WEC: Vývoj nového prototypu BR1 postupuje podle plánu

iM1, 20. února 2017, 16:35 Google+

Ruský tým SMP Racing a konstrukční kancelář BR Engineering, které založil a kontroluje ruský mecenáš Boris Rotenberg, společně s italskou Dallarou postupují do další fáze stavby nového prototypu kategorie LMP1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci

Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci | foto: BR Engineering

Sdílejte článek

Na podzim loňského roku se odchodem Audi ze světa vytrvalostních závodů spustila velká debata o dalším směřování a vývoji v oblasti technických pravidel. Ztráta dlouholetého lídra v oblasti hybridních ústrojí pohonu a obecně jednoho z hybatelů technického vývoje vytrvalostních závodů ohrožovala v očích mnoha zainteresovaných lidí samotnou podstatu existence nejrychlejších prototypů na závodních okruzích.

Do diskuse o dalším směřování vývoje technických pravidel se snažil promlouvat kde kdo (např. Peugeot) a v jednu chvíli se zdálo, že kategorie LMP1 má své roky sečtené. Nejvíce ohroženou se v tu chvíli zdála třída s nonhybridním pohonem, která byla určena soukromým týmům. Avšak po několika týdnech se začalo nebe LMP1 znovu vyjasňovat a na světlo vytrvalostního světa začaly pomalu vyplouvat zprávy o nových konstrukcích, které se začínají vyvíjet a připravovat tak, aby se v plném závodním nasazení mohly na závodních tratích objevit od začátku sezóny 2018. Jedním z takových počinů je i společný projekt ruské konstrukční kanceláře BR Engineering Borise Rotenberga a známé italské firmy Dallara.

Podle posledních zpráv práce na konstrukci nového prototypu zdárně pokračují a světlo světa spatřil první model v měřítku 1:1, na kterém se v reálu, samozřejmě staticky, ověřuje rozmístění ovládacích systémů nového prototypu. Na vývojových pracích se podílí i zkušený ruský závodník Michail Aljošin, který má bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů evropské i světové série.

Poslední dobou práce na novém prototypu zdárně pokračují. Účastnil jsem se prací na rozložení přístrojů a ovládacích skupin v kabině,“ prozradil Michail Aljošin,“ a společně s inženýry a vývojovými pracovníky jsme hledali optimální řešení jejich rozmístění z hlediska přehlednosti a snadné ovladatelnosti. Zdá se to jako malichernost, ale dobrým, logickým a přehledným rozmístěním ovládacích prvků závodního vozu lze ve vytrvalostních závodech dosáhnout podstatného zrychlení. Jsem rád, že jsem mohl být u toho a doufám, že to nebyla jediná příležitost, kdy jsem se mohl zapojit do vývoje tohoto nového prototypu. Samozřejmě se již velmi těším na první ostrý test našeho nového vozu.

BR Engineering společně s Dallarou obětují celý rok 2017 konstrukci, stavbě a dalšímu vývoji nového prototypu BR 1. S ostrým závodním nasazením ve World Endurance Championship se počítá v roce 2018.

Vytisknout

Diskuze: WEC: Vývoj nového prototypu BR1 postupuje podle plánu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Danny Watts

Vítěz 24h Le Mans Danny Watts oznámil, že je homosexuál

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud