Práce na novém návrhu započaly na podzim loňského roku. V průběhu února byl zhotoven první model v měřítku 1:1 a rozběhly se práce na vývoji kokpitu.
Nyní bylo oznámeno dosažení dalšího bodu harmonogramu, kterým je započetí zkoušek modelu v aerodynamickém tunelu společnosti Dallara v Itálii. První simulace pomocí CFD ukázaly prvotní směr a tato data se nyní musí ověřit. I když se stále jedná o laboratorní práci, přece jen to znamená, že základní konstrukční fáze je ukončena a začíná fáze ověřování a úprav hotového objektu. „Základní návrh je hotov a po prvotních CFD simulacích jsme přikročili k fázi ověřování na hotovém modelu,“ uvedl Antonio Montanari, hlavní inženýr Dallary, který je zapojený do tohoto společného projektu. „Maketa nyní stráví v aerodynamické laboratoři poměrně hodně času a my se budeme snažit dále přizpůsobovat její aerodynamické vlastnosti s využitím veškerých dostupných prostředků, které má Dallara k dispozici. Je to poměrně náročný non-stop proces, který zabere několik dní. Ale umožní nám to poměrně rychle přizpůsobovat design konceptu. Dalším krokem pak už bude stavba vlastního funkčního prototypu,“ objasnil Montanari další postup. Pokud půjde vše podle plánu, bude nový vůz připravený k jízdním zkouškám v říjnu 2017. Poté je v plánu zhruba dvoutýdenní testování na závodní dráze. Jeho vyvrcholením bude 24 hodinová simulace a také testy pneumatik.
Boris Rotenberg, který stojí za společností BR Engineering a vlastně za celým tímto projektem LMP1, se vyjádřil k filozofii konstrukce nového prototypu: „Návrh vozu je zcela nový, na začátku byl čistý list papíru. Při konstrukci jsme nepoužili žádný komponent z jiného vozu. Jedná se o 100% novou konstrukci, do které nebylo využito nic z našeho vlastního prototypu LMP2, ani z jiných vozů Dallary. Náš vůz stavíme tak, aby jeho konstrukce byla v souladu s aktuálními i připravovanými bezpečnostními předpisy, a to až do roku 2021. Jediné, co jsme při vývoji prototypu využili, byly nejlepší znalosti konstruktérů a závodních inženýrů, kteří se do projektu zapojili. Pro konstrukci využíváme ty nejmodernější technologie, které máme k dispozici.“
BR Engineering plánuje nabídnout svůj nový prototyp v zákaznické verzi všem týmům, pokud o to projeví zájem. Harmonogram je nastavený tak, že v únoru 2018 budou moci být první zákaznické vozy dodány konkrétním odběratelům. To poskytne týmům, které o nový prototyp LMP1 projeví zájem, dostatek času na vlastní přípravu ještě před oficiálními předsezónními testy. „Jsme připraveni podpořit touto cestou další rozvoj seriálu WEC,“ uvedl Rotenberg a dodal: „jsme připraveni nabídnout tento náš nový vůz zákaznickým týmům a rozšířit tak startovní pole kategorie LMP1. Jsme schopni dodat vůz tak, jak jej budeme používat my a nebo můžeme, v případě zájmu odběratele, zajistit součinnost v oblasti dalších individuálních úprav. Tento projekt jsme spustili pro potřeby plánovaného nasazení našeho týmu SMP Racing do dalších bojů ve vytrvalostním mistrovství světa, ale pro další rozvoj WEC a rozšíření startovního pole nabídneme náš nový prototyp každému zájemci.“
Boris Rotenberg se netají tím, že nemá strach z konkurence. „Samozřejmě si přejeme silné soupeře. Čím více bude vozů na startu, tím lépe pro nás. Vyvíjíme tento vůz pro soupeření s naší konkurencí a porazíme-li v závodě silného soupeře, tak nás to jen posílí. Prvním týmem, na který se s naší nabídkou zákaznického vozu LMP1 obrátíme, bude Rebellion Racing. Pevně věřím, že jejich přestup do kategorie LMP2 v letošním roce bude jen přechodný a doufám, že je v příští sezóně uvidíme na startovním roštu kategorie LMP1 a že to bude právě s naším novým vozem,“ říká poměrně sebevědomě Boris Rotenberg.