Závody také zdobila vyrovnanost jednotlivých týmů, ať už Ferrari, Red Bullu, Mercedesu nebo Renaultu. Rozdíly se tak tvořily především mezi jezdci a ne samotnými monoposty, i když menší značky jako Lotus, Sauber nebo například Force India měli omezenější rozpočet na vývoj vozidel. Peníze ale celkově ovlivňují fungování tohoto světa, a tudíž se pomocí peněz tahá za nitky i ve Formuli 1 a jiných sportech.
Šéfové Formule 1 tak měli docílit větší vyrovnanosti a konkurenci i nadále pomocí různých omezení a nařízení „aby nedocházelo k dominancím v Poháru konstruktérů jako například v roce 2010 u Red Bullu. Naopak si troufnu říci, že mezinárodní automobilová federace FIA udělala obrovský přešlap v zákazu tankování monopostů během závodu, díky čemuž muselo dojít k zvětšení objemu palivových nádrží. Tankování patřilo k závodům jako míč k fotbalu. Vždyť ono tankování bylo o dokonalém zvolení strategie, kdy jezdec zamíří do depa na výměnu pneumatik a doplnění paliva, byť i třeba při sekundovém zpoždění to mohlo znamenat zařazení se o pozici níže v pořadí. Monoposty také byly s úbytkem paliva daleko rychlejší. Toto je pro mě asi nejhorší změna, která kdy proběhla v rámci Formule 1.
Velká část fanoušků by mohla zavrhnout blížící se změnu spalovacího motoru na elektrický, která nás podle mého čeká cca do 10 let. Už od roku 2012 se jezdí závody Formule E, tedy monopostů, které jsou výhradně elektrické. I šéf F1 Ross Brown prohlásil, že bude-li to okolí žádat, tak Formule 1 může přejít na elektrické motory. Doplnil však, že dosud jsou závody Formule E vlažné. Zajímavé je především porovnání monopostů F1 a Formule E. Vždy jsem tyto závody považoval za předvádění obrovského výkonu a rychlosti. Ekologie je věc důležitá, ale například jeden zaoceánský supertanker vyprodukuje tolik zplodin jako 100 000 automobilů, tak mi přijde nevhodné zavádět elektrické motory do F1.
Porovnání monopostů Formule 1 / Formule E:
Váha: 702kg / 898kg
Výkon: 710 kW / 200kW
Zrychení 0-100km/h: 2,1s / 3s
Maximální rychlost: 378km/h / 225km/h
Hlučnost: 134dB / 80dB
Elektrická auta samotná čelí kritice i veliké podpoře a dělí společnost na dva tábory. Větší část stávajících fanoušků by Formule 1 po případné změně zavrhla, než část fanoušků, kteří by F1 sledovat teprve začali.
E-Formule se jistě budou zdokonalovat, a tak i samotné elektrické automobily, ale většinový názor je ten, že by se neměli stát dominantou motosportu. Navíc šéfové Formule uvažují o znovuzavedení tankování, které opustilo světlo světa tohoto závodu v roce 2009.