Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Technologies. Na základě tohoto oznámení se Boris Rotenberg rozhodl pro konstrukci zcela nového prototypu, se kterým bude tým SMP Racing v sezóně 2018 bojovat v kategorii LMP1.
Nový prototyp s označením BR1 má vycházet z osvědčeného řešení současného vozu BR-01, který se na závodních tratích objevil poprvé v sezóně 2015. Po překonání dětských nemocí se podařilo zvýšit nejenom spolehlivost, ale také rychlost prototypu, který letos získal třetí místo v šampionátu ELMS i v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.
„V SMP preferujeme vždy svou vlastní cestu. Nemusí to vždy být nejjednodušší, ale pokaždé nás to obohatí a posune dál. A protože nám jde především o rozvoj ruského autosportu, a to i v oblasti technologií, rozhodli jsme se využít zkušeností s konstrukcí, stavbou a provozem BR-01 a postavit zcela nový prototyp podle specifikace nejrychlejší kategorie LMP1,“ uvedl Boris Rotenberg. „Investujeme hodně do podpory ruských pilotů, pomáháme již malým talentovaným dětem rozvíjet jejich kariéru v motokárách a úspěšně postupovat dále ve sportovních vozech, prototypech nebo formulích. Náš prototyp BR-01 byl prvním vozem ruské konstrukce, který se probojoval na pódium Le Mans. BR1 je pokračováním tohoto projektu,“ dodal Rotenberg.
Dallara je dodavatel závodních technologií na té nejvyšší světové úrovni. Jeho stroje používá mnoho týmů v různých sériích motorsportu po celém světě: IndyCar, FIA WEC, ELMS, GP2, GP3, Formule 3,5 V8, Super Formule, Formule E, Formule 3, Dallara spolupracuje s Alfou Romeo, Audi, Bugatti, Ferrari, KTM, Lamborghini, Maserati a mnoha dalšími automobilkami. Každý víkend se po závodních okruzích po celém světě prohání na 300 závodních vozů, které vznikly v této italské továrně. Dallara má se stavbou závodních vozů velice bohaté zkušenosti a tak není divu, že si Boris Rotenberg zvolil právě tohoto italského výrobce jako partnera pro svůj projekt.
„Jméno Dallara zná každý, kdo se zajímá o automobilové závody. Nyní se stáváme partnery. Otvíráme v Itálii pobočku BR Engineering, ve které budou naši nejlepší konstruktéři a inženýři, a to jak z Ruska, tak i z celé Evropy, společně pracovat na vývoji našeho nového prototypu pro náš tým SMP Racing. Je před nimi velký kus práce, než se tým SMP Racing postaví v prototypu BR1 na start prvního závodu FIA WEC sezóny 2018,“ uvedl Boris Rotenberg při podpisu smlouvy s Andreou Portremolim, generálním ředitelem Dallary.