Ve druhém kole převzal vedení Wheldon, zároveň se na třetí místo propracoval Kanaan. V devátém kole byla vyvěšena první žlutá fáze. S havárii neměla co dočinění, na dráze se pouze objevil neznámý předmět. Po bližším záběru kamery bylo rozpoznatelné, že jde o zpětné zrcátko.
Na pitlane zamířilo devětadvacet pilotů, na dráze, a tím pádem na čele, zůstali Bruno Junqueira, Buddy Rice, Justin Wilson a Sarah Fischer. Avšak Junqueira byl tím, kdo přišel o zrcátko a musel si nechat namontovat nové. O chvíli později dostala Fischer za pace carem smyk a propadla se na poslední místo.
Po restartu si Rice utvořil nepatrný náskok, ale jakmile se Wheldon dostal přes druhého Wilsona, netrvalo dlouho a opět převzal vedení. Poněvadž Rice s Wilsonem mechaniky během žluté fáze nenavštívili, v pětatřicátém kole museli pod zelenými vlajkami do boxů. Krátce na to je následoval Briscoe. O kolo později došlo k první havárii. Graham Rahal se vyhýbal jezdci, který mířil do depa, ale dostal se příliš vysoko a s nedotáčivým vozem narazil do zdi.
Startovní pole zamířilo k mechanikům. Dixon těžil z lepšího boxového stání a převzal vedení od Wheldona. S ohněm se opět setkal AJ Foyt IV. V kvalifikaci jeho vůz v plné rychlosti začal znenadání hořet. Američan havaroval a utrpěl lehké popáleniny na krku. Tentokrát se nepovedla zastávka v boxech, část paliva vytekla na Foytův vůz a ihned vzplála. Přítomní hasiči nebezpeční zažehnali a mechanici se pustili do lehkých oprav. Foyt po několika kolech usedl do kokpitu a se značnou ztrátou vyrazil zpět na dráhu.
V dvaašedesátém kole byly potřetí vyvěšeny žluté vlajky. Ze závodu, podobným způsobem jako Rahal, odstoupil Marty Roth. Souboj s časem na pitlane vyhrál Dixon před Wheldonem, Kanaanem a Andrettim.
O dvacet kol došlo k další havárii. Nováček Jamie Camara nezvládl první zatáčku a pravou stranou vozu očesal safety barier. Kontakt přišel ve velmi vysoké rychlosti, neovladatelný vůz ještě absolvoval náraz do zatáčky číslo dvě.
Hromadné zastávky v boxech opět pořadí neměnily, o to se postarala až zelená fáze. Třetí Kanaan sešlápl plyn až na podlahu a po manévru na Dixona a Wheldona převzal vedení. O chvíli později se Wheldon začal potýkat s nedotáčivým vozem a propadl se na šesté místo.
V polovině závodu došlo k zásadnímu momentu celého nedělního odpoledne. Vedoucí Kanaan se ocitl v hustém provozu, toho na rovince využil Dixon a probojoval se na první pozici. Vysokou rychlostí disponoval i třetí Andretti a po vnitřní stopě se protlačil kolem Kanaana. Ten Andrettiho neviděl a na poslední chvíli uhnul z ideální stopy. Na špinavé dráze musel maximálně zpomalit, aby nenarazil do zdi. Už se zdálo, že TK manévr zvládne, ale zadek monopostu se dostal do lehké smyku a zkřížil dráhu projíždějící Fischer. Brazilec se k Andrettiho manévru vyjádřil velmi nelichotivě, doslova jej označil jako stupidní. Ohromné úsilí Fischer, která založila vlastní stáj a sehnala sponzory tak vešlo vniveč.
Nepojízdný vůz Tonyho Kanaana
Po restartu se ujal vedení Andretti následován Dixonem, Scheckterem a Wheldonem. V 134. kole se mohl začít balit celý tým Newman Haas Lanigan Racing. Po Rahalově havárii nezvládl výjezd ze zatáčky i Justin Wilson a očesal svůj vůz o vnitřní stěnu oválu. Zastávky v boxech pořadí na čele neměnily, teprve v zelené fázi se znovu prosadil Dixon.
Přesně o dvacet kol později havaroval nováček Alex Lloyd. V poslední zatáčce, podobně jako kolegové předtím, vyjel z ideální stopy a narazil do vnější zdi. Náraz ho odrazil na druhou stranu dráhy a poslal rovnou na pitlane, kde srazil několik kuželů. Loňský šampión Indy Lights tak závod nedokončil, avšak z havárie vyvázl nezraněn.
Tentokrát mechanici do pořadí závodu výrazně promluvili. Na čele zůstal Dixon, ale druhé místo získal Vitor Meira a třetí Castroneves, na čtvrté se propadl Andretti. Schecktera provázela stejně jako v Kansasu smůla, v tomto případě mu výborně rozjetý závod zhatila technická porucha.
Restart bravurně zvládl Meira, který už v první zatáčce vedl. Nicméně čtyřicet kol do cíle znamenalo ještě jednu zastávku navíc. Palivová nádrž v Indianapolis vysychá průměrně po třiceti kolech. Od zbytku pole se okamžitě odpoutali Meira, Dixon, Castroneves a Andretti. Složité plánování ušetřila stratégům Milka Duno. Po velmi těsném souboji s Buddy Lazierem nezvládla venezuelská závodnice monopost a vyjela mimo dráhu.
Následovaly závěrečné zastávky v boxech. Perfektní práci odvedli mechanici kolem Dixona, druhý vyjel Meira, pak Castroneves a Andretti. Nicméně na pitlane se odehrávaly další zajímavosti. Briscoe vyjížděl od mechaniků a jak u pilotů bývá zvykem, prudce akceleroval. Bohužel mu ve chvíli, kdy se blížila Danica Patrick, ustřelil zadek monopostu a s vítězkou závodu v Motegi kolidoval. Oba byli vyřazeni, rozhořčená Patrick si to pěšky zamířila po pitlane za Briscoem, který ještě seděl ve voze. Patrick při jejím pochodu doprovázel ohromný aplaus fanoušků a úsměvy stojících mechaniků. Nakonec ji několik vyšších osob IndyCar zastavilo a doprovodilo zpátky do vlastní stáje.
Restart do závěrečných čtyřiadvaceti kol proběhl bez vážných potíží. Čtyřčlenná skupinka (Dixon, Meira, Castroneves, Andretti) se odpoutala od zbytku pole a jela vlastní závod. Andretti překonal Castronevese a v posledních kolech útočil na Meiru, ten zase na Dixona. Naneštěstí se v cestě začali objevovat opozdilci a Dixonovi prakticky pomohli poodjet pronásledovatelům. Novozélanďan tak poprvé v kariéře vyhrál slavný závod Indianapolis 500 a splnil si největší sen, který má často větší cenu, než vítězství v šampionátu.