Série IndyCar ukázala nové monoposty, částečně se vrací k populárnímu designu

iMotorSport.cz, 27. května 2017, 20:00 Google+

Série IndyCar vypustila na veřejnost podobu nových monopostů na nadcházející rok. Od předchozí zveřejněné verze se liší v tom, že současný návrh je z 99 % hotový.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
IndyCar 2018 - oválová verze

IndyCar 2018 - oválová verze | foto: IndyCar Media

Sdílejte článek

Text: Aleš Sirný

Základ šasi je v aktuálním monopostu od dlouholetého dodavatele Dallara. Italská konstruktérská firma má v IndyCar monopol již deset let a zůstane tomu tak i v nadcházejícím roce. Nová generace monopostů však bude mít mnohem formulovější zevnějšek než dnešní dallary se zakrytými koly.

V rámci bezpečnosti však budou i v roce 2018 chráněna přední a zadní kola, jen ne takovou měrou, jakou tomu je od roku 2012. Zmizí nepopulární zadní nárazníky, díky nimž připomínala dallara spíš sportovní prototyp než monopost. Ochrana před zadními koly a mohutné přední přítlačné křídlo u přední nápravy nicméně zůstávají.

Faktem je, že nová dallara alespoň v prvních návrzích odráží oblíbené období devadesátých let, kdy se po amerických okruzích a oválech proháněly jedny z nejkrásnějších monopostů IndyCar v historii. Příznivě byl přijat zejména ochranný oblouk za hlavou jezdce, jenž bude díky snížené kapotě znovu vyčnívat.

Nový vůz bude dodáván ve dvou provedeních. V úpravě pro rychlé ovály superspeedway a pro klasické tratě včetně krátkých oválů. Týmy si nadále mohou vybírat mezi dodavateli motorů Honda a Chevrolet. Takzvané aero kity, které vyvíjela Honda s Chevroletem však končí. Od příštího roku budou monoposty opět jednotné a diváci budou moci rozlišit jezdce jen díky zbarvení helmy a kapoty, nikoliv tvaru vozu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Série IndyCar ukázala nové monoposty, částečně se vrací k populárnímu designu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ekström, Mattias

Vrátí se Ekström do DTM v roce 2019?

Farfus, Augusto

Augusto Farfus odchází z DTM, kde jej uvidíme?

Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem

Hockenheimring: Rast vítězí v závodě, Paffett si připisuje titul mistra!

René Rast získává další vítězství, už páté v řadě!

Hockenheimring: Rast vyhrává sobotní závod a v boji o titul tak jsou tři jezdci

Aston Martin Vantage - z tohoto modelu vznikne nový DTM speciál

Red Bull a Mercedes pomohly R-Motorsportu v projektu s Aston Martinem

DTM míří do nových destinací

DTM oznámilo svůj kalendář - nově se pojede v Zolderu a Assenu

reklama
reklama

Doporučujeme

Memo Gidley

Memo Gidley se poprvé po děsivé havárii vrátil za volant + VIDEO

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud