V polovině roku 2014 vyhlásila FIA, na popud promotéra vytrvalostních závodů, kterým je Automobil Club de l´Ouest, výběrové řízení na dodávky šasi kategorie LMP2 dle nových technických regulí vstupujících v platnost od ročníku 2017. V polovině následujícího roku (2015) z tohoto výběrového řízení vzešly 4 společnosti, které dostaly možnost vyvinout a na komerční bázi nabídnout týmům nová šasi, se kterými, po příslušné homologaci FIA, budou týmy připuštěny na startovní rošt vytrvalostních závodů počínaje rokem 2017. Na rozdíl od jiných sérií (ELMS, ALMS nebo asijská Le Mans série) se všechny týmy, které budou soutěžit v kategorii LMP2 ve World Endurance Championship 2017, rozhodly pro stejný produkt, kterým je Oreca model 07.
Psali jsme
Situaci ještě umocnil fakt, že úřadující mistr světa LMP2, kterým je francouzský tým Signatech Alpine, navázaný na společnost Alpine patřící Renaultu, nasadí k obhajobě titulu stejná šasi (Oreca 07), ale pod svým vlastním továrním označením Alpine A470.
Ostatní výrobci, kterými jsou Onroak (Ligier), Dallara a Riley/Multimatic, kteří podobně, jako Oreca, vzešli vítězně ze zmíněného výběrového řízení, uspěli se svými prototypy u týmů účastnících se v kontinentálních vytrvalostních sériích.
Předseda pořádajícího Automobil Club de l´Ouest, Pierre Fillon, na tuto skutečnost upozornil přímo ve svém projevu na tiskové konferenci, kterou byl oficiálně zahájen letošní ročník vytrvalostních seriálů. Uvedl, že fakt, že 100% startovního pole WEC 2017 v kategorii LMP2 tvoří výrobek jediného dodavatele šasi, není nijak znepokojující. Poukázal na větší konkurenční pestrost v kontinentálních sériích a zejména zdůraznil, že startovní pole nejvýznamnějšího závodu sezóny, kterým je legendární 24H Le Mans, bude v tomto ohledu velmi pestré.
„Neřekl bych, že je to náhoda, protože toto slovo nevystihuje přesně plnou realitu ve World Endurance Championship. Celá kategorie LMP2 ve WEC pojede s Orecou, ale když se podíváme na startovní rošt Le Mans nebo ELMS, tak zde vidíme i mnoho Ligierů a také nějakou Dallaru. Toto je jen první ročník podle těchto nových pravidel a myslím si, že se situace postupem času vyvine k větší pestrosti. Skutečnost, že ve WEC 2017 pojede v LMP2 jen samá Oreca, nemá žádný zvláštní význam,“ uvedl Pierre Filon na dotaz serveru motorsport.com. Fillon dále čelil dotazu, který mířil na účast dvou prototypů zn. Alpine, která však neprošla oficiálním výběrovým řízením FIA. „Kategorie LMP2 je určena soukromým týmům a proto do doby, než začne Renault prostřednictvím Alpine vyrábět a dodávat na trh vlastní vozy, mohou provozovat šasi homologovaného dodavatele pod svým vlastním označením. V okamžiku, kdy se tato situace změní a Renault, resp. Alpine vyjede oficiálně na trh se svým vlastním sériovým produktem, budeme je považovat za oficiální výrobce a budou se na ně vztahovat stejná pravidla, jako na všechny ostatní producenty automobilů,“ uvedl Fillon.
K uvedené skutečnosti, tedy k tomu, že celý vozový park LMP2 ve vytrvalostním mistrovství světa nese značku jediného výrobce, se vyjádřil i Hugues de Chaunac, zakladatel společnosti Oreca a její současný president: „V kategorii LMP2 nastává nová éra a my jsme velmi rádi, že naše Oreca 07 je zde hlavním aktérem. Patnáct našich šasi se postaví na start letošního závodu 24H Le Mans, to je prostě neuvěřitelné. Je to pro nás velká čest, jsme na tento fakt právem hrdí, ale je to pro nás také velká odpovědnost. Naším cílem zde bude dosáhnout vítězství, i když si uvědomujeme, že v prvním roce je to v Le Mans vždy velmi obtížný úkol. Obzvláště letos bude konkurence velmi silná. K našim konkurentům z Onroak, Dallary i Riley/Multimatic chováme velký respekt a nemůžeme se dočkat, až s nimi změříme síly na závodní dráze. Jsme vděční ACO a FIA, stejně tak jako všem týmům za jejich důvěru. Těšíme se na spolupráci s nimi, mnoho z nich zažije v Le Mans svůj debut a my je v tom samozřejmě budeme velmi rádi podporovat.“