WEC: O kolik zrychlí nové prototypy LMP2?

iMotorSport.cz, 16. března 2017, 21:45 Google+

Sezóna 2017 je zlomovou pro kategorii LMP2. Týmy soutěžící ve vytrvalostních závodech v této kategorii mohou do závodu použít pouze šasi 4 homologovaných výrobců. Tato šasi byla pro nadcházející sezónu vyvinuta podle nových technických řádů a byla osazena jednotnou pohonnou jednotkou Gibson, která disponuje vyšším výkonem, než loňský motor Nissanu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp Dallara při předsezónním testu pneumatik Dunlop ve španělském Aragonu

Prototyp Dallara při předsezónním testu pneumatik Dunlop ve španělském Aragonu | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Již při prvních testech nových šasi během uplynulého roku se zkušební jezdci i vývojoví inženýři o novém šasi vyjadřovali vesměs kladně. Kromě lepší ovladatelnosti vyzdvihovali právě efektivní aerodynamiku, která dokáže, oproti předešlým prototypům, generovat vyšší přítlak, což ale není vykoupeno snížením jejich maximální rychlosti. Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou slibují nové prototypy výrazné snížení rozdílu mezi kategoriemi LMP2 a LMP1 - L (prototypy s klasickou pohonnou jednotkou provozované soukromými týmy).

Tato očekávání se nyní potvrdila v rámci předsezónního testování pneumatik Dunlop, které proběhlo minulý týden na okruhu ve španělském Aragonu. V porovnání s testovacími jízdami loňských prototypů LMP2 na stejné trati dosáhly tyto nové vozy zrychlení přibližně o 3s na jedno kolo (vloni 1:25,4 min; letos 1:22,4 min). Během zmíněných testů Dunlop se nové prototypy LMP2 dosahovanými časy výrazně přiblížili k časům, které na této trati dosahovaly v loňském roce prototypy soukromých týmů LMP1 (Rebellion a ByKolles). Rozdíl činil pouhých 0,8s!!!

Vzhledem k tomu, že se v současnosti jedná o zcela čerstvou konstrukci, která v následujících měsících projde dalším vývojem podle toho, jak budou týmy získávat nové poznatky přímo z nasazení vozů v ostrém závodním režimu, dá se s vysokou mírou pravděpodobnosti očekávat další zrychlení těchto prototypů. Podle zástupců některých týmů i samotných jezdců se v podstatě zcela eliminuje rozdíl ve výkonnosti mezi kategoriemi LMP2 a LMP1 - L.

Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing řekl: „Náš letošní čas na kolo zde v Aragonu se tomu loňskému přiblížil na necelou 1s. Ale vloni jsme zde jezdili s vozem vyšší kategorie (LMP1-L). Myslím si, že letošní sezóna bude v LMP2 vysoce konkurenční a já jsem rád za naše rozhodnutí přestoupit do této kategorie.

img-responsive

Prototyp Oreca 07 kategorie LMP2 týmu Rebellion Racing pro sezónu 2017 | foto: Rebellion

Ve stejném duchu se vyjádřil také týmový manažer DC Racing Gary Holland: „Ten rozdíl oproti loňskému roku je prostě obrovský. Motor má daleko vyšší výkon, máme lepší pneumatiky s vyšší úrovní přilnavosti a k tomu výrazně efektivnější aerodynamika. Je to úchvatné.

Také Xavier Combet, šéf týmu TDS Racing pozoruje výrazné zrychlení oproti předešlé sezóně: „Je to prostě úžasné. Myslím, že se nyní dostáváme na úroveň LMP1 a bude velmi zajímavé pozorovat souboje v Le Mans.

img-responsive

Rusinov, Roman | foto: G-DRIVE Racing

Když už je řeč o Le Mans, tak vzhledem k délce dráhy v Aragonu (5344 m) a v Le Mans (13629 m) se očekává, že okruh La Sarthe zdolají nové prototypy LMP2 o 8 - 9s rychleji, než v roce 2016. Technický šéf mistrovského týmu Signatech Lionel Chevalier očekává, že v Le Mans se časy v kategorii LMP2 budou pohybovat na hranici 3:27 min. „Dosahované časy jsou mnohem rychlejší,“ uvádí Lionel Chevalier a pokračuje: „zdejší 3s na kolo budou v Le Mans znamenat zrychlení až o 9s a to je hodně.  Pro některé jezdecké gentlemany možná až příliš. Znamená to výrazné zmenšení rozdílů mezi LMP2 a LMP1. Pro šampionát to bude dobré, ale nemyslím si, že z toho budou u Porsche nebo Toyoty nadšení, když uvidí, že rozdíl mezi jejich hybridními speciály a našimi vozy je jen 5s na kolo.

img-responsive

Prototypy Ligier a Oreca při předsezónním testu pneumatik Dunlop ve španělském Aragonu | foto: GoodYear Dunlop Europe

Pro ilustraci výše uvedeného připomeňme, že vloni činil v Le Mans nejpomalejší kvalifikační čas LMP1 - H 3:22,8 min; nejrychlejší LMP1 - L 3:26,5 min a u LMP2 se letos očekává 3:27 min.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: O kolik zrychlí nové prototypy LMP2?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ekström, Mattias

Vrátí se Ekström do DTM v roce 2019?

Farfus, Augusto

Augusto Farfus odchází z DTM, kde jej uvidíme?

Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem

Hockenheimring: Rast vítězí v závodě, Paffett si připisuje titul mistra!

René Rast získává další vítězství, už páté v řadě!

Hockenheimring: Rast vyhrává sobotní závod a v boji o titul tak jsou tři jezdci

Aston Martin Vantage - z tohoto modelu vznikne nový DTM speciál

Red Bull a Mercedes pomohly R-Motorsportu v projektu s Aston Martinem

DTM míří do nových destinací

DTM oznámilo svůj kalendář - nově se pojede v Zolderu a Assenu

reklama
reklama

Doporučujeme

Emil Frey Racing Lexus

Jak to vypadá s Lexusem GT3 v Evropě?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud