WEC: Hrozí nudné závody?

iM1, 2. února 2017, 16:00 Google+

V závodním poli LMP2 mohou letos soutěžit pouze prototypy 4 homologovaných výrobců. Nejpočetněji bude na závodní dráze zastoupena Oreca.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp LMP2 Oreca 07

Prototyp LMP2 Oreca 07 | foto: Oreca Group

Sdílejte článek

Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak (Ligier) a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Multimatic. Právě prvně jmenovaný výrobce získal od týmů, které budou startovat ve World Endurance Championship 2017, nejvíce objednávek a jeho nový model Oreca 07 se stal nejpočetněji zastoupeným prototypem v závodním poli kategorie LMP2. Nový prototyp s typovým označením 07 je evolucí úspěšného modelu 05, který jako první přinesl v roce 2015 do kategorie LMP2 uzavřený kokpit. Po dvou prototypech Oreca 07 do sezóny 2017 nasadí tyto týmy: Rebellion Racing, TDS Racing, Manor WEC, DC Racing a s největší pravděpodobností tým Signatech nasadí jeden vůz.

Ostatní výrobci doposud nespecifikovali konkrétní počty objednávek, ale podle mnohých zákulisních zpráv se dá očekávat, že budou ve startovním poli WEC 2017 jen paběrkovat. Pokud vůbec...

Šance Dallary spočívá v návratu týmu KCMG zpátky do kategorie LMP2, kterou tým po roce 2015 opustil. Pokud by se vůbec tato možnost naplnila, tak se ale hong-kongský tým KCMG určitě neobjeví v celém ročníku 2017. Druhá možnost se jmenuje Cosmos GP a v tomto případě je již velice pravděpodobné, že tento švýcarský tým postavený okolo bývalého účastníka GP2 Giorgia Mondiniho v letošním seriálu WEC také neuvidíme.

Podobně, jako italská Dallara, je na tom i francouzský  Onroak. Jejich Ligier JS P217 je poměrně hojně zastoupeným prototypem v ELMS, ale ve WEC se pro francouzský vůz zatím nikdo nerozhodl. Vloni se do bojů poměrně úspěšně zapojily prototypy JS P2 v barvách týmů RGR Sport by Morand a Extreme Speed Motorsports, ale mexičané doposud nesehnali dostatek finančních prostředků pro pokrytí celé sezóny WEC a ESM se letos plně soustředí na seriál IMSA WeatherTech Sportscar.

V ročníku 2017 se očekává podobný počet prototypů LMP2, jako v loňském roce, kdy jich na startu prvního závodu stálo 10, ale už v tuto chvíli je potvrzených 9 vozů Oreca 07.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Hrozí nudné závody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi nemá důvod něco měnit, ponechává si tak stejnou jezdeckou sestavu

Audi potvrdilo jezdeckou sestavu DTM pro příští rok

Většina jezdecké sestavy BMW pro příští sezonu DTM je známá

BMW potvrdilo pět jezdců pro příští rok

Ekström, Mattias

Vrátí se Ekström do DTM v roce 2019?

Farfus, Augusto

Augusto Farfus odchází z DTM, kde jej uvidíme?

Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem

Hockenheimring: Rast vítězí v závodě, Paffett si připisuje titul mistra!

René Rast získává další vítězství, už páté v řadě!

Hockenheimring: Rast vyhrává sobotní závod a v boji o titul tak jsou tři jezdci

reklama
reklama

Doporučujeme

John Filippi, Slovakia Ring 2016

WTCC: Filippi chystá překvapivý přestup

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud