Světová vytrvalostní sezóna klepe na dveře, i když do zahájení předsezónních testů v italské Monze zbývá ještě 7 týdnů. Jednotlivé týmy finišují s přípravami, a rychle krystalizují i jednotlivé posádky. Pojďme si projít startovní rošt jednotlivých kategorií a podívejme se blíže s jakou technikou, v jakém složení a s jakými startovními čísly nastoupí jednotlivé týmy do letošní sezóny.
tým | st. číslo | vůz | motor | pneu | 1. jezdec | 2. jezdec | 3. jezdec |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Porsche Team | 1 | 919 Hybrid | Porsche | Michelin | Neel Jani | André Lotterer | Nick Tandy |
Porsche Team | 2 | 919 Hybrid | Porsche | Michelin | Timo Bernhard | Brendon Hartley | Earl Bamber |
ByKolles | 4 | ELSO CLM P1/01 | Nissan | Michelin | James Rossiter | Oliver Webb | **Dominik Kraihamer |
Toyota GAZOO Racing | 7 | TSO5O Hybrid | Toyota | Michelin | Mike Conway | Kamui Kobayashi | José María López |
Toyota GAZOO Racing | 8 | TS050 Hybrid | Toyota | Michelin | Sébastian Buemi | Anthony Davidson | Kazuki Nakajima |
Toyota GAZOO Racing | 9** | TS050 Hybrid | Toyota | Michelin | Stéphane Sarrazin | Nicolas Lapierre | Yuji Kunimoto |
** - nasazení jen ve vybraných závodech
Porsche bude útočit na třetí titul v řadě v mistrovství značek i jezdců a zároveň může ukořistit i třetí vítězství v řadě v legendárním závodě 24H Le Mans. Toyota ale udělá vše pro to, aby ze svých beder, přesněji řečeno kapot, setřásla loňskou smůlu a vrátila se zpět na výsluní nejrychlejší kategorie vytrvalostních závodů.
Tým ByKolles je osamocenou vlaštovkou ve startovním poli a tak má předem jisté stupně vítězů, tedy pokud nebude proti technika nebo jezdecké štěstí. Ovšem v příští sezóně bude mezi nejrychlejšími soukromými prototypy jiná situace a tak bude jistě tým ByKolles pilně trénovat v ostrém režimu. Inu ne nadarmo se říká "těžko na cvičišti - lehko na bojišti..."
tým | st. číslo | vůz | motor | pneu | 1. jezdec | 2. jezdec | 3. jezdec |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vaillante Rebellion | 13 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Nelson Piquet Jr. | Mathias Beche | David Heinemeier Hansson |
CEFC Manor TRS Racing | 24 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Tor Graves | Jonathan Hirschi | Jean Eric Vergne |
CEFC Manor TRS Racing | 25 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Roberto Gonzales | Simon Trummer | Vitalij Petrov |
G-Drive Racing | 26 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Roman Rusinov | Pierre Thiriet | Alex Lynn |
TDS Racing | 28 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Francois Perrodo | Matthieu Vaxiviere | Emmanuel Collard |
Vaillante Rebellion | 31 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Nicolas Prost | Bruno Senna | Julien Canal |
Signatech Alpine | 35 | Alpine A470 | Gibson | Dunlop | Nelson Panciatici | Pierre Ragues | André Negrao |
Signatech Alpine | 36 | Alpine A470 | Gibson | Dunlop | Nicolas Lapierre | Gustavo Menezes | Matt Rao |
Jackie Chan DC Racing | 37 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | David Cheng | Alex Brundle | Tristan Gommendy |
Jackie Chan DC Racing | 38 | Oreca 07 | Gibson | Dunlop | Ho-Pin Tung | Oliver Jarvis | Thomas Laurent |
O kategorii pomalejších prototypů se dá hovořit jako o značkovém poháru Oreca, protože i oba vozy Alpine A470 jsou jen přejmenované produkty tohoto francouzského výrobce. Co tomuto faktu říkají představitelé promotérské organizace a dodavatele šasi se můžete dočíst v samostatném článku.
Také v oblasti pohonných jednotek a pneumatik panuje napříč startovním polem shoda a proto v této kategorii, více než jinde, vynikne právě jezdecký um. Spolu s výrazným posunem výkonnosti samotného šasi se právě v kategorii LMP2 očekávají dechberoucí souboje na ostří nože.
tým | st. číslo | vůz | motor | pneu | 1. jezdec | 2. jezdec | 3. jezdec |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AF Corse | 51 | Ferrari 488 GTE | Ferrari | Michelin | James Calado | Alessandro Pier Guidi | ** |
Ford Chip Ganassi UK | 66 | Ford GT | Ford | Michelin | Stefan Mücke | Olivier Pla | Billy Johnson |
Ford Chip Ganassi UK | 67 | Ford GT | Ford | Michelin | Andy Priaulx | Harry Tincknell | Pipo Derani |
Ford Chip Ganassi UK | **68 | Ford GT | Ford | Michelin | Joey Hand | Dirk Müller | Sébastien Bourdais |
Ford Chip Ganassi UK | **69 | Ford GT | Ford | Michelin | Ryan Briscoe | Richard Westbrook | Scott Dixon |
AF Corse | 71 | Ferrari 488 GTE | Ferrari | Michelin | Davide Rigon | Sam Bird | ** |
Porsche GT Team | 91 | Porsche 911 RSR | Porsche | Michelin | Richard Leitz | Frédéric Makowiecki | ** |
Porsche GT Team | 92 | Porsche 911 RSR | Porsche | Michelin | Michael Christensen | Kévin Estre | ** |
Aston Martin Racing | 95 | Aston Martin Vantage | Aston Martin | Dunlop | Nicki Thiim | Marco Sorensen | Richie Stanaway |
Aston Martin Racing | 97 | Aston Martin Vantage | Aston Martin | Dunlop | Darren Turner | Jonathan Adam | Daniel Serra |
** - nasazení jen ve vybraných závodech
Do kategorie GéTéček přijíždí nový tovární tým - Porsche. Tedy on není až tak nový, ale na rozdíl od předešlých závodů se v letošní sezóně na startu po krátké pauze znovu objevuje tým vlastněný a provozovaný přímo továrnou. A to je právě ten zmíněný rozdíl oproti soukromým týmům, které sice čerpali technickou tovární podporu německé značky, ale vlastní provoz týmu si hradili ze svého rozpočtu. Nová "devětsetjedenáctka" je skutečně zcela nová a její konstrukce je definována jako "stavebnice" poskládaná z lehce nahraditelných komponent. Jak si nové Porsche povede oproti zavedené a prověřené konkurenci, uvidíme až v ostrém měření sil.
Psali jsme
tým | st. číslo | vůz | motor | pneu | 1. jezdec | 2. jezdec | 3. jezdec |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Spirit of Race | 54 | Ferrari 488 GTE | Ferrari | Michelin | Thomas Flohr | Miguel Molina | Francesco Castellacci |
Clearwater Racing | 61 | Ferrari 488 GTE | Ferrari | Michelin | Wenig Sun Mok | Matt Griffin | Keita Sawa |
Dempsey-Proton Racing | 77 | Porsche 911 RSR | Porsche | Michelin | Christian Ried | Marvin Diest | Matteo Cairoli |
Gulf Racing | 86 | Porsche 911 RSR | Porsche | Michelin | Michael Wainwright | Nick Foster | Benjamin Barker |
Aston Martin Racing | 98 | Aston Martin Vantage | Aston Martin | Dunlop | Paul Dalla Lana | Pedro Lamy | Mathias Lauda |
Mezi amatérskými posádkami nalezneme ostřílené borce, ale také dva nováčky z Itálie a Šanghaje, kteří oba dva budou svorně na závodních tratích krotit koně z italského Maranella. Jak se jim povede proti zkušené konkurenci? To se teprve dozvíme. Podle všeho se v roce 2017 máme na co těšit.