WEC: Nezbytný průvodce startovním polem sezóny 2017

iM1, 10. února 2017, 14:00 Aktualizováno 12.4.2017, 14:30 Google+

Do ostrého zahájení nové sezóny vytrvalostního mistrovství světa zbývá ještě několik týdnů, ale týmy již finišují s posledními přípravami. Přinášíme vám přehled startovního pole včetně startovních čísel a složení jednotlivých posádek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bohaté startovní pole vytrvalostních závodů slibuje vzrušující podívanou

Bohaté startovní pole vytrvalostních závodů slibuje vzrušující podívanou | foto: Toyota Motorsport GmbH

Sdílejte článek

Světová vytrvalostní sezóna klepe na dveře, i když do zahájení předsezónních testů v italské Monze zbývá ještě 7 týdnů. Jednotlivé týmy finišují s přípravami, a rychle krystalizují i jednotlivé posádky. Pojďme si projít startovní rošt jednotlivých kategorií a podívejme se blíže s jakou technikou, v jakém složení a s jakými startovními čísly nastoupí jednotlivé týmy do letošní sezóny.

LMP1
tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec
Porsche Team 1 919 Hybrid Porsche Michelin Neel Jani André Lotterer Nick Tandy
Porsche Team 2 919 Hybrid Porsche Michelin Timo Bernhard Brendon Hartley Earl Bamber
ByKolles 4 ELSO CLM P1/01 Nissan Michelin James Rossiter Oliver Webb **Dominik Kraihamer
Toyota GAZOO Racing 7 TSO5O Hybrid Toyota Michelin Mike Conway Kamui Kobayashi José María López
Toyota GAZOO Racing 8 TS050 Hybrid Toyota Michelin Sébastian Buemi Anthony Davidson Kazuki Nakajima
Toyota GAZOO Racing 9** TS050 Hybrid Toyota Michelin Stéphane Sarrazin Nicolas Lapierre Yuji Kunimoto

** - nasazení jen ve vybraných závodech

Porsche bude útočit na třetí titul v řadě v mistrovství značek i jezdců a zároveň může ukořistit i třetí vítězství v řadě v legendárním závodě 24H Le Mans. Toyota ale udělá vše pro to, aby ze svých beder, přesněji řečeno kapot, setřásla loňskou smůlu a vrátila se zpět na výsluní nejrychlejší kategorie vytrvalostních závodů.

Tým ByKolles je osamocenou vlaštovkou ve startovním poli a tak má předem jisté stupně vítězů, tedy pokud nebude proti technika nebo jezdecké štěstí. Ovšem v příští sezóně bude mezi nejrychlejšími soukromými prototypy jiná situace a tak bude jistě tým ByKolles pilně trénovat v ostrém režimu. Inu ne nadarmo se říká "těžko na cvičišti - lehko na bojišti..."

LMP2
tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec
Vaillante Rebellion 13 Oreca 07 Gibson Dunlop Nelson Piquet Jr. Mathias Beche David Heinemeier Hansson  
CEFC Manor TRS Racing 24 Oreca 07 Gibson Dunlop Tor Graves Jonathan Hirschi Jean Eric Vergne
CEFC Manor TRS Racing 25 Oreca 07 Gibson Dunlop Roberto Gonzales Simon Trummer Vitalij Petrov
G-Drive Racing 26 Oreca 07 Gibson Dunlop Roman Rusinov Pierre Thiriet Alex Lynn
TDS Racing 28 Oreca 07 Gibson Dunlop Francois Perrodo Matthieu Vaxiviere Emmanuel Collard
Vaillante Rebellion 31 Oreca 07 Gibson Dunlop Nicolas Prost Bruno Senna Julien Canal
Signatech Alpine 35 Alpine A470 Gibson Dunlop Nelson Panciatici Pierre Ragues André Negrao
Signatech Alpine 36 Alpine A470 Gibson Dunlop Nicolas Lapierre Gustavo Menezes Matt Rao
Jackie Chan DC Racing 37 Oreca 07 Gibson Dunlop David Cheng Alex Brundle Tristan Gommendy
Jackie Chan DC Racing 38 Oreca 07 Gibson Dunlop Ho-Pin Tung Oliver Jarvis Thomas Laurent

O kategorii pomalejších prototypů se dá hovořit jako o značkovém poháru Oreca, protože i oba vozy Alpine A470 jsou jen přejmenované produkty tohoto francouzského výrobce. Co tomuto faktu říkají představitelé promotérské organizace a dodavatele šasi se můžete dočíst v samostatném článku.

Také v oblasti pohonných jednotek a pneumatik panuje napříč startovním polem shoda a proto v této kategorii, více než jinde, vynikne právě jezdecký um. Spolu s výrazným posunem výkonnosti samotného šasi se právě v kategorii LMP2 očekávají dechberoucí souboje na ostří nože.

LMGTE Pro
tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec
AF Corse 51 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin James Calado Alessandro Pier Guidi **
Ford Chip Ganassi UK 66 Ford GT Ford Michelin Stefan Mücke Olivier Pla Billy Johnson
Ford Chip Ganassi  UK 67 Ford GT Ford Michelin Andy Priaulx Harry Tincknell Pipo Derani
Ford Chip Ganassi  UK **68 Ford GT Ford Michelin Joey Hand Dirk Müller Sébastien Bourdais
Ford Chip Ganassi  UK **69 Ford GT Ford Michelin Ryan Briscoe Richard Westbrook Scott Dixon
AF Corse 71 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin Davide Rigon Sam Bird **
Porsche GT Team 91 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Richard Leitz Frédéric Makowiecki **
Porsche GT Team 92 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Michael Christensen Kévin Estre **
Aston Martin Racing 95 Aston Martin Vantage Aston Martin Dunlop Nicki Thiim Marco Sorensen Richie Stanaway
Aston Martin Racing 97 Aston Martin Vantage Aston Martin Dunlop Darren Turner Jonathan Adam Daniel Serra

** - nasazení jen ve vybraných závodech

Do kategorie GéTéček přijíždí nový tovární tým - Porsche. Tedy on není až tak nový, ale na rozdíl od předešlých závodů se v letošní sezóně na startu po krátké pauze znovu objevuje tým vlastněný a provozovaný přímo továrnou. A to je právě ten zmíněný rozdíl oproti soukromým týmům, které sice čerpali technickou tovární podporu německé značky, ale vlastní provoz týmu si hradili ze svého rozpočtu. Nová "devětsetjedenáctka" je skutečně zcela nová a její konstrukce je definována jako "stavebnice" poskládaná z lehce nahraditelných komponent. Jak si nové Porsche povede oproti zavedené a prověřené konkurenci, uvidíme až v ostrém měření sil.

LMGTE Am
tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec
Spirit of Race 54 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin Thomas Flohr Miguel Molina Francesco Castellacci
Clearwater Racing 61 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin Wenig Sun Mok Matt Griffin Keita Sawa
Dempsey-Proton Racing 77 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Christian Ried Marvin Diest Matteo Cairoli
Gulf Racing 86 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Michael Wainwright Nick Foster Benjamin Barker
Aston Martin Racing 98 Aston Martin Vantage Aston Martin Dunlop Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda

Mezi amatérskými posádkami nalezneme ostřílené borce, ale také dva nováčky z Itálie a Šanghaje, kteří oba dva budou svorně na závodních tratích krotit koně z italského Maranella. Jak se jim povede proti zkušené konkurenci? To se teprve dozvíme. Podle všeho se v roce 2017 máme na co těšit. 

Vytisknout

Diskuze: WEC: Nezbytný průvodce startovním polem sezóny 2017

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Audi R8 GT4

Audi představilo vůz specifikace GT4

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud