Vedení Indianapolis Motor Speedway včera na tiskové konferenci oznámilo, že motory Honda ozvučí areál až 15. května a utichnou předposlední květnový den. Na diváky čeká přesně 9 dní závodních akcí, vyvrcholením bude samozřejmě již 94. ročník legendárního závodu Indianapolis 500. Dvoutýdenní formát byl naposledy uplatněn v letech 1998 – 2000.
Cílem redukce aktivit na ovále je snížit finanční náklady na provoz, nejen IMS, ale i týmů a dalších subjektů. Fanoušci se mohou těšit na kvalifikaci, která proběhne ve dvou dnech, nikoliv ve čtyřech. Ačkoliv detailní program bude zveřejněn během následujícího měsíce, vedení IMS chce vtěsnat kvalifikaci všech závodníků do jednoho dne. Následujícího dne se má rozhodovat o finálním postavení na startu včetně poslední šance kvalifikovat vůz do postupující třiatřicítky.
„V tuto chvíli provádíme mnoho změn, chceme si zajistit úspěšnou budoucnost,“ uvedl výkonný ředitel Indianapolis Motor Speedway Jeff Belskus.
„Nový formát Indy 500 nabídne dramatickou kvalifikaci pro závodníky i fanoušky,“ doplnil sportovní ředitel IRL Brian Barnhart. „V dvoudenní kvalifikaci není místo pro chyby. Tlak na týmy a jezdce bude enormní.“
Po závodě na Indianapolis Motor Speedway se IndyCar představí v Kansasu, neboť Milwaukee z kalendáře kvůli finančním problémům vypadlo. Věta z filmu Winning: „Po Indianapolis jedou všichni do Milwaukee…“ tak znovu neplatí.
Program
15. května – orientační program pro nováčky
16. května – orientační program pro nováčky
20. května – trénink
21. května – trénink
22. května – kvalifikace
23. května – Bump Day – poslední šance kvalifikovat se do závodu
27. května – trénink a kvalifikace série IndyLights
28. května – trénink IndyCar, závod IndyLights, soutěž týmů v nejrychlejších pitstopech
30. května – závod Indianapolis 500