Se svým návratem do MS cestovních vozů (WTCC) se letos Volvo vrací na mezinárodní motorsportovní kolbiště. Volvo ale při zvažování svého návratu do závodů nepřemýšlelo pouze o WTCC. Švédové zvažovali také návrat do DTM, ten následně ale z několika důvodů bohužel zamítli.
"Přemýšlel jsem o tom, jestli bychom se tam měli vrátit, ale DTM jsme už vyhráli a potřebovali jsme novou výzvu," zavtípkoval Alexander Murdzevski Schedvin, šéf Polestar, sportovního oddělení Volva. V roce 1985 se stal mistrem německého mistrovství cestovních vozů Per Stureson se speciálem Volvo 240 Turbo. Těmto vozům se pro jejich hranaté tvary přezdívalo "létající cihly".
Volvo mělo ale dobré důvody upřednostnit WTCC před DTM. "Především bychom neměli zapomínat na to, že se zde [ve WTCC] jedná o mistrovství světa. Každému tak bude napoprvé jasné, čeho jsme dosáhli," pokračuje Murdzevski Schedvin. Přesně tento fakt nemohly Volvu nabídnout další série, ve kterých se doposud prezentovalo - Švédské mistrovství cestovních vozů (STCC) a australská V8 Supercar Serie.
"Jsou to fantastické šampionáty, ale v USA je velmi těžké nadchnout zákazníky produktem, který jezdí v šampionátu v Austrálii, o kterém nikdy neslyšel. Pokud napřed musíte dlouze vysvětlovat, čeho jste dosáhli, tak je to v oblasti marketinkové komunikace prohraná bitva," dodal Murdzevski Schedvin. Význam případného titulu z WTCC lidé z Volva nikomu vysvětlovat muset nebudou.
Navíc je třeba vidět také fakt, že pro WTCC a proti DTM jednoznačně mluvila technická pravidla. Zatímco v DTM jsou stále využívány velké atmosferické motory, tak ve WTCC, kde se využívají 1,6 litrové turbomotory, může Volvo využít sériový blok motoru.