K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

WEC: Jak se výrazná změna LMP2 projeví na průběhu závodů?

iMotorSport.cz, 30. března 2017, 16:25 Google+

Před sezónou 2017 prošla kategorie LMP2 výraznou změnou technických regulí. Již v průběhu nedávných testů pneumatik Dunlop se tato změna projevila na rychlosti závodních speciálů této vytrvalostní kategorie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp Oreca 07 LMP2 týmu Jackie Chan DC Racing před sezónou 2017

Prototyp Oreca 07 LMP2 týmu Jackie Chan DC Racing před sezónou 2017 | foto: Adrenal Media

Sdílejte článek

Z výběrového řízení, které vyhlásila FIA, vzešla čtveřice dodavatelů homologovaných šasi pro kategorii LMP2. Kvarteto Dallara, Onroak, Oreca a Multimatic/Riley se hned pustilo do práce a v průběhu loňské sezóny postupně představily svou nabídku zájemcům z řad vytrvalostních soukromých týmů. Zatímco v kontinentálních vytrvalostních sériích si jednotliví dodavatelé našli své zákazníky, ve World Endurance Championship se jediným dodavatelem šasi v kategorii LMP2 stala Oreca.

Výše zmíněné předsezónní testy pneumatik nicméně ukázaly, že výkonnost nových prototypů všech homologovaných dodavatelů je obdobná, a že v této oblasti nejsou patrné žádné diametrální rozdíly.

Prototypy mají uzavřený kokpit, v porovnání s loňskými šasi jsou užší, vyšší, mají delší rozvor a jejich hmotnost narostla o 30 kg. Bezpečnostní požadavky byly v podstatě převzaty z kategorie LMP1. Všechny týmy budou používat jednotnou pohonnou jednotku Gibson a pojedou na jednotných pneumatikách zn. Dunlop.

Sam Hignett, manažer týmu Jackie Chan DC Racing, byl v rámci výše zmíněných testů pneumatik velmi překvapený nárůstem výkonnosti nových prototypů LMP2. „Největší rozdíl oproti loňským vozům je jednoznačně v rychlosti,“ řekl Hignett. „Odhaduji, že rozdíl oproti kategorii LMP1 se snížil na polovinu. Naprostá většina tohoto progresu jde na úkor motoru, ale své hraje také aerodynamika. Zde dochází neustále k dalšímu posunu vlivem postupného vývoje, ale nové vozy mají od základu aerodynamické vlastnosti lepší, než jak tomu bylo např. vloni. Samozřejmě zde hovořím o šasi Oreca, ale jistý posun je patrný i u šasi ostatních dodavatelů."

A jaké jsou další změny oproti loňsku?Výrazný rozdíl je také v oblasti motorů. Nejen, že máme nového dodavatzele, ale současně již není dovoleno provádět různé úpravy na motormanagementu ve smyslu mapování a trakce,“ uvádí Sam Hignett. „Vloni jsme měli v této oblasti určitou volnost, ale to nyní není možné a podle mne to bude mít vliv na narovnání podmínek. Budeme na tom všichni stejně a budeme muset hledat zlepšení v jiných oblastech.

Vyšší výkony si vyžádaly i změny v pneumatikách.To je oblast, která se samozřejmě musela také přizpůsobit novým podmínkám,“ řekl Hignett. „Protože došlo k nárůstu výkonu motoru, musela se odpovídajícím způsobem změnit i konstrukce pneumatik. Prototypy jsou těžší a za jízdy generují vyšší přítlak. Povolené množství pneumatik, které mohou týmy v závodě použít, se však nezměnilo, takže bude nyní velmi důležité, jak budou jezdci s pneumatikami zacházet. V této oblasti to bude daleko složitější, bude to velmi citlivé téma, alespoň v prvních závodech, než se jezdci a týmy naučí s pneumatikami správně zacházet a přizpůsobí tomu svou strategii.

Podle Sama Hignetta kladou tyto změny velké nároky obzvláště na mladé jezdce: „Myslím si, že nyní se zejména mladí jezdci, kteří se chtějí posunout do silnější kategorie LMP1, budou muset daleko lépe připravovat a daleko více učit. Ale to je dobře, protože průprava před přestupem do LMP1 je nesmírně důležitá. Je to vrcholná kategorie vytrvalostních závodů a tomu musí odpovídat i jezdcův um a cit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Jak se výrazná změna LMP2 projeví na průběhu závodů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

di Resta, Paul

Mercedes by mohl do DTM nasadit několikanásobného mistra WRC!

René Rast získal první vítězství sezony pro Audi

Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

Paffett, Gary

Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

Daniel Juncadella (muž zcela vpravo) měl na Norisringu důvod k úsměvu

První pole position a první pódium je pro Juncadellu super motivací

Wittmann, Marco

Norisring: Wittmann vyhrál, Paffett s Glockem vzájemně kolidovali

Wittmann, Marco

Zanardi pojede s BMW v Misanu závod DTM!

Mortara, Edoardo

Norisring: Mortara pořáží v těsném duelu Paffetta o 0,6 vteřiny!

Wittmann, Marco

Foto: Ohlédnutí se za závodem na Hungaroringu

Wittmann, Marco

Hungaroring: BMW slaví v neděli hattrick

di Resta, Paul

Hungaroring: V sobotním závodu v Maďarsku vítězí di Resta s Mercedesem

reklama
reklama

Doporučujeme

Callum Ilott

Formule 3: Je Callum Ilott favoritem ročníku 2017?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

  2. Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

  3. Mercedes by mohl do DTM nasadit několikanásobného mistra WRC!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud