V8, TT a A4 - to jsou modely, které již Audi v DTM reprezentovaly. Zajímavostí je, že se všem podařilo pro prémiovou německou značku získat alespoň jeden titul. Po několikaleté éře modelu A4 přichází značka se čtyřmi kruhy ve znaku do DTM s kupé A5.
V dlouholetých týmech Audi - Audi-Sport-Teams Abt Sportsline, Phoenix a Rosberg uvidíme celkem 8 A5 DTM. A to je rekord, ještě nikdy předtím nevstupovala Audi do nové sezony hned s 8 novými stroji. V roce 2004, kdy se Audi jako tovární tým oficiálně vrátila do DTM, stálo na startu 6 nových vozů. Od té doby byly na startu nové sezony pokaždé maximálně 4 nová auta.
Nová A5 DTM se skládá ze 4 000 dílů. 5 technikům Audi trvá stavba jednoho stroje téměř 2 týdny. Mimo ně jsou v týmu další zaměstnanci, kteří vůz vyvíjí, starají se o kvalitu, výrobu, provoz na trati, logistiku atd. V továrně Audi však mohou být zároveň stavěna až 4 závodní auta DTM.
Stavba začíná tvorbou monokoku, který je složen z 59 dílů. Monokok je pro všechny vozy v DTM (tedy Audi, Mercedes a BMW) stejný. Další položky na seznamu stavby Audi jsou motor, přední nárazová struktura, nápravy, zadní nárazová struktura, převodovka, spojka a poté je šaši konečně hotovo. "Při tom se velmi dbá na kvalitu," zdůrazňuje Stefan Aicher, vedoucí konstrukce vozů u Audi. Sebemenší nepřesnost by totiž mohla puzzle o 4 000 dílech, které má Audi přinést titul, rozbít.
I po dostavění všech 8 vozů ještě není zdaleka příprava na novou sezonu hotová. Také náhradní díly musí být pečlivě připraveny a částěčně sestaveny (pokud je to možné a technikům na trati to ulehčí práci). "Logistické nákladý, které s sebou přinesl nový start DTM, jsou enormní," potvrzuje vysokou finanční náročnost Stephan Köster, vedoucí projektu DTM.