Právě zde se totiž odehraje o tomto víkendu již pátý díl letošního seriálu DTM, což je vlastně polovina celého šampionátu.
Po svém vítězství v Lausitzu je Bernd Schneider vedoucím jezdcem průběžného pořadí a na Norisringu se bude snažit toto postavení udržet. Je totiž následován svými kolegy od Mercedes-Benzu Christijanem Albersem a Marcelem Fässlerem, právě tak také Laurentem Aiellem (Abt-Audi) a Peterem Dumbreckem (Opel).
Tito jezdci jsou v nedaleké blízkosti právě vedoucímu jezdci Schneiderovi a tak ho mohou nejvíce ohrozit.
Nový formát závodu je vypsán na 72 kol, což je 165 600 kilometrů, na rozdíl od 44 kol z let předchozích.
Po svém úspěchu na okruhu v Lausitzu je velmi motivován jezdec Peter Dumbreck s vozem Opel Astra V8 Coupé: “Co se týká bodů, mám dobrou pozici, ale i přesto se musím stále snažit získat co nejvíce bodů v dalším závodě. Těším se na jedinečnou atmosféru a na zdejší diváky“.
Co se týká obtížnosti tratě, hodnotí ji Dumbreck jako těžkou. Povrch je extrémně nerovný, jezdec zde potřebuje dobré nastavení pérování a akceleraci, výjimkou nejsou dobře nastavené brzdy. Zvláště z výjezdu z vlásenky Dutzendteich, auto inklinuje k vnějšímu okraji. Také výkon motoru je zde významným ukazatelem síly.
Volker Strycek, šéf Opel Motorsport k tomu dodává:”Trať je zde velmi tvrdá pro brzdy. Před vlásenkou Grundig se brzdi z 250 kilometrové rychlosti na první převodový stupeň. Je tam málo času na regeneraci brzd. Proto zde musí být dokonalé chlazení brzd. Po našem posledním úspěchu na okruhu v Lausitzu jsme opravdu nadšení. Předpokládám, že bychom mohli udržet tento výkon i zde na Norisringu“.