BMW podporuje myšlenku Bergera na zákaznické týmy v DTM

-haj / iMotorSport.cz, 4. května 2018, 21:55 Google+

BMW se vyjádřilo, že podporuje myšlenku Gerharda Bergera na návrat zákaznických týmů do DTM. Pokud by vše nezáleželo jen na značkách, tak by to sérii mohlo poskytnou stabilnější základnu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW by myšlenku zákaznických týmů podpořilo

BMW by myšlenku zákaznických týmů podpořilo | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Sdílejte článek

Gerhard Berger, šéf DTM, nedávno řekl, že by si přál v sérii vidět zákaznické týmy. Systém, který staví na továrních týmech je v jeho očích špatnou cestou. Jak se teď zdá, tento názor nesdílí jen Berger. "Mít výrobce je skvělé. Ale jednalo by se o stabilnější konstrukci, kdyby tu nebyli jen výrobci, ale také samostatně stojící privátní týmy," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru s německým 'Motorsport-Total.com'. Dle něj by bylo dobré mít více výrobců, kteří by svými produkty zásobovali privátní týmy, tím "by se přeneslo celé to zatížení na více ramen". 

Tím Marquardt myslel, že by při jednáních o pravidlech nefigurovali společně s promotérem, společností ITR, a Deutschen Motorsport Bund (DMSB) jen samotní výrobci, ale také zákaznické týmy. "Tím by vznikl stabilní systém," pokračuje Marquardt. BMW je přitom v zákaznickém programu mezi GT vozy dost aktivní a dokáže si představit, že by v DTM "vyrazily privátní týmy s našimi auty opatřeny odpovídající podporou". Které týmy byl ale přicházely v potaz?

img-responsive

Jens Marquard si zákaznické týmy v DTM představit umí | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Berger se vyjádřil, že by vhodným kandidátem mohl být tým HWA. Ten by v roce 2019 mohl nasadit Mercedesy. Po odchodu Mercedesu z DTM na konci letošní sezony by totiž vozy ze Stuttgartu zůstaly bez využití. Tým Hanse Wernera Aufrechta je už roky zodpovědný za nasazování speciálů Mercedes do DTM. Berger by tak HWA rád viděl na startu sezony 2019 s Mercedesy.

Jsou tu ale i další kandidáti - tým Schnitzer. Stáj Charlyho Lamma byla mezi lety 2012 - 2016 jedním ze tří továrních týmů BMW. Od roku 2017 se tým prezentuje v GT závodech. Německý tým má dlouholetou tradici a dobré vztahy s BMW. "Postavit vlastní tým na nohy by mohl každý. Tým musí mít vlastní balík a pak musí spolupracovat s nějakým výrobcem a jeho podporou. Musí být zaručeno, že by to celé fungovalo jako systém. Cílem není udělat z továrního programu skrytý tovární program," zakončil Jens.

Google+ Vytisknout

Diskuze: BMW podporuje myšlenku Bergera na zákaznické týmy v DTM

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Audi i BMW: V DTM budeme v roce 2019 pokračovat, ale v roce 2020 chceme třetího výrobce

Eriksson, Joel

Misano: Odvážná strategie pomohla Erikssonovi k jeho prvnímu vítězství v DTM

di Resta, Paul

Misano: Di Resta ovládl úvodní noční závod v italském Misanu

Loïc Duval by si samozřejmě přál, aby byla Audi konkurenceschopnější v kvalifikacích

Duval: Na rivaly ztrácíme v kvalifikacích, závodní rychlost máme už stejnou jako BMW

Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony

Farfus: BMW letos v DTM jednoduše není tak rychlé jako Mercedes.

Paul di Resta slaví vítězství v Brands Hatch

Brands Hatch: Di Resta se udržel před Paffettem a slaví nedělní vítězství

Juncadella, Daniel

Brands Hatch: Juncadella slaví svoje první vítězství v DTM:

Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství

Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Ogier si auto Mercedesu v Itálii již vyzkoušel

Sébastien Ogier, několikanásobný mistr WRC, pojede závod DTM!

Aston Martin by mohl vstoupit do DTM (ilustrační foto)

Aston Martin je spojován s možným vstupem do DTM ve spolupráci s Red Bullem a HWA

reklama
reklama

Doporučujeme

Gerhard Berger

Berger potvrzuje jednání s VW. Nasadí privátní Mercedesy HWA?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud