Jens Marquardt: DTM musí poskytnout stimuly pro nové výrobce

-haj / iMotorSport.cz, 7. září 2017, 03:25 Google+

DTM musí přijít se stimuly, aby nalákalo nové výrobce poté, co Mercedes oznámil, že po sezoně 2018 v sérii končí. Takový názor má alespoň Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Šéf BMW pro motorsport by rád podpořil nové výrobce ke vstupu do DTM

Šéf BMW pro motorsport by rád podpořil nové výrobce ke vstupu do DTM | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Sdílejte článek

Minulý měsíc Mercedes oznámil, že opustí DTM a bude se místo něj v budoucnu zaměřovat na Formuli E. Budoucnost celé série DTM je tak nejistá, když pouze Audi a BMW se zavázali účastnit se série v sezoně 2019 a dále. Zatímco šéf série, Gerhard Berger, vyjádřil svoji důvěru v to, že série bude moci pokračovat i po odchodu Mercedesu, tak šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že představa šampionátu s pouze dvěma značkami je "těžko představitelná". 

"Cílem teď musí být pokusit se s maximální silou ještě více přilákat potenciální nové. Musí zde být nějaké stimuly, musíme na tom zapracovat. V Super GT už máme tři výrobce, které jezdí za podobných regulí, které jsou hodně podobné těm, které máme my. [Plánem A] je přiblížit se jim blíže a pak se podívat, co by mohlo být plánem B," říká Jens Marquardt

Když byl dotázán na to, jestli odchod Mercedesu povede k větší snaze o harmonizaci pravidel DTM a Super GT, tak Marquardt dodal: "To je to, co teď musíme v diskuzích s každým zainteresovaným vymyslet. Jsme zapojeni do těchto diskuzí od roku 2010 dále a připojili jsme se v roce 2012. Teď musíme natáhnout ruku každému potenciálnímu návrhu a podívat se, co by bylo atraktivní. V tomto ohledu se musí DTM pravděpodobně přizpůsobit. Teď se situace změnila a my se musíme podívat, co je zapotřebí - které dobré věci mají být v DTM zachovány a co musí být možná modifikováno." 

img-responsive

Jens Marquardt (vpravo) vidí budoucnost DTM v rozšíření o další výrobce | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

"Musíme být otevřeni všemu. Musíme si rozšířit náš záběr, abychom viděli, co může být diskutováno. Čím více výrobců zahrnete, tím vyšší stabilitu dostanete." Dále Marquardt dodal, že opravdu věří tom, že bez toho, aniž by DTM podniklo nějakou akci, nebudou mít noví potenciální zájemci o sérii zájem. "Když jste mimo, tak ty překážky jsou až moc velké. Musí zde být změny, jinak nevím, jak bychom chtěli někoho nalákat. 

Musíte vidět celkový obrázek, možná připustit ostatní koncepty a podívat se na to, jak mohou být propojeny dohromady. Japonci už jezdí se čtyřválci s turbem, my jezdíme s osmiválci. Ale můžeme se vynasnažit a nechat tato auta po určitou dobu jezdit spolu, jako v minulosti. Opravdu to dlužíme fanouškům a podporovatelům série. Musíme dát ego naší značky trochu stranou a zatlačit na to, co je nejlepší pro budoucnost série," zakončil Jens. 

Vytisknout

Diskuze: Jens Marquardt: DTM musí poskytnout stimuly pro nové výrobce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Gerhard Berger, šéf DTM

Berger: DTM by možná potřebovalo více závodů mimo Německo

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud