Pneumatiky Hankook pro ročník 2017 jsou rychlejší, ale také rychleji degradují, do popředí se tak letos mnohem více dostává, jak který výrobce dokáže být šetrný ke gumám. Například Mattias Ekström byl schopen na nedělním závodě na Lausitzringu zajet do boxů už v 1. kole ze 43 a v cíli závodu byl druhý! Wickens, kterého ke konci zmiňovaného závodu předjely Audi Jamieho Greena a Mattiase Ekströma, řekl, že podobná strategie by byla pro Mercedes nemyslitelná.
"Naše auto není ke gumám tak vlídné jako Audi nebo jako Mattias, na druhou stranu nám to dává spoustu prostoru pro zlepšení. V oblasti strategie jsme docela handicapovaní. Neměli jsme široký rozsah toho, kdy jsme mohli zastavit, věděli jsme, že [stinty] musíme rozdělit více méně v polovině," řekl Robert Wickens pro Autosport.
"Snad, pokud se nám podaří toto zlepšit, tak budeme moci být lepší ve všech ohledech. Dalším krokem je pokusit se prodloužit výdrž gum." Wickens zažil na Lausitzringu poměrně velké zadostiučinění, když získal dvě pódia po nepovedeném úvodním víkendu na Hockenheimu. A to byly Mercedesy společně s BMW těžší než Audi v sobotu a v neděli byl Mercedes nejtěžší, když vážil o 10 a 15 kg více než zbývající dva výrobci.
V Maďarsku ale Mercedes neměl moc dobrou formu, ačkoliv Paul di Resta dokázal sobotní závod vyhrát. Musíme ale férově přiznat, že mu hodně pomohla právě brzká zastávka. V Maďarsku jakoby Mercedes testoval svoji práci s pneumatikami, když například v sobotu di Resta zastavil takto brzy a Maro Engel, který neměl šanci na dobrý výsledek zastavil až úplně na konci závodu. Je tedy možné, že na problému před Hungaroringem Mercedes zapracoval, anebo jim trať poblíž Budapešti jednoduše více seděla a mohli si dovolit ve strategiích více experimentovat.