V rámci toho měl i schůzku se zástupci továren Aston Martin, Maserati a Ferrari a následně odletěl s obchodními zástupci Corvette Europe do amerického Detroitu k jednání s vedením General Motors.
Ratel se snaží najít cestu, jak zachovat současné ceny, případně snížit náklady u cen, za které soukromé týmy kupují vozy GT1 od výrobců. Kromě tohoto nepřímého propojení s výrobci, které má udržet nezávislost série, plánuje Ratel i novou finančně méně nákladnou „pohárovou“ třídu pro menší vozy GT s výkonem okolo 500 koní.
Fréderic Dor, který stojí za projektem Aston Martin DBR9, již oznámil, že plánují výrobu méně výkonné a zjednodušené verze DBR9. Maserati pracuje na voze, odvozeném od Coupé Cambiocorse, právě pro tuto novou cenově dostupnou kategorii. A stejně bude zastoupen i Chevrolet se „zkrocenou“ verzí speciálu C6. Evropský importér již objednal 200 kusů nového modelu s označením Z06 a šest kusů bude okamžitě přestavěno do závodní verze pro tuto novou třídu. O nasazení se bude starat holandský tým GLPK Hezemans, který letos do šampionátu FIA-GT nasazuje „ostrou“ verzi Chevrolet Corvette C5R.
V kuloárech se živě hovoří i o dalších novinkách, které by se měly v tomto šampionátu objevit. BMW by mělo pracovat na novém voze pro vrcholnou kategorii GT1, odvozeném od velkého coupé M6. Nissan nasadí prostřednictvím britského importéra vozy 350Z ve třídě GT2. O vstupu do těchto závodů v kategorii GT2 vážně uvažují i Alfa Romeo a Toyota. V Americe již existuje závodní verze nového Fordu Mustang.
Nabídka konkurenčních závodních vozů různých značek za přijatelné ceny by jistě šampionát dále divácky zatraktivnila...
Zdroj: Tisková zpráva Automotodromu Brno
Foto: DPPI/FIA GT