WEC: Neel Jani předpovídá, že nová sezóna bude hodně těsná

iM1, 22. února 2017, 16:00 Google+

Neel Jani je úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech. Z vítězné posádky však paradoxně zůstal sám. Jak se dívá na obhajobu titulu a obecně na nový ročník vytrvalostních závodů, ve kterých bude mít, po odchodu konkurenčního týmu Audi, o soupeře méně?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech Neel Jani

Úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech Neel Jani | foto: Porsche

Sdílejte článek

Neel Jani je v týmu Porsche od prvního ročníku, ve kterém německá automobilka vstoupila do kategorie nejrychlejších prototypů s hybridním pohonem (2014). V průběhu 3 sezón nasbíral celkem 415,5 bodu, 12x stanul na stupních vítězů, z toho 4x na stupni nejvyšším a 7x byl členem posádky, která do závodu startovala z pole position. Loňská mistrovská sezóna byla pro švýcarského závodníka zvláštní také tím, že k titulu mistra světa přidal pole position a zároveň vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. „Přál jsem si být mistrem světa a zvítězit v Le Mans,“ říká Neel Jani, „a to se mi splnilo. Pokud to zopakuji, tak to bude bonus, protože splněno teď už mám.

img-responsive

Posádka Porsche 919 Hybrid Marc Lieb, Romain Dumas, Neel Jani slaví titul mistrovský titul | foto: Porsche

Z mistrovské posádky však zůstal sám, když po skončení loňské sezóny tým  opustili jeho dva parťáci Romain Dumas a Marc Lieb. Netrvalo to však dlouho a Porsche oznámilo, že k Neelu Janimu usednou dva zkušení vytrvalci. André Lotterer je zkušený závodník, který k Porsche přešel po rozpuštění Audi Sport Team Joest a Nick Tandy přešel do LMP1 z GéTéček, ve kterých dlouhou dobu hájil barvy Porsche v seriálu IMSA. „Zkoušeli jsme závodní simulaci jen jednou a myslím si, že nám to půjde,“ komentoval Neel Jani svou součinnost s novými kolegy. „André je ostřílený vytrvalostní borec z Audi a navíc máme společného trenéra, takže se vzájemně velmi dobře známe. S Nickem jsme se vlastně poznali až nyní, ale vím o něm, že je rychlý a věřím, že nám to bude společně fungovat. Je to mimo jiné vítěz Le Mans 2015, takže v tom nevidím problém. Už se těším, až společně vyrazíme naostro na závodní trať.

V hybridní třídě LMP1 zbyl Porsche už jen jediný soupeř, kterým je japonský tým Toyota Gazoo Racing. Neel Jani si ale nemyslí, že bude mít díky tomu obhajobu mistrovského titulu snazší. „Věřím, že to bude těsné a že mezi oběma týmy nebudou velké rozdíly,“ přeje si Neel Jani a dodává: „vloni byly v některých závodech rozdíly vskutku minimální a to je na těchto závodech velmi vzrušující. Je to vlastně dlouhodobý sprint s velmi malými rozdíly v cíli. V zimě jsme provedli upgrade našeho vozu a zaměřili jsme se na specifické oblasti, o kterých jsme věděli, že tam máme určité rezervy. Toyota nám byla na konci sezóny velmi blízko a my víme, že v některých oblastech připravovali určité změny. To určitě posune jejich výkonnost o velký kus vpřed a tak doufáme, že se naše změny projeví pozitivně a že naše progrese bude dostatečná.

img-responsive

Porsche 919 Hybrid posádky Neel Jani, Romain Dumas, Marc Lieb | foto: Porsche

Neel Jani nastoupí do sezóny 2017 s vozem, který bude mít na kapotě startovní číslo 1. Sám jezdec však tomuto aspektu nepřikládá nijak velký význam: „S tímto startovním číslem jsem již jezdil ve Formuli Renault. Už tehdy v juniorech jsem to nebral moc na lehkou váhu. Bylo to pro mne prostě startovní číslo, i když tam někde v hloubi jsem měl ten pocit, že jsem nejlepší a proto tu jedničku mám. A to je právě ten moment, který vás pak dokáže hodně znervóznit. Postupem času přijdete na to, že k výhře potřebujete, aby se sešlo více faktorů najednou a to číslo mezi ně nepatří. Ve vytrvalostních závodech to platí násobně, protože tam v tom autě nejste sám. Na úspěchu má podíl nejen celá posádka, ale i všichni lidé z týmu a také z továrny. A samozřejmě nesmí chybět ani potřebná dávka závodnického štěstí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Neel Jani předpovídá, že nová sezóna bude hodně těsná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství

Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Ogier si auto Mercedesu v Itálii již vyzkoušel

Sébastien Ogier, několikanásobný mistr WRC, pojede závod DTM!

Aston Martin by mohl vstoupit do DTM (ilustrační foto)

Aston Martin je spojován s možným vstupem do DTM ve spolupráci s Red Bullem a HWA

di Resta, Paul

Mercedes by mohl do DTM nasadit několikanásobného mistra WRC!

René Rast získal první vítězství sezony pro Audi

Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

Paffett, Gary

Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

Daniel Juncadella (muž zcela vpravo) měl na Norisringu důvod k úsměvu

První pole position a první pódium je pro Juncadellu super motivací

Wittmann, Marco

Norisring: Wittmann vyhrál, Paffett s Glockem vzájemně kolidovali

Wittmann, Marco

Zanardi pojede s BMW v Misanu závod DTM!

Mortara, Edoardo

Norisring: Mortara pořáží v těsném duelu Paffetta o 0,6 vteřiny!

reklama
reklama

Doporučujeme

Vozy Ferrari jsou na automobilových okruzích velmi rozšířeným sportovním náčiním

LE MANS: Ferrari kam se podíváš

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud