K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

WEC: Náhlý loňský odchod Audi z WEC stál Toyotu body v Silverstone

iMotorSport.cz, 24. dubna 2017, 16:15 Google+

Sportovní řády World Endurance Championship doznávají před každou sezónou kosmetické změny. Nejinak tomu bylo i letos. Díky odchodu Audi z vytrvalostních závodů se měnila i pravidla pro udělování bodů v závodě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototypy Toyota TS050 Hybrid na čele startovního pole

Prototypy Toyota TS050 Hybrid na čele startovního pole | foto: TOYOTA GAZOO Racing

Sdílejte článek

Nejprve si připomeňme, co se dělo vloni ve SPA-Francorchamps. Mike Conway s Toyotou #6 odstoupil ze závodu po kolizi s ruským prototypem SMP Racing v sekci „Bus-stop“ a japonskému týmu zůstal v závodě jen prototyp #5. Pro posádku Buemi, Davidson, Nakajima se ale závod vyvíjel velmi dobře a prototyp Toyota TS050 Hybrid #5 kroužil po okruhu na průběžné vedoucí pozici. Po přibližně 4,5 hodinách závodu se však za zádí Toyoty #5 objevil zlověstný kouř a Kazuki Nakajima nuceně zastavil v boxech. Ale protože vůz před poruchou ujel minimální předepsanou závodní vzdálenost, mohl být na konci závodu klasifikován. Japonský tým proto trucující vůz se Sebastienem Buemim za volantem vyslal ještě v posledním kole na trať, byť vůz byl schopen pohybu pouze prostřednictvím elektropohonu. To však stačilo a Toyota #5 proťala cílovou čáru vlastní silou, byť se ztrátou 46 kol na vítězné Audi. Vůz #5 byl v cíli závodu klasifikován ve třídě LMP1H (tedy továrních prototypů s hybridním pohonem) na 4. místě, i když fakticky dojel sedmnáctý. Díky tomu přistálo po závodě SPA-Francorchamps 2016 na kontě týmu Toyota GAZOO Racing 10 mistrovských bodů.

Letos v Silverstone nováček týmu José María López při dešťové přeháňce nedobrzdil na hladkých pneumatikách v zatáčce Copse a tvrdě narazil do ochranné bariéry. Argentinskému jezdci se nakonec podařilo dostat poničený vůz do garáže, kde se na něj vrhli mechanici a uvedli vůz zpátky do stavu, kdy jej tým mohl znovu vyslat na trať. Mezi tím však čelo závodu stihlo obkroužit dalších 36 kol. Toyota #7 proťala po šesti hodinách závodu v Silverstone 2017 cílovou čáru na 4. místě v pořadí LMP1H, celkově figurovala třiadvacátá. Tento počin přinesl japonskému týmu pouhého 0,5 bodu. Optikou ročníku 2016 by si japonský tým měl ze Silverstone odvézt celkem 36 bodů (Pole # 7 = 1 bod + vítězství #8 = 25 bodů + 4. místo #7 = 10 bodů) a v šampionátu měla Toyotě po prvním závodě patřit průběžná první pozice. Ale ve skutečnosti je leadrem šampionátu po prvním závodě Porsche.

Jak je to možné? V minulé sezóně čítala kategorie LMP1 celkem 9 vozů: 2x Audi + 2x Porsche + 2x Toyota ve třídě LMP1 továrních prototypů s hybridním pohonem a 3 prototypy LMP1 soukromých týmů s konvenčním pohonem (2x Rebellion Racing + 1x ByKolles). Body v hodnocení značek se přidělovaly na základě dosaženého pořadí v cíli závodu v dané třídě. Proti tomu letos čítá kompletní kategorie LMP1 pouhých 5 prototypů (2x Porsche + 2x Toyota ve třídě LMP1H + 1x „soukromý“ ByKolles). Proto došlo k úpravě pravidel rozdělování bodů pro sezónu 2017 a nově se posuzuje pořadí v cíli z pohledu všech prototypů LMP, tedy kategorií LMP1 a LMP2 současně.

Tato na první pohled drobná „kosmetická“ změna může mít na konci roku zcela zásadní vliv na celkové pořadí v šampionátu značek, protože prototypy kategorie LMP2 díky novým technickým regulím výrazně zrychlily a rozdíl v časech na jedno kolo mezi oběma kategoriemi se oproti předchozím sezónám znatelně zmenšil. Soudit podle prvního závodu se nedá, ale zdá se, že Toyota, i přes nasazení třetího vozu, má letos hodně těžký úkol, chce-li se na konci sezóny radovat z mistrovského titulu značek.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Náhlý loňský odchod Audi z WEC stál Toyotu body v Silverstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

di Resta, Paul

Mercedes by mohl do DTM nasadit několikanásobného mistra WRC!

René Rast získal první vítězství sezony pro Audi

Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

Paffett, Gary

Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

Daniel Juncadella (muž zcela vpravo) měl na Norisringu důvod k úsměvu

První pole position a první pódium je pro Juncadellu super motivací

Wittmann, Marco

Norisring: Wittmann vyhrál, Paffett s Glockem vzájemně kolidovali

Wittmann, Marco

Zanardi pojede s BMW v Misanu závod DTM!

Mortara, Edoardo

Norisring: Mortara pořáží v těsném duelu Paffetta o 0,6 vteřiny!

Wittmann, Marco

Foto: Ohlédnutí se za závodem na Hungaroringu

Wittmann, Marco

Hungaroring: BMW slaví v neděli hattrick

di Resta, Paul

Hungaroring: V sobotním závodu v Maďarsku vítězí di Resta s Mercedesem

reklama
reklama

Doporučujeme

SMP Racing, Maurizio Mediani, Nicolas Minassian

ELMS: Rusové potvrdili své plány na letošní sezonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

  2. Mercedes by mohl do DTM nasadit několikanásobného mistra WRC!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud