Za slunečného a teplého počasí (31°C) vyrazili posádky vstříc prvním tréninkovým kolům na 5,4 km dlouhé trati. V tomto posledním závodě se bude rozhodovat o titulu mezi jezdci v kategoriích LMP1, LMGTE Pro a LMGTE Am a o titulu mezi výrobci LMGTE.
- Neel Jani (Porsche #2) nenechává nikoho pochybovat o tom, jak moc touží po zisku jezdecké trofeje, několik prvních kol mu stačí k dosažení času 1:42,107 min, který zůstane nepřekonán
- Audi by se rádo rozloučilo se svým působením ve WEC důstojně, jak se na německou značku sluší a patří, #8 končí na 2. místě (1:42,450 min.) a #7 je třetí (1:42,515 min.)
- lepší z Toyot má na bočnici číslo 6, její nejlepší čas z prvního antrée má hodnotu 1:42,865 min.
- světoví mistři z loňské sezóny (Merk Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard, Posche #1) mají pomalejší rozjezd s časem 1:42,955 min.
- Toyota #5 zdolá zdejší trať ještě o půl sekundy pomaleji (1:43,504 min)
- Rebellion Racing nechává zapomenout na své trápení ze Šanghaje a opět dominuje soukromé třídě LMP1 (1:46,366 min.)
- posádka „Les Blues“ (Signatech Alpine #36) dokazuje, že letošní titul kategorie LMP2 je ve správných rukou, zkušený mazák Nicolas Lapierre zastavuje časomíru na hodnotě 1:50,966 min.
- Roberto Merhi se vrátil k Manoru, posadil se za volant vozu #45 a časem 1:51,155 min. dokázal, že rychlost mu v žádném případě nechybí
- René Rast před minulým závodem upřednostnil milé rodinné povinnosti (narození potomka) před tvrdou sedačkou závodního prototypu G-Drive Racing, ale zpět se vrátil v plné síle, což dokázal třetím nejrychlejším časem LMP2 (1:51,213 min.)
- Aston Martin Racing si v Bahrajnu brousí zuby na všechny tři zbývající tituly v LMGTE, Darren Turner (#97) zajíždí nejrychlejší čas 1:58,735 min. ve třídě profesionálních jezdců
- Marco Sorensen (Aston Martin #95) je s časem 1:59,123 min. druhý
- nejlepší čas amatérských posádek stanovuje Emmanuel Collard za volantem AF Corse Ferrari #83 (2:01,550 min.)
- Pedro Lamy (Aston Martin#98) je však jen o 2 tisíciny!!! pomalejší
2. volný trénink
Do druhých jízd vyrazili jezdci za tmy, kdy trať osvětlovalo světlo z 5000 výbojek lemujících Bahrajn International Circuit.
- Neel Jani opanuje výsledkovou listinu i při nočním tréninku a jako jediný se dostává pod 1:40, časomíra ukázala 1:39,817 min.
- sesterský vůz Porsche #1 kryje svým kolegům záda ze druhého místa časem 1:40,272 min.
- třetí nejrychlejší posádkou je vůz Audi #8, Lucas Di Grassi zdolává 1:40,400 min
- těsně čtvrtá je posádka Toyota #6, Stéphane Sarrazin objel okruh za 1,40,603 min
- páté místo bere Audi #7 s časem 1:41.020 min, což už je hodnota o 1,203 sec. horší, než nejlepší čas této druhé části
- tovární šestici nejrychlejších uzavírá s časem 1:41,859 min. Toyota #5
- druhá část nevyšla Rebellionu, nejlepší dosažený čas je o 0,812 sec. horší (1:47,176 min.), než v první části, ale na konkurenční ByKolles to pořád stačí
- René Rastovi evidentně závodění chybělo a nyní se pokouší vše dohnat, zajíždí sérii velmi rychlých kol, z nichž to nejlepší stihl objet za 1:50,056 min a G-Drive Racing jde do čela LMP2
- Signatech Alpine na druhém místě ztrácí 0,388 sec. (1:50,444 min.)
- třetí nejrychlejší je Alex Lynn (Manor 44) s časem 1:51.023 min.
- Marco Sorensen (Aston Martin #95) je s časem 1:57,226 min. nejrychlejším jezdcem v kategorii LMGTE Pro
- týmový kolega Darren Turner (Aston Martin#97) za ním zaostal o pouhých 0.007 sec.!!! (1:57,233min.)
- třetí místo patří posádce Harry Tincknell, Andy Priaulx (Fortd #67), ale čas 1:59,168 min. je o téměř 2 sec. horší
- Pedro Lamy (Aston Martin #98 - třída LMGTE Am) časem 1:59,460 min. pokořil některé pomalejší profesionály a s přehledem vyhrál druhé jízdy mezi amatéry
- až za ním skončilo duo Stefan Mücke, Olivier Pla (Ford #66) a Richard Lietz, Michael Christensen (Dempsey Porsche #77)
3. volný trénink
Poslední volné jízdy se odehrály za podobných podmínek, jako ty první. Posádky zkouší poslední úpravy nastavení před kvalifikací, ale inženýři musí řešit menší rébus v podobě teplot. Kvalifikace a zároveň konec závodu se odehrají za šera, resp. za tmy a to si vyžaduje určité úpravy nastavení některých parametrů. je to vidět na časech, které jsou v porovnání s druhými volnými jízdami o něco pomalejší.
- nejrychlejší čas třetích volných jízd má hodnotu 1:40,318 min. a patří Timo Bernhardovi (Porsche #1)
- druhé místo si vyjela posádka Audi #8 (1:40,806 min.), ale před koncem těchto tréninkových jízd odstavil Oliver Jarvis vůz na trati s technickou poruchou
- na třetím místě je třetí značka - Toyota #5 zastavuje časomíru na hodnotě 1:40,852 min.
- André Lotterer (Audi #7) je čtvrtý s časem 1:41,000 min.
- o pouhých 0,014 sec. pomalejší je Porsche #2 (1:41,014 min.)
- Kamui Kobayashi (Toyota #6) má na začátku třetích jízd probléma se svým prototypem, nakonec ale posádka vyjede na trať, nicméně jejich čas 1:41,276 min. stačí jen na šesté místo
- Rebellion znovu zrychluje, čas 1:46,338 je o 1,898 sec. lepší, než čas konkurence ByKolles Racing
- René Rast (G-Drive Racing #26) je králem i ve třetích jízdách, tentokrát si připisuje 1:50,431 min.
- vozy Alpine se řadí na zbytek pomyslného pódia v pořadí Signatech #36 (1:51,455 min.) a BAXI DC Racing #35 (1:51,591 min.
- Manor #44 stávkuje ve 4. zatáčce v době, kdy do konce třetích jízd zbývá posledních 10 minut
- AF Corse Ferrari se snad podařilo najít recept na konkurenci, Gianmaria Bruni (#51) je nejrychlejší v kategorii LMGTE Pro s časem 1:59,038 min.
- Aston Martin #97 je těsně druhý (1:59,301 min.), třetí je Ford #66 (1:59,580 min.)
- také v amatérské třídě Ferrari zrychlilo, Emmanuel Collard bere vítězství časem 2:00,701 min.