Austin: Alpine slaví vítězství, které stálo mnoho fyzických sil

iM1, 20. září 2016, 11:00 Google+

Prototypy Alpine A460 kategorie LMP2 používají v letošním roce 2 týmy: francouzská stáj Signatech #36 a čínský Baxi DC Racing #35. V Austinu se Alpině dařilo a v cíli závodu získal modrý vůz #36 nazlátlý odstín.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vůz Signatech Alpine A460 posádky Lapierre, Menezes, Richelmi

Vůz Signatech Alpine A460 posádky Lapierre, Menezes, Richelmi | foto: Signatech Alpine

Sdílejte článek

Vozy Alpine se v dobrém světle předvedly už v kvalifikaci, kde domácí hrdina Gustavo Menezes společně s Nicolasem Lapierrem dosáhli nejlepšího času a získali pro Signatech #36 první letošní pole position.  David Cheng a Nelson Panciatici (Baxi DC Racing #35) potvrdili rychlost prototypů Alpine 5. místem na startovním roštu. V horkém texaském slunci se start v kategorii LMP2 nejlépe podařil vozu Manor #44, ale obě Alpiny jeli v těsném závěsu za ním. Roberto Merhi (#44), Nicolas Lapierre (#36) a Nelson Panciatici (#35) spolu bojovali celých 10 okruhů doslova kolo na kolo. V 10. kole se #36 podařil předjížděcí manévr a od této chvíle se modrý vůz Signatech svým soupeřům vzdaloval. V horší situaci se ocitl druhý vůz Alpine týmu Baxi DC Racing #36. V horkém texaském slunci (teplota přes 35°C, vlhkost přes 70%) postihla Panciaticiho dehydratace. Francouzský pilot ani nedokončil svůj první plánovaný stint a musel vyhledat lékařskou pomoc. Jeho týmový kolegové, David Cheng a Ho-Pin Tung si mezi sebe museli rozdělit i kolegovu porci okruhů. To se později negativně projevilo při Ho-Pin Tungově druhém stintu, kdy jezdec najel tvrdě na obrubník a poškodil přední zavěšení a kapotáž. Oprava trvala necelých 17 minut a tato ztráta vyústila v konečnou 8. pozici vozu #35 v cíli závodu. Nebýt této jezdecké chyby, jistě by i vůz #35 potvrdil rychlost prototypů Alpine v závodě, protože prvně zmíněný vůz Signatech #36 závod vyhrál s jednokolovým náskokem před svými pronásledovateli.

Bernard Ollivier, zástupce generálního ředitele společnosti Alpine: „To byl závod! Toto je teprve naše první sezóna s modelem A460, ale je velmi úspěšná. Základ zde jsme položili již v kvalifikaci dosažením první letošní pole posiion. V závodě jsme podali bezchybný výkon a jsem nesmírně hrdý, že jsem mohl být při prvním vítězství vozu Alpine zde ve Spojených státech. Jezdci Signatech-Alpine hladce navýšili svůj náskok v průběžném pořadí týmů a jejich soupeři mají co dohánět. Pokud jde o Baxi DC Racing, jsem přesvědčený, že jejich jezdci brzy dosáhnou konzistentního výkonového zlepšení, které jim zajistí podobně dobrý výsledek.

Philippe Sinault, šéf týmu Signatech-Alpine: „Myslím, že to byl v této sezóně náš nejzářivější výkon ve všech oblastech - nastavení vozu, stanovení strategie, výkony jezdců a mechaniků. Vítězství v kvalifikaci je jen počátek úspěchu, který musíte potvrdit v závodě. Nečekali jsme, že závod bude až tak fyzicky náročný. Všichni tři jezdci, Nicolas, Stéphane (Richelmi - pozn. red.), který byl po svém dvojitém stintu úplně vyčerpaný i Gustavo splnili do puntíku veškeré pokyny a to nám umožnilo vybojovat 4. letošní vítězství pro #36. Také #35 dosáhlo velký pokrok, ale zde nešlo vše tak hladce. Nelsona postihla dehydratace a museli jsme upravit strategii. David předvedl svůj nejlepší výkon od svého příchodu k týmu, ale potom jsme utrpěli ztrátu, když Ho-Pin trefil obrubník. Pokud se zde nevyskytnou nějaké problémy, myslím si, že i tento vůz může bojovat v top-5.

Nelson Panciatici (Baxi DC Racing #35): „Začátek závodu jsem si skutečně užil. Na startu jsem se vyvezl z pátého až na třetí místo hned za #36. Na začátku mého druhého stintu to bylo trochu složitější, než jsem čekal. Chtěl jsem zajet dvojitý stint, ale ve voze bylo hrozné vedro a já jsem musel zastavit dříve, než jsme původně plánovali. Musel jsem navštívit lékařské středisko, ale už jsem v pořádku.

Ho-Pin Tung (Baxi DC Racing #35): „Byl to velmi těžký závod. Museli jsme změnit strategii a bylo to fyzicky velmi náročné vyrovnat se s ohromným vedrem. Také pneumatiky se rychle opotřebovávaly. Během druhého stintu jsem najel na vnitřní obrubník a to celkem výrazně poškodilo vůz. Mechanici však odvedli skvělou práci a což nám umožnilo se poměrně rychle vrátit na trať, dokončit závod a získat alespoň nějaké body. V konečném důsledku to pro nás nebyl dobrý víkend, ale jsme si jistí, že se posouváme o další krok vpřed v oblasti výkonnosti.

David Cheng (Baxi DC Racing #35): „Měli jsme potenciál pro dosažení dobrého výsledku, ale závod se nevyvíjel podle našich představ. Bylo to opravdu velmi těžké dokončit dvojité stinty v těchto horkých a dusných podmínkách a ještě k tomu v noci. V autě bylo nedýchatelno, obzvláště v posledních kolech to bylo extrémní. Udělal jsem dobře, že jsem před tímto závodem tvrdě trénoval fyzickou kondici. Řekl bych, že toto byl můj nejlepší výkon v letošním roce. Nastavení závodního programu našeho týmu mne ze začátku sezóny hodně zaměstnalo, ale teď se plně soustředím na vlastní jízdu a cítím, že dělám velké pokroky.

Nicolas Lapierre (Signatech-Alpine #36): „Náš vůz v kategorii slabších prototypů kraloval po celý víkend. Rozhodli jsme se pro start na pneumatikách z kvalifikace, což byl mírný handicap v porovnání s našimi soupeři, kteří nasadili čerstvé pneumatiky. Nicméně to trvalo jen pár kol a poté se podmínky srovnaly. To mi umožnilo strhnout vedení zpátky v náš prospěch a pak už jsem na to po zbytek mého stintu tvrdě tlačil. V kritických fázích závodu ve žlutých fázích tým správně odhadl situaci a moji dva kolegové odvedli vynikající práci. Hlavně Stéphane, kterému se podařilo dokončit svůj dvojitý stint v podmínkách, za kterých to nikdo jiný nedokázal.

Stéphane Richelmi (Signatech-Alpine #36): „Ať nikdo nikdy neříká, že motorsport není fyzicky náročný. Měli jsme předem naplánovaný dvojitý stint a tým se několikrát ujistil, zda to za těchto podmínek zvládnu. Když nastala žlutá fáze, zbývalo mi odjet ještě několik kol, ale tým mne povolal do boxů o něco dříve a tím mi situaci trochu ulehčili. Jsem opravdu rád, že se mi podařilo dlouhou jízdu dokončit. Nevzpomínám si, že jsem kdy v závodním voze tak trpěl, ale stálo to za to. Dokončili jsme závod o kolo před našimi soupeři a to je skutečně obohacující. Dokázali jsme si, čeho jsme schopni dosáhnout a to nás naplňuje nadějí do budoucna.

Gustavo Menezes (Signatech-Alpine #36): „Ze všeho nejdřív chci vyslovit velké „DĚKUJI“ týmu za to, že mne nechal dokončit závod. Jako Američan jsem mohl dovézt náš vůz pod šachovnicovou vlajku v domácím závodě. Byl to neuvěřitelný pocit. Toto byl nepochybně náš letos nejpodařenější závod a můj další krásný okamžik po vítězství v Le Mans. I přes to, že nás nepostihlo nic vyloženě dramatického, patřil tento závod mezi ty velice náročné. Nemyslel jsem si, že to bude až tak náročné, až se posadím za volant. Smekám před výkonem Stéphana, který dokázal v tak náročných podmínkách bezchybně zdolat tak náročnou jízdu.

Vytisknout

Diskuze: Austin: Alpine slaví vítězství, které stálo mnoho fyzických sil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Lucas Di Grassi, Loic Duval a Oliver Jarvis z týmu Audi Sport Team Joest na pódiu v Austinu

Austin: „Prohráli jsme si to sami." Šéf Audi je hodně zklamaný

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud