Na sluncem zalitém okruhu nedaleko texaského Austinu se start závodu znovu odvíjel od letos již několikrát daného scénáře: mezi dominantní duo Audi se po několika málo stovkách metrů vklíní rychlejší z dvojice vozů Porsche. Americký příběh ale pokračoval jinak. Audi #8 zanedlouho vrací úder a německé vozy roztáčí své čtyři kruhy stále rychleji. Horké texaské babí léto Audinám svědčí, oba německé vozy se svým pronásledovatelům rychle vzdalují. Další pořadí je pěkně prostřídané: Porsche #1 - Toyota #5 - Porsche #2 - Toyota #6. Na 5,5 km dlouhém okruhu nejedou Audiny samotné, již po 10 minutách je začínají brzdit nejpomalejší vozy kategorie LMGTE Am. Oba dva nejrychlejší vozy svou bravurní jízdou potvrzují slova šéfa týmu Dr. Ullricha, že Audinám vysoké teploty svědčí. Vždyť v okamžiku startu dosahuje teplota zdejšího asfaltu 55°C, teplota vzduchu je 35,8°C. Hustý provoz na relativně krátké trati dává vyniknout šikovnosti jezdců, na celém okruhu se čile předjíždí, ale kolize žádná. Asi nejkrásnější souboje spolu svádí prototypy LMP2, které vytvořily několik skupinek, ve kterých se tvrdě, ale velmi čistě bojuje o pořadí. Závod je rychlý, běží bez přerušení v pravidelném rytmu plánovaných stintů a Audiny si hlídají čelo závodu. To platí až do poslední třetiny závodu. V rychlých esíčkách prvního sektoru kolidují Manor #44 a Ford #66 a závod zpomaluje první žlutá fáze. Ta platí po celém okruhu a pro Audi to znamená pomyslný začátek konce. Těsně před touto kolizí totiž vyjíždí z boxů Audi #7 po dalším z plánovaných pitstopů. Nastalou situaci využívají všichni soupeři a zhruba minutový náskok Audi se v okamžiku mění na 18 sekundovou ztrátu za nově vedoucím Porsche #1. Audi se však nevzdává a snaží se dohnat nespravedlivou ztrátu. Texaské slunce je ale již přes hodinu „vypnuté“, teplota vzduchu i asfaltu začíná pomalinku klesat a Audi postupně ztrácí svou dosavadní dominanci. Rázem jsou časy všech tří továrních týmů +/- vyrovnané. Tréulier se však nevzdává a tlačí na pilu, co to jen jde. Přibližně hodinu před koncem závodu v rychlé pravotočivé zatáčce č. 18 předjíždí Tréulier „nešťastný“ Ford #66 a po vzájemné kolizi naráží do bariéry. Na celém okruhu znovu vlají žluté vlajky a do té doby dominantní Audi #7 definitivně ztrácí veškeré naděje. Vyproštění, pomalý dojezd k mechanikům a oprava přední části vozu znamenají ztrátu 4 kol... Propadá se také Toyota #5, která se provinila překročením rychlostního limitu v průběhu žluté fáze. Další problém postihl druhou Audinu (#8) o několik kol později, kdy vůz po poněkud tvrdším přejetí obrubníku přešel na několik sekund do nouzového režimu. Loic Duval se s tímto problémem sice rychle vypořádal, ale i tak to znamenalo ztrátu přibližně 50 sekund. Před posledními zastávkami v boxech je pořadí na čele: Porsche #1, Toyota #6, Audi #8, Porsche #2, Toyota #5, Audi #7. Lucas Di Grassi v Audi #8 dostává pro svůj poslední stint jednoznačný příkaz „PUSH, PUSH, PUSH!!!“. Audi nemá co ztratit a hraje vabank. Technika tento nápor vydrží a vozy projíždějí nočním cílem v pořadí Porsche #1, Audi #8, Toyota #6. O vyrovnanosti závodu svědčí fakt, že po 6 hodinách dělí nejrychlejší 3 posádky interval 26 sekund!!!
Souboj soukromých týmů LMP1 vyhrál švýcarský Rebellion Racing.
V kategorii LMP2 bylo k vidění mnoho zajímavých soubojů. Nejvíce v této kategorii vynikla stíhací jízda vozu G-Drive #26, který po potížích v kvalifikaci startoval z posledního místa a prokousával se statečně závodním polem. Obdivuhodný výkon posádky Rusinov, Rast, Brundle korunoval nádherný, ale neúspěšný souboj o druhé místo s vozem RGR Sport of Morand #43. Vítězství v kategorii LMP2 bral stylem start-cíl vůz Signatech Alpine #36.
V kategorii LMGTE Pro se o vedení přetahoval Aston Martin #95 s oběma Ferrari. Porsche byly v závodě téměř neviditelné a Fordy se zviditelnily pouze prostřednictvím vozu #66 při výše uvedených kolizích. Marco Sorensen po závodě prozradil, že o vítězství mohl v poslední fázi závodu lehce přijít, protože ve voze přestala fungovat vysílačka a on jen odhadoval okamžik, kdy má s vozem zajet na dotankování paliva. „Naštěstí je ve voze kontrolka, když se rozsvítila, odbočil jsem do pitlane a modlil se, aby kluci byli připraveni,“ popsal nastalou situaci Sorensen.
Amatérská Gétéčka se stala kořistí posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Nikolas Lauda ve voze Aston Martin # 98, který na pódiu doplnily Porsche #78 a Corvetta #50.
Kompletní výsledky naleznete ZDE