Tento víkend odstartoval tým Jetalliance již na počátku, když zajeli jeho jezdci nejrychlejší čas hned prvního tréninku, získali v kvalifikaci pole position a nakonec vyhráli závod. Jetalliance ve FIA GT poprvé zvítězilo. Nejde jen o čtvrtého vítěze šampionátu letošní sezony, jde také již o čtvrtou značku, která se ocitla na stupni vítězů na nejvyšším postu. Je to také první vítězství vozu Aston Martin DBR9 v sezoně 2007.
Vítězové skončili v cíli 5,6 s před druhou posádkou v pořadí, kterou byl vůz týmu Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 s jezdci Christianem Montanarim a Miguelem Ramosem, kteří zaznamenali dnešním výsledkem druhé pódium v řadě. Třetí protali cílovou čáru jezdci týmu Carsport Holland s vozem Corvette C6, jenž už letos stáli na třech pódiových pozicích sezony 2007. Thomas Biagi a Michael Bartels skončili čtvrtí ve druhém voze Vitaphone Maserati, čímž nezajistili jen silnější vedení tohoto týmu šampionátu, ale také zpět vedení Thomase Biagiho šampionátu jezdců.
Letošní sezoně je ale extrémně vyrovnaná, Biagi vede pouhý bod před druhým Kumpenem, Longinem, Wendlingerem a Sharpem. Jedenáct jezdců dělí mezi sebou pouhé tři body!
Ve třídě GT2 zvítězila posádka týmu AF Corse - Ortelli a Bruni, kteří vyhráli před týmovými kolegy Vilanderem a Müllerem. Ferrari 430 GT2 obsadilo ve své třídě 1., 2. a 3. pozici a to také díky posádce týmu Racing Team Edil Cris s jezdci Rubertim a Pasinim, jenž dojeli třetí.
Výsledky závodu v Monze:
1 |
33 |
GT1 |
Wendlinger/Sharp |
Aston Martin DBR9 |
2:00:19.905 |
66 |
|
190.48 |
2 |
2 |
GT1 |
Montanari/Ramos |
Maserati MC12 GT1 |
2:00:25.524 |
66 |
5.619 |
190.34 |
3 |
5 |
GT1 |
Hezemans/Deletraz |
Corvette C6R |
2:00:28.424 |
66 |
8.519 |
190.26 |
4 |
1 |
GT1 |
Biagi/Bartels |
Maserati MC12 GT1 |
2:00:35.080 |
66 |
15.175 |
190.08 |
5 |
4 |
GT1 |
Kumpen/Longin |
Corvette C5R |
2:00:48.829 |
66 |
28.924 |
189.72 |
6 |
23 |
GT1 |
Babini/Davies |
Aston Martin DBR9 |
2:01:06.414 |
66 |
46.509 |
189.26 |
7 |
36 |
GT1 |
Lechner/Lichtner-Hoyer |
Aston Martin DBR9 |
2:02:05.168 |
66 |
1:45.263 |
187.75 |
8 |
11 |
GT1 |
Piccini/Bertolini |
Maserati MC12 GT1 |
2:02:06.252 |
66 |
1:46.347 |
187.72 |
9 |
12 |
GT1 |
Pier Guidi/Giannoccaro |
Maserati MC12 GT1 |
2:00:46.533 |
65 |
1 LAP |
186.91 |
10 |
8 |
GT1 |
Kox/Menten |
Lamborghini Murcielago |
2:01:57.745 |
65 |
1 LAP |
185.09 |
11 |
19 |
GT1 |
Peter/Hines |
Corvette Z06 |
2:02:03.691 |
65 |
1 LAP |
184.94 |
12 |
22 |
GT1 |
Monfardini/Toccacelo |
Aston Martin DBR9 |
2:00:44.237 |
64 |
2 LAPS |
184.09 |
13 |
18 |
GT1 |
Casadei/Cloet |
Corvette C5R |
2:00:37.362 |
63 |
3 LAPS |
181.38 |
14 |
16 |
GT1 |
MacAri/Aucott |
Maserati MC12 GT1 |
2:01:10.561 |
63 |
3 LAPS |
180.55 |
15 |
51 |
GT2 |
Bruni/Ortelli |
Ferrari 430 GT2 |
2:01:14.812 |
63 |
3 LAPS |
180.45 |
16 |
50 |
GT2 |
Muller/Vilander |
Ferrari 430 GT2 |
2:01:17.083 |
63 |
3 LAPS |
180.39 |
17 |
52 |
GT2 |
Ruberti/Pasini |
Ferrari 430 GT2 |
2:02:13.843 |
63 |
3 LAPS |
178.99 |
18 |
74 |
GT2 |
Zani/Busnelli |
Porsche 997 GT3 RSR |
2:00:25.023 |
62 |
4 LAPS |
178.80 |
19 |
20 |
GT1 |
Vannalet/Engelhorn |
Corvette C5R |
2:00:35.038 |
62 |
4 LAPS |
178.56 |
20 |
53 |
GT2 |
Rugolo/Cressoni |
Ferrari 430 GT2 |
2:00:35.262 |
62 |
4 LAPS |
178.55 |
21 |
99 |
GT2 |
Edwards/MacHitski |
Porsche 997 GT3 RSR |
2:01:07.146 |
62 |
4 LAPS |
177.77 |
22 |
62 |
GT2 |
Enge/Mullen |
Ferrari 430 GT2 |
2:01:07.626 |
62 |
4 LAPS |
177.75 |
23 |
60 |
GT2 |
Penders/Lamot |
Porsche 997 GT3 RSR |
2:00:46.022 |
60 |
6 LAPS |
172.53 |
24 |
15 |
GT1 |
Kutemann/Waaijenberg |
Maserati MC12 GT1 |
2:01:28.535 |
60 |
6 LAPS |
171.52 |
25 |
102 |
G2 |
Stepec/Carcone |
Chrysler Viper GTS-R |
2:01:17.231 |
55 |
11 LAPS |
157.46 |
26 |
63 |
GT2 |
Niarchos/Kirkaldy |
Ferrari 430 GT2 |
1:29:44.539 |
46 |
20 LAPS |
177.95 |
Neklasifikováni: |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
-- |
97 |
GT2 |
Malucelli/Collard |
Porsche 997 GT3 RSR |
56:13.020 |
28 |
D.N.F. |
172.78 |
-- |
7 |
GT1 |
Bouchut/Mucke |
Lamborghini Murcielago |
40:44.394 |
22 |
D.N.F. |
187.24 |