Jarkovo japonské angažmá může vypadat překvapivě, proč padla volba právě na formuli Nippon, když se jednalo i s jinými seriály, třeba Champcar nebo GP2?
Champcar pro nás představoval zajímavou možnost, ale muselo by jít o angažmá ve špičkovém týmu a to bylo nad naše finanční možnosti. Série GP2 je zatím velkou neznámou, pojede se první ročník a není vyloučeno, že v zákulisí bude politické pnutí. Formule Nippon tak představovala zajímavou alternativu, protože jde o vyspělé formule s velkou jezdeckou konkurencí. Jarek má stále šanci proniknout do F1 a historie ukazuje, že přes formuli Nippon prošlo mnoho jezdců, například Ralf Schumacher, Jean Alesi, Pedro de la Rosa, Ralph Firman a jeden závod jel svého času i Michael Schumacher. V současné době tam jezdí třeba Andre Loterer, který byl testovacím jezdcem Jaguaru, loňský šampion Richard Lyons v zimě jednal o angažmá s Jordanem.
Nemůže být pro Jarka nevýhoda, že se octne ve zcela neznámém prostředí – jiné vozy, neznámé tratě, jiná kultura?
Určitě to nevýhoda může být, ale na druhou stranu to je i jeden z motivů, proč tam Jarka posíláme. Byl bych rád, kdyby se více otrkal a osamostatnil, protože i v DTM nám říkali, že Jarek nemůže být tak slušný a hodný, závodník musí mít lokty.
Jaké výsledky by vás uspokojily?
Chtěl bych, aby byl Jarek co nejčastěji na stupních vítězů.
V letošní zimě jste měl hodně práce, do vaší jezdecké stáje přibyl Roman Kresta, jak jste spokojen s umístěním vašich svěřenců?
Myslím, že můžeme být spokojeni. Podle mého názoru je pro Českou republiku fantastické, že má zastoupení v tak prestižních soutěžích jakými jsou IRL, mistrovství světa rallye či formule Nippon. Mnohem větší země nám mohou závidět. Tomáš je ve špičkovém týmu IRL a může dokázat, co v něm je. Já věřím, že když se bude plně soustředit na závody, tak může být velmi úspěšný. Roman se zatím rozkoukává v novém prostředí, jeho výkony by měly dále růst.
Text: BPA sport marketing, a.s.
Foto: AUTO NEWS NETWORK