S vozem číslo 009 absolvoval kvalifikaci Angličan Darren Turner a krátce před tím, než kvalifikaci přerušilo vyvěšení červené vlajky, dosáhl času 1:32,942 min. Německý jezdec Stefan Mücke zvládl okruh za 1:33,532 min a skončil třetí, ačkoliv jej nejprve přibrzdil drobný problém s řazení a následně provoz na trati.
Dopoledne vozy absolvovaly druhý volný trénink, který byl pro všechny přípravou jak na odpolední kvalifikaci, tak na zítřejší závod na tisíc kilometrů. Trénink, v jehož konečném hodnocení obsadily tovární Astony čtvrté (007) a páté (009) místo, neproběhl z pohledu Aston Martin Racing zcela bez problémů. U vozu číslo 007 došlo po kontaktu s jedním ze soupeřů k poškození zadní části, která musela být před kvalifikací opravena. Přesto tým pokračoval v práci na nastavení a jezdci strávili další cenný čas na dráze, aby si dál zvykali na nový prototyp třídy LMP1.
Kvalifikační trénink určený pro vozy tříd LMP1 a LMP2 trval dvacet minut. Na okruhu dnes během odpolední kvalifikace panovalo teplé a suché počasí, jen dopoledne bylo o něco chladněji.
Zítřejší závod, který by měl trvat přibližně šest hodin, odstartuje v 11:30 hod a je vypsán na 215 kol. Dopoledne ještě týmy absolvují dvacetiminutový werm-up.
George Howard-Chappell, šéf týmu: “Měli jsme drobné problémy s vozem číslo 007, což Stefanovi zabránilo v útoku na pole position. Je to škoda, protože letos máme šanci. Každopádně jsme nesmírně spokojení, že máme oba vozy mezi prvními třemi. Darren podal při své první kvalifikaci s vozem třídy LMP1 výjimečný výkon. Jsem si jistý, že to bude skvělý závod.”
Tomáš Enge: „Podle časů, kterých zde po celý víkend dosahujeme, je jasné, že máme na to, abychom byli vpředu. V kvalifikaci jsme si ale vybrali trochu smůly. V prvním rychlém kole se objevil drobný technický problém, takže Stefan nemohl naplno využít nových pneumatik. V dalším kole jej přibrzdil jeden z vozů, který už měl rychlá kola za sebou a mířil do boxu. V posledním rychlém kole už nefungovaly optimálně pneumatiky, protože povrch zdejší dráhy je hodně agresivní. V neděli bude důležité vyhnout se problémům, kontaktům s jinými vozy a také defektům, které zde hrozí hlavně při předjíždění pomalejších vozů, kdy sami pojedeme mimo ideální stopu. V závěru závodu bude trať už hodně spinavá, takže riziko bude velké. Vyhraje ten, kdo v závodě nebude mít žádný vážnější problém.“
Jan Charouz: „Z našeho pohledu byl dnešek dobrý, jen škoda menších problémů, s nimiž se Stefan potýkal v kvalifikaci. Při závodě na 1000 kilometrů ale nehraje prakticky žádnou roli, jestli startujete z první nebo druhé řady. Hlavní je, že jsme vpředu a nebudeme se muset probíjet přes soupeře.“
Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Po celý víkend řešíme drobné problémy s řazením, které se znovu objevily ve chvíli, kdy Stefan jel první rychlé kolo. Kvůli tomu přišel o efekt nových pneumatik. Nebýt toho, určitě bychom byli vpředu.“
1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:
pátek 3. dubna
16:20 - 17:50 1. volný trénink
sobota 4. dubna
10:45 - 12:15 2. volný trénink
15:00 - 15:20 kvalifikace GT1 & GT2
15:30 - 15:50 kvalifikace LMP1 & LMP2
neděle 5. dubna
09:00 - 09:20 warm-up
11:30 - 17:30 1000 KM KATALÁNSKA
tisková zpráva: www.bpa.cz