Vzhledem k omezené propustnosti tratě se každý rok koná kvalifikační měření sil, které zastává funkci síta, jež umožní startovat v legendárním závodě pouze těm nejrychlejším. Uplynulou neděli se konala první kvalifikace, které se museli zúčastnit všichni, kteří se rozhodli závodu zúčastnit.
Favorité potvrdili očekávání a čelo výsledkové listiny obsadily posádky speciálů Bentley Speed 8 a Audi R8. Nejrychlejšího času 3m34.820s dosáhl čtyřnásobný vítěz závodu Tom Kristensen se zeleně zbarveným britským továrním vozem Bentley. Druhý čas se ztrátou 3,5 vteřiny zajel Jan Magnussen s nejrychlejším vozem Audi R8 týmu Goh. Na třetím místě listiny skončil díky svému jen mírně pomalejšímu času druhý vůz Bentley.
Vítěz 12hodinového závodu v Sebringu a hvězda vytrvalostních závodů Frank Biela těžce havaroval se svým vozem týmu Audi UK a kvalifikace byla přerušena červenou vlajkou. Přesto získala posádka Biela/McCarthy/Salo 4. nejlepší čas. Nejrychlejším zástupcem jiné značky než dvou zmíněných byla posádka Lammers/Wallace/Bosch s vozem Dome S101, který je poháněn motorem Judd. Nicméně ztráta jejich nejlepšího času byla již přes 7 sekund.
Ve druhé skupině sportovních prototypů označené LMP675 byl nejrychlejší zkušený John Nielsen s vozem Den Bla Avis a motorem Zytek. Kolegy v kokpitu mu budou Japonec Shimoda a překvapivě i bývalý jezdec Formule 1 Johnny Dumfries.
Kategorii GTS vévodila k naší spokojenosti posádka Enge/Davies/Kox s vozem Ferrari 550 Maranello stáje Veloqx Prodrive a i druhý nejrychlejší čas skupiny zajela zbývající posádka tohoto týmu.
V nejslabší skupině se s nástrahami tratě nejlépe vypořádala posádka Buckler/Bergmeister/Bernhard týmu Racers´ Porsche s vozem Porsche 911 GT3.
24 hours du Le Mans: Výsledky 1. kvalifikace
LMP900
1. Kristensen/Capello/Smith (Bentley Speed 8), 3m34.820s
2. Ara/Werner/Magnussen (Team Goh Audi R8), 2m38.385s
3. Herbert/Brabham/Blundell (Bentley Speed 8), 3m38.769s
4. Frank Biela/Perry McCarthy/Mika Salo (Audi UK R8), 3m39.016s
5. Johansson/Lehto/Pirro (Champion Audi R8), 3m39.077s
6. Lammers/Wallace/Bosch (Racing For Holland Dome S101-Judd), 3m41.535s
7. Matthews/Goossens/Tinseau (Riley & Scott MkIII), 3m41.856s
8. Ortiz/Gabbiani/Gommendy (Racing For Holland Dome S101-Judd), 3m42.185s
9. Helary/Ayari/Minassian (Pescarolo Courage C60-Peugeot), 3m42.485s
10. Cochet/Gregoire/Derichebourg (Courage C60-Peugeot), 3m42.535s
LMP675
1. Nielsen/Shimoda/Dumfries (RN Motorsports DB-Zytek), 3m47.708s
2. Maury-Laribiere/Fabre/Pillon (Noel del Bello Reynard), 3m57.760s
3. Field/Dayton/Sutherland (Intersport Lola EX257), 3m58.044s
GTS
1. Enge/Davies/Kox (Volqx Prodrive Ferrari 550 Maranello), 3m57.180s
2. Davidson/Burt/Turner (Veloqx Prodrive Ferrari 550 Maranello), 3m58.185s
3. Alphand/Dor/Policand (Alphand Ferrari 550 Maranello), 3m58.785s
GT
1. Buckler/Bergmeister/Bernhard (Racers' Porsche 911 GT3), 4m08.636s
2. Luhr/Maassen/Collard (Alex Job Porsche 911 GT3), 4m11/316s
3. Hindery/Baron/Lieb (Orbit Porsche 911 GT3), 4m13.141s