Pátý závod seriálu DTM se podíval na německou trať MOTOPARK Oschersleben. Start propásl po své chybě držitel Pole position a rekordman z Le Mans (7 vítězství) Tom Kristensen se svým Audi. Propadl se až na předposlední 19. pozici. Za ním jel už jen Mika Hakkinen, kterému vůbec nevyšla kvalifikace. Do vedení se v prvních kolech dostali Green, Paffett, Tomczyk, Aiello, Ekström, McNish a sedmý Stippler. Na konci šestého kola zajeli první jezdci do boxů (Schneider, Mücke, Fässler, Capello, Reuter, Alesi a Abt). V 7. kole zajel do boxů i Mika hakkinen, který vyjel od mechaniků dříve, než měl bez levého zadního kola. V 9. kole si vypil kalich hořkosti až do dna, když se nevlezl do jedné ze zatáček a doslova zapích svůj Mercedes do hlíny v záchytné zóně. Závodní víkend v Oscherslebenu se mikovi vubec nezdařil. Green s Paffettem zajeli k 1. zastávce do boxu společně v 11. kole. Zastávku lépe zvladl Paffett, avšak boxy zažili velmi napínavý výjezd obou kahoutů, protože vyjížděli těsně vedle sebe... Za překročení rychlosti při 1. zastávce v boxech dostal penalizaci Margaritis projetím boxové uličky. Mattias Ekström se ujal vedení, když většina jezdců odjela do boxů. Vsadil na dlouhou jízdu na prvních pneumatikách, protože vydržel na trati nejdéle a to až do 18. kola. Ekström však nových pneumatik maximálně využil, protože dokázal předjet Tomczyka a také zaútočil na druhého Greena. Ve vedení byl opět Gary Paffett. 18. kol před cílem se tak roztočilo nové kolo rulety, kde hlavní roli sehrali Ekström, Green a Paffett. 14. kol před cílem sváděl jak Ekström, tak i Green velmi těsný souboj. Jamie Green udělal ve vracečce jezdeckou chybu, když pozdě dobrzdil do této táhlé zatáčky, čehož beze zbytku využívá Mattias Ekström. Ekström se tak vydal na stíhací jízdu Garyho Paffetta, který jezdil na první pozici. 12. kol před cílem si vyzkoušel výlet mimo trať díky zlomenému pravému předními kolu Martin Tomczyk, týmový jezdec Ekströma. Tom Kristensen se po špatném startu pomalu prokousával n apřední pozice. Přední jezdci přitom již měli za sebou druhou zastávku v boxech. 10 kol před cílem bylo pořadí: Paffett, Ekström, Green, Schneider a už páty byl Kristensen. Kristensen má v posledních závodech skvělou formu. Kristensen velmi těsně bojoval se Schneiderem o 4. pozici. Ekström v závěru (7 kol) závodu ztrácel na Paffetta jen 3 sekundy. O kolo později stáhnul Ekström další sekundu. Stahovalo se k velkému finiši. Rozdíl mizel každým metrem.. Kristensen měl výrazně rychlejší auto, než Schneiderův Mercedes, ale Schneider jel velmi jistou stopu. McNish jezdil šestý a sedmý byl stále Laurent Aiello se svým Opelem, což by znamenalo další body pro Opel. Také Fässler zajištoval osmou pozicí jeden bod pro Opel. Ekström v posledním kole stahnul ztrátu na Paffetta na pouhé 1,2 sekundy, ale to už na vítězství nestačilo. Gary Paffett zaslouženě zvítězil a vrátil značku Mercedes-Benz na stupeň nejvyšší. Pro Paffetta to je letos již druhé vítězství. Ekström po senzačním výkonu na druhé pozici dojel tento bouřlivý záívod již od kvalifikace. Třetí do cíle dojel Jamie Green, čtvrtý v cíli byl Bernd Schneider a pátý Tom Kristensen, jenž mohl zvítězit po zisku Pole position, ale jeho chyba na startu jej o tuto radost připravila. Za 14 dní se uskuteční další závod, tentokrát městský na okruhu v Norimbergu. Foto: Mercedes-Benz Motorsport