Blomqvistovi vítězství na Oscherslebenu připomnělo F3, v čem?

iM2, 16. září 2015, 00:00 Google+

Mladík BMW, Tom Blomqvist, přirovnává své první vítězství v DTM k časům z F3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Blomqvist, Tom

Blomqvist, Tom | foto: www.dtm.de

Sdílejte článek

Vloni obsadil v Evropské sérii Formule 3 druhé místo - zařadil se mezi Estebana Ocona a pilota Toro Rosso ve Formuli 1, Maxe Verstappena. Na Oschersleben však přijížděl s bilancí nejlepšího úmístění v podobě 7. místa. V neděli však odjížděl s úplně jiným pocitem, závod opanoval před kolegou z týmu RBM, Augusto Farfusem, s 8 vteřinovým náskokem.

Jezdec se stal sedmým Britem v historii DTM, který vyhrál závod německé série. Blomqvist se také svezl na čistém vzduchu - jízda s vozem DTM za této okolnosti mu připomněla závody formulí. "Vždy jsem cítil, že se letos musím sžít hlavně s jednou věcí: závoděním. Mám na mysli jízdu ve vláčku, používání DRS a tyto věci.

Věděl jsem, že pokud se dostanu na čistý vzduch, můj život bude lehčí, a pak využiji maximálně balíček, co mám k dispozici. A to se vlastně stalo. Více se to podobalo tomu, na co jsem zvyklý ze závodů formulí. Abyste měli tento prostor, musíte jezdit samá kvalifikační kola.

Dostal jsem se do této situace a využil jsem ji na maximum. Věřil jsem si, věděl jsem, že se jen musím dostat do vedení. Povedlo se mi to a pak to byl bezchybný závod, nejenom pro BMW ale i pro tým." Tom Blomqvist se dokázal ve své premiérové sezoně docela často kvalifikovat do TOP10, ale výsledky nepřicházely.

Něco z toho šlo na vrub spolehlivosti a nehod (jako například v sobotu na Oscherslebenu, kde byl vytlačen ze zatáčky číslo 1 po skvělé kvalifikaci [3.]). Avšak také udržení tempa se svým BMW během celého závodu pokulhávalo: "Není to jednoduché v tomto šampionátu. Rozdíly jsou zde opravdu malé."

img-responsive

Vyrovnanost pole DTM si uvědomuje i mladík ve službách BMW | foto: www.dtm.de

"V kvalifikaci 'jde opravdu do tuhého'. Třeba ve formulových závodech si můžete dovolit udělat malou chybu a ztratit třeba desetinu a moc Vás to nemrzí. Tady, když ztratíte jednu desetinu, tak se propadáte o 10 pozic zpět. Musíte na to opravdu zatlačit, to v tomto šampionátu rozhoduje.

Před kvalifikací je vždy velký tlak, protože víte, že potřebujete dobrou výchozí pozici. V kvalifikacích jsem vždy býval dobrý, musím však zapracovat na závodní rychlosti. Věděl jsem ale, že jakmile se dostanu dopředu a dokáži využít čistého vzduchu, pak se projeví moje rychlost. Bylo to skvělé a spadla z mých ramen jistá tíha. Vyhrát pro BMW je neuvěřitelné."

Vytisknout

Diskuze: Blomqvistovi vítězství na Oscherslebenu připomnělo F3, v čem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Aktuální C-Klasse si odbývá derniéru

Mercedes ukázal C-Klasse DTM pro rok 2016

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud