Po smolném závodě v Le Mans (psali jsme ZDE) si Toyota nespravila reputaci ani v minulém klání na Nürburgringu (přečtěte si ZDE). Přestávku před mexickým závodem vyplnil závodní tým Toyota Gazoo Racing testováním na okruhu Paul Richard. Cílem bylo znovunalezení výkonnosti a testování některých nových dílů. Program testů byl velmi intenzivní a jeho výsledky slibovaly určitý posun jak ve výkonnosti, tak i spolehlivosti. Na základě těchto výsledků odcestoval závodní týmToyota Gazoo Racing do Mexika s mírným optimismem.
V průběhu prvního seznamovacího tréninku však Anthonyho Davidsona, který se ve voze #5 střídá s Kazuki Nakajimou a Sebastienem Buemim, postihly silné bolesti žeber. Je to právě důsledek intenzivního testování, při němž Anthony Davidson utrpěl pohmožděniny v oblasti trupu. „Je to velké zklamání, velmi tvrdě jsme před tímto závodem pracovali a těšil jsem se. Bohužel však jsem se při dnešních prvních jízdách vůbec necítil dobře a bolesti se postupně zvyšovaly. Nechci zbytečně riskovat a proto jsme se rozhodli, že se tohoto závodu nezúčastním. Místo toho se budu intenzivně připravovat na nadcházející závod v Austinu, kde bych už měl být zcela fit. Věřím, že Sabastien a Kazuki to beze mne zvládnou. Oba jsou to velmi zkušení závodníci, “ uvedl Anthony Davidson.
Rozhodnutí o Davidsonově odstoupení z mexického závodu zdůvodnil tým Toyota Gazoo Racing takto: „Při zdejším závodě nebudou panovat tak vysoké teploty, jaké se očekávají za 2 týdny v Austinu, kde se pojede následující závod. Proto bude nutné, aby v Austinu byla posádka kompletní a piloti se mohli v tamějších náročných podmínkách pravidelně střídat. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli poskytnout Anthonymu čas na zotavení.“
Aby toho nebylo málo, postihla druhý vůz TS 050 Hybrid v průběhu stejného tréninku vážná havárie, při níž došlo k poškození monokoku závodního vozu. Stephane Sarrazin s vozem #6 vyjel v poslední zatáčce mimo dráhu a tvrdě narazil do bariéry. Při této nehodě došlo k poškození nosné struktury tak, že není možné vůz dále bezpečně používat. Právě pro tyto případy s sebou tým na všechny závody vozí náhradní skořepinu, ale pro mechaniky Toyoty to znamená v polních podmínkách postavit zcela nový závodní vůz. Mluvčí týmu sdělil, že tato operace je časově natolik náročná, že neumožní posádce postiženého vozu vyjet na závodní trať v rámci následujícího tréninku. Pro úplnost dodejme, že Stephane Sarrazin při incidentu neutrpěl žádná zranění, která by jej, podobně, jako Anthonyho Davidsona, postavila v Mexiku mimo závodní vůz.