Závod:
AKTUALIZACE: Dodatečnou penalizaci 30 vteřin dostal Daniel Juncadella za nehodu s Farfusem, to jej srazilo z bodů, naopak na ně posunulo Joeyho Handa - více
zde.
Mattias Ekström dnes na Zandvoortu ukončil dlouhé čekání
Audi na další vítězství v DTM, závod to byl ale hodně nepředvídatelný a plný výjezdu safety caru. Švéd se také dnes stal prvním jezdcem, který dle pravidel platných od letošní sezony vyhrál poté, co startoval do závodu na tvrdších gumách.
Klíčem k jeho úspěchu byla třetí ze čtyř safety car fází, která přišla jen kolo poté, co Ekström přezul z tvrdší směsi
pneumatik Hankook na měkčí. Díky tomu, že se
pole sjelo, tak měl skvělé podmínky pro postup vpřed. To se mu přesně podařilo a ve 33. kole převzal vedení od Marca Wittmanna a už se jej nevzdal.
"Je už to dlouho, co jsme měli trofej. Mnoho lidí může říci, že to bylo štěstí a já vím, že abyste vyhráli závod, tak potřebujete trochu štěstí. Ale nijak to nezastiňuje výkon, ten byl velmi dobrý. Vyhrát závod je docela pěkné poté, co se vám to nepodařilo delší dobu," řekl Mattias Ekström.
Švéda na podiu doplnili dva jezdci
BMW, když druhý byl Marco Wittmann a třetí Martin Tomczyk. Oba také poměrně vytěžili z vhodného načasování jejich zastávek v období safety caru. Nebýt toho, že závod dojížděli na tvrdší směsi, tak by je Ekström zřejmě nepředjel.
O co více štěstí měl u Audi Ekström, o to méně si ho vybral Mike Rockenfeller. Po pěkné bitvě s Wittmannem zkraje závodu, který se po startu dostal na úkor Rockenfellera do vedení, se na čelo opět vrátil jezdec Audi a do půlky závodu si vyjel slušný náskok. Pak se mu
strategie doslova rozpadla, když přišly krátce po sobě dva výjezdy safety caru a pole se tak sjelo. Když pak nakonec zajel loňský mistr DTM do boxů v kole 32., tak se propadl až na šestnácté
místo.
Z průběhu závodu profitoval také Edoardo Mortara, který dobře načasoval svoji zastávku a který startoval po včerejší diskvalifikaci z kvalifikace až z poslední řady, doslova několik vteřin před výjezdem zpomalovacího vozu v 18. kole a bral tak čtvrté místo.
Páté místo bral Christian Vietoris, který jel jako jediný s novou specifikací Mercedesu a šestý byl Maxime Martin. Tato dvojice se také slušně posunula, když startovala ze 16. (Martin) a 17. (Vietoris) místa. Těžili z podobné strategie, kterou jel také Ekström. Zbylá místa na bodech brali Pascal Wehrlein, Daniel Juncadella, Robert Wickens a Timo Scheider.
Pět jezdců nevidělo cíl závod - Paffett a Tambay si potykali se zdí v zatáčce Mastersbocht. Paul di Resta byl roztočen Antonio Felixem da Costou v zatáčce Tarzan a na následky musel také vzdát. Dle komisařů ale nenechal di Resta da Costovi dost místa. Augusta Farfuse roztočil a do svodidel poslal Daniel Juncadella před zatáčkou Hans Ernst Bocht. Další výjezd safety
caru způsobila kolize Nica Müllera, který skončil ve svodidlech na výjezdu ze zatáčky Tarzan, toho tam vyšťouchl Christian Vietoris, dle komisařů bylo ale vše v pořádku.
Kvalifikace:
AKTUALIZACE:
Pořadí dostalo změn poté, co dostal Ekström penalizaci - více
zde.
Další penalizaci dostal Edoardo Mortara, který byl z kvalifikace rovnou vyloučen - více
zde.
Mike Rockenfeller se svojí
Audi RS5 DTM získal
pole position na Zandvoortu, když se mu podařilo svým kvalifikačním kolem prolomit dosavadní rekord okruhu. Jezdec týmu Phoenix
Audi nebyl nejrychlejší ani v Q1 ani v Q2, to
nejlepší si schoval na Q3, kde zajel čas 1:30,713 min. Takto rychle v kvalifikaci na závod DTM ještě nikdo nikdy nejel.
"Pochopitelně se cítím skvěle. Věděli jsme, že to bude těsné, také v šampionátu je to velmi těsné. Proto když se člověk dostane na pole position, tak může být opravdu hrdý. V několika posledních dnech jsem měl docela problémy se svým žaludkem, takže je skvělé být zde a navíc na prvním místě," řekl po skončení jízdy proti chronometru vítěz.
Rekord v kvalifikaci doposud patřil Marco Wittmannovi, který dokončil kvalifikaci na druhém
místě, ovšem s nicotnou ztrátou 0,026s! Třetí
místo patří opět
Audi zásluhou Edoardo Mortary, který na vítěze ztratil opět nicotných 0,044s!
Audi se dnes obecně dařilo, protože v TOP6 je 5 vozů z Ingolstadtu - v dalších speciálech sedí Mattias Ekström, Jamie Green a Nico Müller. Jediným Mercedesem, který pronikl do Q3, byl Pascal Wehrlein. Výsledkem bylo ale až 7. místo. Zajímavé ale je, že v Q2 zajel Němec ještě rychlejší (a to poměrně signifikantně) kolo, než by stačilo v Q3 na vítězství - 1:30,449 min.
"Ve volných trénincích jsme měli problémy, proto jsem byl překvapen naší rychlostí v Q1 a Q2, jenže v Q3 si věci nesedly," připustil překvapení z vlastní rychlosti vítěz předchozího závodu. 8.
místo bral Martin Tomczyk, jeho kolega od
BMW, Joey Hand, nepostoupil do Q3 pouze o 0,06s a bude tak stát jako 9.
Pokračuje špatná forma Antonia Felixe da Costy, který nepostoupil ani do Q2 a to těsným rozdílem desetiny sekundy. Poslední tři
místa připadla Mercedesům, suverénně nejpomalejší byl Vitaly Petrov. Rus havaroval už zkraje prvního volného tréninku a tým mu stačil dát
auto pro kvalifikaci dohromady opravdu na poslední chvíli.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde