Dario Franchitti odešel na vrcholu, ani ne rok se trápil v sérii NASCAR a když se vrátil do IndyCar, byl znovu na vrcholu. Franchitti usedl do monopostu Target Chip Ganassi Racing, vyhrál čtyři závody a do finálového závodu vstupoval na druhém místě. V kvalifikaci si zajistil první místo na startu, ale to mu krátce po zelené vlajce ukradl Dixon a vzápětí se přes něj přehnal Briscoe.
Právě Dixon a Briscoe „dělali“ závod. Oba se prali o vedení, zatímco Franchitti zůstával o několik vteřin vzadu. Nejprve to vypadalo, že Dixon má nakročeno k titulu. První polovině závodu dominoval, vedl spoustu kol, které nutně potřeboval Briscoe, aby měl naději na titul.
Briscoe nakonec chytil druhý dech a na čele zůstal dostatečně dlouho, aby získal důležité dva body za vedení závodu. Jenže ani to nestačilo. Briscoa a Dixon jeli na maximum, palivem nešetřili a zajížděli velmi rychlé časy. Naopak Franchitti se trápil s monopostem, Chip Ganassi musel něco vymyslet, aby vrátil Franchittiho do boje. Jedinou možnou variantou bylo šetření paliva. Šampión z roku 2007 si hlídal spotřebu a do boxů zajížděl o několik kol později než Briscoe a Dixon.
Po polovině závodu byla situace jasná. Pokud nenastane žlutá fáze, Franchitti nebude muset do boxů. Briscoe vedl deset kol před cílem, zbývalo devět kol a Dixon musel pro pár litru paliva, zbývalo osm kol a u mechaniků se objevil i Briscoe. Franchitti projel kolem Briscoeho, když vyjížděl z pitlane a převzal vedení. Stačilo, aby pevně svíral volant a držel nohu na plynu. Pro jistotu zpomalil aby mu palivo vystačilo. S Briscoem si nemusel dělat hlavu, byl šest vteřin vzadu a ačkoliv ztrátu stahoval mílovými kroky, neměl šanci to stihnout.
Franchitti získal páté vítězství v sezóně a druhý titul šampióna. Zcela zaslouženě. Po celou sezónu předváděl vynikající výkony a s Dixonem a Briscoem se přetahoval o vedení v šampionátu. Před posledním závodem se nacházel na druhém místě průběžného pořadí, ale bezchybnou strategií se stal šampiónem série IndyCar pro rok 2009!