Wolfgang Schattling přiznává určité nedostatky, ale trvá na tom, že není třeba hledat žádné výmluvy. Projektový šéf DTM argumentuje, že jihokorejský výrobce nesplnil přesně požadavky, na čemž se shodují i ostatní výrobci. Zadání pro novou směs pneumatik bylo jasné: Výdrž okolo 80 kilometrů. "Dle plánu neměly tyto gumy vydržet tak dlouho. V květnu Dirk Werner na Hockenheimu s gumami Option odjel 36 kol," říká Schattling.
Jen dodejme, že při délce okruhu 4,574 km se jedná o necelých 165 km v závodním tempu. Mercedes ale s tak dlouhou výdrží nepočítal: "Byli jsme plně překvapení, že to jde. Pro výrobce gum je to pozitivní, pro nás ne. Byli bychom raději, kdyby to bylo 10 nebo 12 kol." Hrálo to tedy nějakou roli v letošním propadu formy třícípé hvězdy? "Možná to u nás hrálo nějakou roli. Možná."
A co na to říká Mattias Ekström? "S naším autem jsou to docela nové dimenze. Když vám padnou, tak si je můžete osahat jako na svém autě. Nijak se nepohybují a člověk může být opravdu agresivní. Když jedete s gumami option, tak můžete plně atakovat. Je to dobrá věc, kterou jsme letos měli," zakončil Švéd, který ale samozřejmě jezdí s Audi RS5 DTM.