Ekström: Problémem je kvalifikace

iM2, 13. ledna 2014, 20:18 Google+

Mattias Ekström vysvětluje, proč v roce 2013 nenaplnil očekávání. Jaký je jeho cíl pro konec kariéry?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ekström, Mattias

Ekström, Mattias | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Kdyby v motorsportu neplatí. O tom moc dobře ví také Mattias Ekström, který má s motorsportem obecně velké zkušenosti a je dvojnásobným mistrem DTM. Švéd si spočítal, jak by pro něj rok 2013 dopadl nebýt známé aféry s lahví vody z německého Norisringu. Nebýt této příhody, tak byl vloni v celkovém hodnocení třetí. Realita ale byla horší.

Vloni byl nakonec osmý a se ziskem pouhého jediného podiového umístění určitě nenaplnil svoje očekávání, navíc už více jak dva roky nevyhrál. Rozhodující problém vidí jezdec Audi v kvalifikacích. "V této sezoně jsem byl daleko od toho, kam normálně patřím," říká 35letý jezdec. Viní také trochu pravidla, dle kterých se na vozech po sobotní kvalifikaci nesmí nic změnit, pokud tedy díl není poškozený.



"To mě přivozovalo trochu více starostí než jsem si myslel." To o závodních nedělích bývalo "skoro vše TOP". Dle jeho slov by mu s jeho nedělní formou stačila na boje o špici i šestá místa z kvalifikací. "Když je člověk 13. nebo 15., tak pak se 'kalhoty oblékají hůře'." Dobré výkony předvedl letos v Moskvě a na Norisringu. V Moskvě však musel před sebe pustit tehdejšího horkého kadidáta na titul z tábora Audi, Mika Rockenfellera. No a události z Nürnbergu jsou více než známé.

"Na ostatních závodech jsme měli až moc konzervativní kvalifikace," říká jezdec, který byl vyhlášen Herzblut-Racerem 2013. V loňském roce si vůbec Mattias vyzkoušel spoustu rozdílných motoristických disciplín. Jel třeba 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps, vyzkoušel si jeden závod v rallycrossu nebo jeden závod australských V8-Supercars. Ale i DTM ho stále baví: "Bylo to zábavné [zkusit něco jiného], ale když se podíváme na tabulku [v DTM], tak už to tak zábavné není."



Co na něj čeká v roce 2014? Dle svých slov je to zatím otevřené, nějakou dlouhodobou smlouvu od svého dlouholetého zaměstnavatele, Audi, ale nečeká. "V mé kariéře mě čekají poslední kola, nemyslím ale úplně poslední," řekl Esktröm v rozhovoru pro 'Touring Car Times'.

Víme, že bude jezdit zase v DTM, kde se prezentuje už od roku 2001. Mattias má ale zalíbení také v rallycrossu, Supercarech nebo i v závodech GT vozů. Nevylučuje ani možné starty ve WRC. Jeho mottem je: Go hard or go home. "Dám do toho vše a budu jezdit naplno, dokud nepřestanu se závoděním. Mým cílem je ukončit svoji kariéru se startovním číslem 1 na kapotě."
Vytisknout

Diskuze: Ekström: Problémem je kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi, Formule E

Formule 1 versus. Formule E: F1 zaznamenala nižší sledovanost

Ferrari 488GTE týmu Scuderia Corsa s posádkou Christina Nielsen, Brett Curtis, Alessandro Balzan

Nezapomenutelný souboj mezi Ferrari a Fordem pokračuje

Mercedes

Mistrovství světa Formule E 2021: Kalendář závodů znovu revidován

Stáj DS Virgin Racing odhaluje před prvním závodem druhé sezóny mistrovství Formule E FIA nový design svých vozů, v nichž se piloti Sam Bird a Jean-Eric Vergne poprvé objeví během posledních testovacích jízd 24.–25. srpna v Donington Parku.

Vývoj ve Formuli E: Velká čtyřka Mercedes, Porsche, BMW a Audi na startu

start

DTM ruší zahajovací závod v Rusku a zkracuje kalendář

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 22:54