Vloni byl nakonec osmý a se ziskem pouhého jediného podiového umístění určitě nenaplnil svoje očekávání, navíc už více jak dva roky nevyhrál. Rozhodující problém vidí jezdec Audi v kvalifikacích. "V této sezoně jsem byl daleko od toho, kam normálně patřím," říká 35letý jezdec. Viní také trochu pravidla, dle kterých se na vozech po sobotní kvalifikaci nesmí nic změnit, pokud tedy díl není poškozený.
"To mě přivozovalo trochu více starostí než jsem si myslel." To o závodních nedělích bývalo "skoro vše TOP". Dle jeho slov by mu s jeho nedělní formou stačila na boje o špici i šestá místa z kvalifikací. "Když je člověk 13. nebo 15., tak pak se 'kalhoty oblékají hůře'." Dobré výkony předvedl letos v Moskvě a na Norisringu. V Moskvě však musel před sebe pustit tehdejšího horkého kadidáta na titul z tábora Audi, Mika Rockenfellera. No a události z Nürnbergu jsou více než známé.
"Na ostatních závodech jsme měli až moc konzervativní kvalifikace," říká jezdec, který byl vyhlášen Herzblut-Racerem 2013. V loňském roce si vůbec Mattias vyzkoušel spoustu rozdílných motoristických disciplín. Jel třeba 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps, vyzkoušel si jeden závod v rallycrossu nebo jeden závod australských V8-Supercars. Ale i DTM ho stále baví: "Bylo to zábavné [zkusit něco jiného], ale když se podíváme na tabulku [v DTM], tak už to tak zábavné není."
Co na něj čeká v roce 2014? Dle svých slov je to zatím otevřené, nějakou dlouhodobou smlouvu od svého dlouholetého zaměstnavatele, Audi, ale nečeká. "V mé kariéře mě čekají poslední kola, nemyslím ale úplně poslední," řekl Esktröm v rozhovoru pro 'Touring Car Times'.
Víme, že bude jezdit zase v DTM, kde se prezentuje už od roku 2001. Mattias má ale zalíbení také v rallycrossu, Supercarech nebo i v závodech GT vozů. Nevylučuje ani možné starty ve WRC. Jeho mottem je: Go hard or go home. "Dám do toho vše a budu jezdit naplno, dokud nepřestanu se závoděním. Mým cílem je ukončit svoji kariéru se startovním číslem 1 na kapotě."