DTM udělalo v otázce své internacionalizace další velký krok. Po dohodě o spolupráci s japonskou serií Super-GT od roku 2014 bychom měli vídat monoposty ve stylu DTM od roku 2015 v USA. Dohodl se na tom držitel práv na DTM a jeho promotér, společnost ITR, provozovatel americké série Grand-Am a americká federace motorsportu International Motor Sports Association (IMSA).
Společným cílem je americká verze DTM. To řekli zástupci všech zúčastněných stran v úterý v Gotham Ballroom hotelu InterContinental na Times Square v New Yorku. Hlavním bodem jednání bylo podepsání kontraktu mezi zakladetelem Grand-Am, Jimem Franceem, a Hansem Wernerem Aufrechtem, předsedou představenstva ITR.
"Nová technická pravidla a uzavřené partnerství vytvoří poprvé v historii našeho sportu globální platformu pro angažování zúčastněných výrobců na hlavních trzích v Severní Americe, Evropě a Asii. Tato platforma jim umožní bojovat na stejné technické bázi se zárukou světově nejúspěšnějších promotérů. To jim umožní bojovat s výkonově nejsilnějšími vozy na atraktivních okruzích," řekl Hans Werner Aufrecht.
"Vedle šesti již angažovaných výrobců z Německa a Japonska - Audi, Mercedesu-Benz, BMW, Hondy, Toyoty a Nissanu - angažmá pochopitelně nabízí také nové a vyjímečné pole působnosti pro americké premiové výrobce, jako jsou například Cadillac, Lincoln nebo Dodge SRT v rámci budoucích programů v motorsportu. Tito výrobci jsou již společně s naším novým partnerem Grand-Am/IMSA informováni a povzbuzováni k účasti," pokračuje Aufrecht.
Nejbližší možný start série, která se bude řídit pravidly DTM, které jsou vyvíjeny společně ITR, výrobci a Německým spolkem motor sportu (DMSB), je rok 2015. Mohla by se pak stát součástí víkendu United-SportsCar-Racing (USCR). USCR je v USA nová série, která vznikla 14. března sloučením Grand-Am s American-Le-Mans-Series (ALMS) a jako kontrolní orgán zde figuruje IMSA.
"Po oznámení SportsCar-Racing a IMSA ukazuje tato dohoda na formu, ve které právě začínáme," řekl prezident Grand-Am, Ed Bennett. "Dalšími kroky v tomto procesu budou další diskuse s různými automobilovými výrobci, jejichž vnímání by k tomuto konceptu bylo esenciální, abychom mohli proměnit v realitu severoamerickou sérii ve stylu DTM."
Série podobná severoamerické variantě DTM bude momentálně v Evropě zastupována DTM doplněným o patformu z japonského Super-GT. Super-GT bude spravováno GT-Asociací (GTA), se kterou se ITR v loňském říjnu dohodlo na spolupráci od roku 2014. "Nové partnerství mezi našimi stranami bude nadále zvyšovat hodnotu DTM, Grand-Am, IMSA a Super GT," řekl předseda GTA, Massaki Bandoh. "Otevře to bránu ke globalizaci závodů GT a cestovních vozů. Musíme této příležitosti společně využít."
V DTM momentálně zastoupené automobilky - BMW, Audi a Mercedes-Benz - které byly všechny v New Yorku zastoupeny, berou novou dohodu pozitivně. Americký trh je pro ně extrémně důležitý. Serie podobná DTM jim umožní přímé spojení se se zákazníky. "Bude to v budoucnu možnost, jak nasazovat Audi RS5 DTM v prestižní závodní serii nejen v Evropě, ale i v Asii a Severní Americe," řekl Wolfgang Dürheimer, předseda technického vývoje u Audi AG. "Pro Audi, jako globálně operující společnost, je to vzrušující a zajímavé."
"Plánovanou kooperaci mezi DTM a Grand-Am/IMSA vítáme", řekl šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. "Udělali další důležitý krok v internacionalizaci DTM. Těmto plánům jsme jako BMW velmi otevřeni. Severoamerický trh je celkově největším odbytištěm pro BMW - a také největším odbytiště pro vozy BMW M. BMW má v USA také velkou tradici v závodním sportu. Díky tomu jsme rádi za vyhlídku již brzy vidět vozy BMW DTM v USA."
Toto Wolff, šéf Mercedesu-Benz pro motorsport, k tomu řekl: "USA je pro Mercedes celosvětově největším odbytištěm. Přesně proto jsme rádi za dlouhodobou spolupráci mezi DTM a Grand-Am/IMSA. Díky domluvené technické bázi se pro nás otevírá budoucí možnost díky DTM dokázat naši konkurenceschopnost na závodní dráze."