2. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nejrychlejším jezdcem druhého dne oficiálních testů DTM na sezonu 2013 by Gary Paffett na Mercedesu.
Mercedes se zdá být měsíc před prvním závodem sezony na Hockenheimu v excelentní formě. Ve středu, tedy během druhého dne testů, zajel nejrychlejší čas za chladna, ale sucha, Gary Paffett. Jezdec týmu HWA kolo na Circuit de Catalunya objel za 1:06.149 minut. Nejlepší čas včerejšího dne, který byl stanoven jeho značkovým kolegou, Robertem Wickensem, tak překonal o více jak půl vteřiny.
Gary Paffett si je jistý, že přepracované AMG C-Coupé přes zimu udělalo velký pokrok. "Věřím, že jsme silnější než vloni," řekl Brit pro DTM.TV a zúžení kádru Mercedesu bere jako krok k větší kompaktnosti týmu. "Máme šest konkurenceschopných aut."
Druhý dnes byl Augusto Farfus. Brazilec byl o pouhých 0,028 sekundy pomalejší než Brit a dopoledne to byl právě on, kdo průběžnému pořadí vedl. Hodně se také zlepšil Timo Glock, který v BMW M3 týmu MTEK ztratil pouze 0,066s.
Moc se dnes nedařilo Audi, když prvním jezdcem se čtyřmi kruhy na kapotě byl Timo Scheider, který byl až sedmý. Jamie Green, který dnes netestoval, žádá o trpělivost: "Momentálně mám ještě pocit, že potřebuji v autě více času." Určitě však nechce odepisovat svého nového zaměstnavatele: "Snažím se během těchto čtyř testovacích dní odvést co nejlepší práci, o to se ale také snaží i ostatní. Díky tomu nevíme, jak na tom jsme."
Úřadující šampion DTM, Bruno Spengler, dnes své kolegy jen pozoroval, když on si svoji práci odvedl včera. Kanaďan se však také do žádných prognoz nepouští. "Stále budu tím, který bude na začátku roku stát oběma nohama pevně na zemi. Věřím tomu, že na nás čeká několik velmi silných konkurentů. Audi a Mercedes budou letos velmi, velmi silní. Momentálně jsme spíše opatrní."
Výsledky středečního dne testů v Barceloně:
1. Gary Paffett (Mercedes) - 1:06,149 min 2. Augusto Farfus (BMW) - 1:06,177 min 3. Timo Glock (BMW) - 1:06,215 min 4. Robert Wickens (Mercedes) - 1:06,652 min 5. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:06,809 min 6. Martin Tomczyk (BMW) - 1:07,207 min 7. Timo Scheider (Audi) - 1:07,486 min 8. Miguel Molina (Audi) - 1:07,549 min 9. Mattias Ekström (Audi) - 1:07,596 min 10. Maxime Martin (BMW) - 1:07,929 min 11. Edoardo Mortara (Audi) - 1:08,035 min
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?