Zhasnutí světel v první řadě lépe vystihl Tom Kristensen, který kolem Greena projel na první pozici a za ním se po vnitřní straně první zatáčky protáhli i Tomczyk, Ekström a Frentzen s dalšími vozy Audi. Green se s nejlépe postaveným Mercedesem propadl až na páté místo. Ve druhém kole brzdila Vanina Ickx příliš pozdě a sestřelila svého týmového kolegu Kiesu.
Frentzen nestačil tempu svých kolegů před ním a chyboval, což Green potrestal. Šestý byl v úvodu závodu Kaffer, následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider (+7), Spengler, Scheider, Abt, Häkkinen. Alesi v prvních kolech sledoval souboj “nadějí“ s odstupem z poslední pozice, postupně se ale propracoval na patnáctou pozici.
V šestém kole zahájil Mercedes likvidační sérii. Nejprve postrčil Schneider Kaffera, o kolo později se Häkkinen opřel o Abta, kterého poslal mimo dráhu, dosah bodovaných pozic a později s technickými problémy mimo závod. Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich jen nevěřícně kroutil hlavou. Komisaři závodu následně ocenili Finův nevydařený útok penalizací průjezdem boxů.
„Skutečně komické, penalizace mi závod a nadějnou pozici nevrátí, pro mne to nic neřeší. Pozitivem na situaci je ale to, že Mercedes ztrácí nervy,“ uvedl těsně po vystoupení z vozu Abt.
Zatímco Kristensen na čele pole získával náskok, Ekström a Spengler zamířili záhy k mechanikům. Problémy Audi ale gradovaly. Nejprve měl problémy s nedotaženým pravým předním kolem Kaffer, následně zhasl motor Frentzenovi a v závěru při nejdůležitější zastávce v boxech zůstal zásobník s palivem Kristensenovi v hrdle tankovacího zařízení.
Dán však pokračoval dál, tankovací zařízení odstředivou silou ztratil a i nadále kontroloval čelo pole před nebývale rychlým Tomczykem. Dále následovali Ekström, Green, Schneider, Frentzen, Spengler, Scheider, Margaritis. Häkkinenovi patřila čtrnáctá pozice a Alesi v závodu již nepokračoval, stejně jako Ickx a Abt.
Spengler byl na boj o vítězství v dnešním závodě příliš vzadu, další dva adepti na titul však měli mezi sebou jen dva vozy a Schneider byl rychlý a agresivní. Druhé zastávky u mechaniků zahájil znovu Ekström. Timo Scheider s rok starým Audi zle zatápěl právě Spenglerovi a jen těsně před zmíněnou dvojicí se snažil udržet pozici Frentzen. V boxech však bývalý pilot F1 ztratil místo ve prospěch kanadského jezdce.
Patnáct kol před cílem zamířil podruhé pro palivo a gumy vedoucí Kristensen. Ve stejném okamžiku tak učinil i Schneider, ale tentokrát proběhlo u Audi vše v pořádku a Dán udržel vedení před Tomczykem. Schneider se probil již na třetí pozici, čtvrtý byl Ekström, dále Green, Spengler, Frentzen a Scheider.
O chvíli později došlo k výrazné změně pořadí. Ekströma postihl defekt, zablokoval brzdy a Green okamžitě zaútočil. Brit se podobně jako Häkkinen opřel o Švéda a vytlačil ho polovinou vozu mimo dráhy. Situace využil Spengler a Frentzen. Bývalý šampion DTM se propadl po výměně pneumatik až za Häkkinena. Také Green byl penalizován za kontakt s vozem Audi.
Za Kristensenem s tří sekundovým náskokem zuřila bitva mezi Tomczykem a Schneiderem, který vyvíjel na Němce drtivý tlak. Tomczyk postupně eliminoval veškeré snahy soupeře o vybrždění, ale tři kola před šachovnicovou vlajkou se z nevinného Schneiderova nahlédnutí na vnitřní stranu jedné za zatáček vyklubal úspěšný předjížděcí manévr.
Přestože byl dnes Bernd Schneider opravdu děsivě rychlý a k soupeřům nemilosrdný, Kristensen si díky vybudovanému náskoku své cenné vítězství vzít nenechal. Hvězda Mercedesu se po nevydařené kvalifikaci prodrala skrz soupeře hned za svého soka, čímž z náskoku v celkovém pořadí ztratil pouze dva body.
Třetí skončil po hrdinném boji Tomczyk a dá se říci, že odvedl pro Audi velmi cennou práci při obraně Dánova vedení. Na čtvrté místo se dostal nechybující Spengler. Následovali Frentzen, Scheider, Mücke. Z pole position startující Green získal jen poslední bod za osmé místo.
Foto: dtm.de