Zpátečku dodá společnost Xtrac, do monopostů se nainstaluje v devíti případech. Poprvé se představí na úvodním podniku v brazilském Sau Paulu 14. března. Cílem této novinky je umožnit jezdcům jednodušší manipulaci s vozem. Doposud se mohli po případné chybě otočit do správného směru pouze pomocí rychlého smyku – nebo za pomocí tratových komisařů, ale to už ve většině případů přebíral hlavní slovo pace car.
Právě díky zpátečce může jezdec téměř okamžitě zareagovat a vrátit se do původního směru, tím nebude zapotřebí pace caru. „Je to dobrý nápad,“ uvedl úřadující šampión Dario Franchitti. „Snad to sníží počet žlutých fází a sníží tlak na záchranářský tým,“ pokračoval.
Závodníci tak budou mít šest převodů dopředu a jeden dozadu, to ovšem neplatí pro závody na oválech, kde je instalace zpátečky bezpředmětná. Jakmile totiž dojde na dráze k jakýmkoliv potížím, okamžitě kvůli bezpečnosti vyjíždí pace car.
„Určitá vylepšení provádíme každý rok, měníme rozložení převodů, zaměňujeme manuální řazení za poloautomatické, toto nejnovější vylepšení přišlo v pravý čas,“ komentoval zpátečku technický ředitel IndyCar Kevin Blanch.
Použití zpátečky bude povinné, Kevin Blanch důvod vysvětlil. „Pokud se do sebe zaklesnou dva vozy a jeden nebude mít zpátečku, díky čemuž nebude moci vycouvat, bude to pro druhého jezdce, jenž je zablokovaný a zpátečku má, nefér.“
V dřívějších dobách monoposty IndyCar zpátečkou disponovaly, nicméně po rozdělení sérií ji vedení ligy IRL z vozů vyřadilo.