„Tímto krokem došlo ke zpoždění expanze v oblasti nových směrů vývoje hybridních pohonných ústrojí po roce 2018. Ta měla umožnit otevření nové cesty alternativních pohonů a vytvoření nové třídy s limitním množstvím spotřebované energie nastaveným na 10 MJ,“ uvádí Andeas Seidl. „Ale udržet současné předpisy v platnosti až do konce sezóny 2019 v žádném případě neznamená, že zůstaneme stát na místě. Budeme pokračovat v dalším vývoji stávající technologie,“ doplňuje Andreas Seidl, „protože tento zdánlivý krok zpět nám umožní současnou technologii dále rozvíjet a zdokonalovat. Získáváme tolik potřebný čas a klid na naši práci. Hybridní pohony tak, jak je nyní používáme v našich prototypech, ještě zdaleka nevyčerpaly své technologické možnosti.“
Seidl dále uvedl, že zmrazení současných technických regulí byl rozumný a uvážený krok. „Museli jsme je zmrazit, abychom omezili jejich složitost, což nám mimo jiné umožní stabilizovat náklady potřebné pro další rozvoj a umožní to snazší vstup případným novým konkurentům,“ vysvětluje Andreas Seidl některé důvody, které toto strategické rozhodnutí podporují.
Další navrhované změny, které mají mít například vliv na snížení přítlaku u továrních prototypů nebo na alokaci pneumatik pro jednotlivé závody zůstávají v platnosti, protože budou mít přímý a okamžitý vliv na snížení výkonnosti továrních LMP1 a zvýší tím konkurenceschopnost a atraktivitu celé série.