MS GT1 vozů ve své aktuální podobě od startu loňské sezony spíše ztrácí na glancu. Před začátkem jeho druhé sezony musel sérii opustit tým úřadujících šampionů okolo Michaela Bartelse. Během toto roku jsme měli vídat čtyři vozy Corvette. Nicméně to se zatím neděje. Švýcarský tým SRT kolem Karla Wendlingera už se na startu také zřejmě neobjeví.
Promotér šampionátu, Stephane Ratel, při veškerých jednáních o budoucnosti sportu drží týmy a sponzory stranou - což udělal i teď. Před několika týdny oznámil, že do konce července představí kompletní startovní rošt pro příští sezonu. Potenciální zájemce tedy držel pod tlakem. Dalo by se tedy říci, že kdo se do konce července nezapsal, tak má smůlu.
A jak vypadá realita? Sedm týmů se na příští rok napevno přihlásilo a složilo potřebný poplatek ve výši 140 000 eur. Startovní pole tak čítá pouze 14 aut. "Jsme rádi, že můžeme jako jedni z prvních potvrdit naši účast v šampionátu pro příští rok," říká Hardy Fisher, šéf týmu Young Driver.
Od příštího roku navíc budou moci v šampionátu kromě vozů GT1 startovat i vozy kategorie GTE a GT3. Kromě Aston Martinu (Young Driver) se můžeme těšit na týmu WRT (Audi), Marc VDS (BMW), Vita4One(Ferrari), Belgian (Ford), Münnich (Lamborghini) a JRM (Nissan). "Jedeme přesně podle plánu. Cílem je mít deset, jedenáct, v ideálním případě dvanáct týmů," prohlašuje hrdě Ratel. Ještě tak chybý alespoň tři značky.
Rozhovory by se měly vést s týmy, které by nasazovaly vozy Alpina, Corvette a Mercedes. "75% cesty již máme za námi. Jsem přesvědčen o tom, že na začátku záři budeme mít vše zkopletované," míní promotér. V poslední době se také vyrojily spekulace o zájmu značek McLaren a Lotus.