„Naše první sezóna v GT1 World byla velmi úspěšná, když jsme se radovali celkem z tří vítězství a naši jezdci bojovali až do posledního závodu o celkový triumf. To jsou všechno velmi silné základy, na kterých budeme stavět v průběhu naší druhé sezóny ve světovém šampionátu vozů GT1. V současné době probíhají poslední jednání okolo jezdeckých sestav. Myslím, že již brzy oznámíme jména našich pilotů,“ řekl šéf týmu Young Driver AMR Hardy Fischer, který již v průběhu ledna potvrdil na místo jednoho z jezdců Čecha Tomáše Engeho.
„Během první sezóny s vozy Aston Martin DBR9 jsme se toho mnoho naučili a naším cílem pro nadcházející sezónu je jednoznačně titul. Premiérová sezóna FIA GT1 World vyvolala po celém světě velké nadšení a zapálení fanoušků pro tuto vrcholovou disciplínu. Proto se i letos můžeme těšit na napínavé závody s početným startovním polem.“
Druhá sezóna FIA GT1 World Championship začíná jíž 25. března na supermoderním okruhu v Abu Dhabi. Přípravy německého týmu Young Driver AMR jsou proto v plném proudu. „Před třemi týdny jsme teprve dostali naše dva vozy Aston Martin DBR9, které pluly z posledního podniku z Argentiny. Naši mechanici se ihned pustili do repasí vozů, protože za méně než tři týdny budou závodní speciály odeslány do Abu Dhabi,“ popsal řešení logistiky šampionátu GT1 World Fischer.
Kalendář druhého ročníku FIA GT1 Wolrd tvoří deset podniků. Účastníci šampionátu navštíví nejen Brazílii, Argentinu, Velkou Británii nebo Francii, ale nově také Čínu. Pro německou stáj Young Driver AMR bude vrcholem sezony domácí závod na okruhu Sachsenring 15. května. „Kalendář světových gétéček je pro rok 2011 velmi vzrušující a už nyní se moc těšíme na domácí trať Sachsenring,“ dodal Hardy Fischer.
Změna pravidel FIA GT1 World Championship 2011:
V loňském roce byl počet sad pneumatik na závodní víkend omezen na čtyři. Pro nadcházející sezónu vzroste tento počet na šest, což by mělo jednotlivým vozům a jezdcům umožnit absolvování většího počtu kol ve volných trénincích. Týmy však budou muset použít dvě nové sady ve volných trénincích, přičemž jim zbytou čtyři nové pro kvalifikaci a dva šedesátiminutové závody.
Podstatných změn doznají také váhové handicapy. Organizátor závodů FIA GT1 World Championship snížil zátěž, která se uděluje vozům pro následující podnik, za vítězství v hlavním závodě, naopak vozy budou váhově penalizovány také za vítězství v kvalifikačním závodě. Vítěz získá místo 40 kilogramů pro nadcházející podnik pouze třicet. Vůz na druhém místě 20 kg, třetí 10 kg a čtvrtý 5 kg. Naopak od šestého do osmého místa bude závodním speciálům ubráno 5 kg, 10 kg a 20kg zátěže. Od devátého místa níže to bude kilogramů třicet. V kvalifikačním závodě budou „odměněni“ první dva v cíli a to 10 kg, respektive 5 kg. Naopak devátému bude 5kg z aktuální hmotnosti odebráno a všem od desátého místa dozadu pak kilogramů deset. Váhové handicapy z kvalifikačního závodu nebudou aplikovány již v hlavním závodě, ale až na dalším podniku.
Změny se také dotknou bodovacího systému. Bodování hlavního závodu zůstane bez změn, tedy 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. V kvalifikačním závodě však nebudou bodovat první tři, ale rovnou prvních šest jezdců systémem 8-6-4-3-2-1.
KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2011:
25-26/03 Yas Marina Abu Dhabi
09-10/04 Zolder Belgie
07-08/05 Algarve Portugalsko
14-15/05 Sachsenring Německo
04-05/06 Silverstone Velká Británie
02-03/07 Navarra Španělsko
16-17/07 Paul Ricard Francie
03-04/09 Ordos Čína
22-23/10 Interlagos Brazílie
05-06/11 San Luis Argentina
tisková zpráva: www.bpa.cz