Young Driver AMR je připraven na druhý ročník

iM2, 8. února 2011, 11:52 Google+

Po úspěšném vystoupení týmu Young Driver AMR v premiérové sezóně FIA GT1 World Championship německá stáj hlásí, že je ve druhém ročníku připravena bojovat o titul mistra světa. Young Driver AMR se v letošní sezóně bude opět spoléhat na dva britské vozy Aston Martin DBR9.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge/Turner

Enge/Turner | foto: AutoRoad.CZ / HaJ

Sdílejte článek

„Naše první sezóna v GT1 World byla velmi úspěšná, když jsme se radovali celkem z tří vítězství a naši jezdci bojovali až do posledního závodu o celkový triumf. To jsou všechno velmi silné základy, na kterých budeme stavět v průběhu naší druhé sezóny ve světovém šampionátu vozů GT1. V současné době probíhají poslední jednání okolo jezdeckých sestav. Myslím, že již brzy oznámíme jména našich pilotů,“ řekl šéf týmu Young Driver AMR Hardy Fischer, který již v průběhu ledna potvrdil na místo jednoho z jezdců Čecha Tomáše Engeho.

„Během první sezóny s vozy Aston Martin DBR9 jsme se toho mnoho naučili a naším cílem pro nadcházející sezónu je jednoznačně titul. Premiérová sezóna FIA GT1 World vyvolala po celém světě velké nadšení a zapálení fanoušků pro tuto vrcholovou disciplínu. Proto se i letos můžeme těšit na napínavé závody s početným startovním polem.“

Druhá sezóna FIA GT1 World Championship začíná jíž 25. března na supermoderním okruhu v Abu Dhabi. Přípravy německého týmu Young Driver AMR jsou proto v plném proudu. „Před třemi týdny jsme teprve dostali naše dva vozy Aston Martin DBR9, které pluly z posledního podniku z Argentiny. Naši mechanici se ihned pustili do repasí vozů, protože za méně než tři týdny budou závodní speciály odeslány do Abu Dhabi,“ popsal řešení logistiky šampionátu GT1 World Fischer.

Kalendář druhého ročníku FIA GT1 Wolrd tvoří deset podniků. Účastníci šampionátu navštíví nejen Brazílii, Argentinu, Velkou Británii nebo Francii, ale nově také Čínu. Pro německou stáj Young Driver AMR bude vrcholem sezony domácí závod na okruhu Sachsenring 15. května. „Kalendář světových gétéček je pro rok 2011 velmi vzrušující a už nyní se moc těšíme na domácí trať Sachsenring,“ dodal Hardy Fischer.

Změna pravidel FIA GT1 World Championship 2011:
V loňském roce byl počet sad pneumatik na závodní víkend omezen na čtyři. Pro nadcházející sezónu vzroste tento počet na šest, což by mělo jednotlivým vozům a jezdcům umožnit absolvování většího počtu kol ve volných trénincích. Týmy však budou muset použít dvě nové sady ve volných trénincích, přičemž jim zbytou čtyři nové pro kvalifikaci a dva šedesátiminutové závody.

Podstatných změn doznají také váhové handicapy. Organizátor závodů FIA GT1 World Championship snížil zátěž, která se uděluje vozům pro následující podnik, za vítězství v hlavním závodě, naopak vozy budou váhově penalizovány také za vítězství v kvalifikačním závodě. Vítěz získá místo 40 kilogramů pro nadcházející podnik pouze třicet. Vůz na druhém místě 20 kg, třetí 10 kg a čtvrtý 5 kg. Naopak od šestého do osmého místa bude závodním speciálům ubráno 5 kg, 10 kg a 20kg zátěže. Od devátého místa níže to bude kilogramů třicet. V kvalifikačním závodě budou „odměněni“ první dva v cíli a to 10 kg, respektive 5 kg. Naopak devátému bude 5kg z aktuální hmotnosti odebráno a všem od desátého místa dozadu pak kilogramů deset. Váhové handicapy z kvalifikačního závodu nebudou aplikovány již v hlavním závodě, ale až na dalším podniku.

Změny se také dotknou bodovacího systému. Bodování hlavního závodu zůstane bez změn, tedy 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. V kvalifikačním závodě však nebudou bodovat první tři, ale rovnou prvních šest jezdců systémem 8-6-4-3-2-1.

KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2011:

 25-26/03     Yas Marina     Abu Dhabi
 09-10/04     Zolder     Belgie
 07-08/05     Algarve     Portugalsko
 14-15/05     Sachsenring     Německo
 04-05/06     Silverstone      Velká Británie
 02-03/07     Navarra     Španělsko
 16-17/07     Paul Ricard     Francie
 03-04/09     Ordos     Čína
 22-23/10     Interlagos      Brazílie
 05-06/11     San Luis     Argentina

tisková zpráva: www.bpa.cz
Vytisknout

Diskuze: Young Driver AMR je připraven na druhý ročník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Enge, Tomáš

Tomáš Enge v Daytoně cíl nespatřil

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud