Tomáš Enge dosáhl ve volném tréninku i v předkvalifikaci společně s týmovým kolegou Darrenem Turnerem a vozem Aston Martin DBR9 desátého času. Posádka týmu Young Driver AMR byla nejrychlejší ze všech Astonů.
Tomáš Enge je jediným českým zástupcem ve startovním poli mistrovství světa vozů kategorie GT1, proto se na něj v Brně samozřejmě soustředí velká pozornost médií a fanoušků a liberecký jezdec má velice nabitý program. Některé povinnosti jsou ale příjemné. Již ve čtvrtek s několika dalšími jezdci navštívil stanici Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje a kromě jiného měl možnost splnit si jeden ze snů snad každého z kluků: sjet si po tyči vedoucí do garáže. Ačkoliv Tomáš přiznává, že nijak nevyhledává výšky, této výzvě neodolal a s vervou se vrhnul téměř do šestimetrové hloubky. Ne všichni jeho soupeři našli stejnou odvahu.
V pátek v poledne byl Tomáš na brněnském okruhu navíc fundovaným průvodcem milé návštěvy: dětí z dětského domova v Brně ve Vídeňské ulici a z dětského domova v Jemnici. V nabitém programu dokázal český závodník vyšetřit téměř hodinu, aby dětem vysvětlil vše kolem závodů „gétéček“, zodpověděl jejich všetečné dotazy a provedl je i závodním boxem týmu Young Driver AMR.
Páteční program byl na brněnském automotodromu poznamenán rozmary počasí. Zatímco ranní volný trénink začínaly závodní vozy na vlhké trati, která postupně osychala, se začátkem odpolední předkvalifikace se z nebe spustil vytrvalý déšť, který po celých osmdesát minut vymezených pro předkvalifikaci téměř neustával. Týmy tak měly příležitost vyzkoušet si nastavení vozů v různých podmínkách.
Vozy Aston Martin DBR9 při předchozím závodě v Silverstone dominovaly. Pořadatelé světového šampionátu FIA GT1 se snaží o maximální vyrovnanost startovního pole, proto se Astony od FIA dočkaly nových hodnot Balast of Performace. V Brně jsou o třicet kilogramů těžší a průměr jejich restriktoru vzduchu nasávaného do motoru byl o 0,4 mm zmenšen. Tomáš Enge ale dokázal využít skvělé znalosti brněnské trati a společně s Darrenem Turnerem byli v pátek nejrychlejší ze všech posádek vozů Aston Martin.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Celý den zkoušíme různé možnosti. Darren tady nejel šest let, takže si znovu zvykal na trať. Přesto jsme byli v obou trénincích v první desítce, což je, myslím si, dobrý začátek. Ale na zdejší trati je znát, že nám přidali třicet kilogramů a trošku ubrali na výkonu. Myslím si, že ještě máme možnost posunout se startovním polem vpřed, i když právě na příkladu Aston Martinů v Silverstone a v Brně je dobře vidět, jak velkou roli hraje přidání dodatečné třicetikilové zátěže do vozu, který v součtu váží nějakých dvanáct set kilo. Každopádně víme, kde se zlepšit, a jsem přesvědčený, že zítra na tom budeme lépe.“
V sobotu 22. května pokračuje program třetího podniku světového šampionátu FIA GT1 v Brně hodinovou kvalifikací, která začíná v 11:15 hod. Výsledky měřeného tréninku určí postavení na startu kvalifikačního závodu, který startuje v sobotu v 17:30 hod.
Výsledky volného tréninku
1. Bertolini/Bartels Maserati MC12 1:56.522
2. Krumm/Dumbreck Nissan GT-R 1:57.014 + 0.492
3. Grosjean/Mutsch Ford GT 1:57.171 + 0.649
4. Maasen/Hezemans Corvette Z06 1:57.343 + 0.821
5. Margaritis/Heger Maserati MC12 1:57.674 + 1.152
6. Bernoldi/Ramos Maserati MC12 1:57.915 + 1.393
7. Ara/Nilsson Nissan GT-R 1:58.131 + 1.609
8. Leinders/Martin Ford GT 1:58.208 + 1.686
9. Bobbi/Longin Maserati MC12 1:58.208 + 1.686
10. Enge/Turner Aston Martin DBR9 1:58.265 + 1.743
11. Wendlinger/Moser Nissan GT-R 1:58.393 + 1.871
12. Mücke/Nygaard Aston Martin DBR9 1:58.709 + 2.187
13. Pastorelli/Schwager Lamborghini Murcielago 1:58.743 + 2.221
14. Hughes/Campbell-Walter Nissan GT-R 1:58.802 + 2.280
15. Hennerici/Rosina Corvette Z06 1:58.857 + 2.335
16. Hirschi/Piccione Aston Martin DBR9 1:58.930 + 2.408
17. Salo/Kuismanen Corvette Z06 1:59.238 + 2.716
18. Makowiecki/Sarrazin Aston Martin DBR9 1:59.339 + 2.817
19. Kox/Haase Lamborghini Murcielago 1:59.353 + 2.831
20. Basseng/Jäger Lamborghini Murcielago 1:59.558 + 3.036
21. Palttala/Kuppens Ford GT 2:00.282 + 3.760
22. Frey/Allemann Ford GT 2:00.496 + 3.974
23. Kechele/Daniš Lamborghini Murcielago 2:03.506 + 6.984
Výsledky předkvalifikace:
1. Leinders/Martin Ford GT 2:12.613
2. Maasen/Hezemans Corvette Z06 2:12.744 + 0.131
3. Bertolini/Bartels Maserati MC12 2.13.031 + 0.418
4. Bernoldi/Ramos Maserati MC12 2:13.271 + 0.658
5. Margaritis/Heger Maserati MC12 2:13.340 + 0.727
6. Kox/Haase Lamborghini Murcielago 2:13.356 + 0.743
7. Pastorelli/Schwager Lamborghini Murcielago 2:13.572 + 0.959
8. Basseng/Jäger Lamborghini Murcielago 2:13.577 + 0.964
9. Salo/Kuismanen Corvette Z06 2:13.633 + 1.020
10. Enge/Turner Aston Martin DBR9 2:13.776 + 1.163
11. Bobbi/Longin Maserati MC12 2:13.793 + 1.180
12. Ara/Nilsson Nissan GT-R 2:14.351 + 1.738
13. Hughes/Campbell-Walter Nissan GT-R 2:15.168 + 2.555
14. Mücke/Nygaard Aston Martin DBR9 2:15.466 + 2.853
15. Palttala/Kuppens Ford GT 2:15.601 + 2.988
16. Makowiecki/Sarrazin Aston Martin DBR9 2:15.713 + 3.100
17. Krumm/Dumbreck Nissan GT-R 2:15,968 + 3.355
18. Grosjean/Mutsch Ford GT 2:16.612 + 3.999
19. Hirschi/Piccione Aston Martin DBR9 2:17.105 + 4.492
20. Kechele/Daniš Lamborghini Murcielago 2:17.295 + 4.682
21. Wendlinger/Moser Nissan GT-R 2:17.547 + 4.934
22. Hennerici/Rosina Corvette Z06 2:17.970 + 5.357
23. Frey/Allemann Ford GT 2:20.058 + 7.445
tisková zpráva: www.bpa.cz