Podobně jako před třemi týdny, i tentokrát se v Mercedesech AMG DTM C-Klasse objeví rychlí profesionálové Tomáš Enge a Stefan Mücke. Dvojice, která příští týden nastoupí s Janem Charouzem v Le Mans k proslulému maratonu, je oporou obou posádek pro sobotní vytrvalostní závod královské Divize 4. Enge se představí i v nedělním Sprintu. Fanoušci mají ještě v čerstvé paměti jeho suverénní vítězství v minulém mosteckém klání.
Americká monstra Mosler MT900 jsou auta, která upoutají každého příznivce motorsportu. Nová stáj GTO Charouz Racing je letos nasazuje do šampionátu FIA GT a mostecké závody bere vedle snahy uspět v MMČR jako přípravu na další boje „gétéček“. Hřmotné motory Corvette pod ladnými kapotami bude v Mostě krotit řada pilotů včetně stálého tria Adam Lacko, Štěpán Vojtěch, Aleš Jirásek.
„No, hlavně si budu muset uvědomit, že před šikanou je třeba pořádně zabrzdit,“ říká s úsměvem Vojtěch. Dává tak vzpomenout na svůj poslední start v Mostě. To bylo v roce 2000, kdy se projíždělo původním retardérem, jenž byl proti současnému takzvaným místem na srdce – projížděl se na plný plyn. Současná dvojzatáčka, která vznikla po tragické havárii Frederico Carecy, je pravým opakem. Závodníci musejí z plné rychlosti maximálně zpomalit.
Poprvé od loňského srpna se v Mostě ukáže Adam Lacko. „Naše Moslery jsou stále velmi nové vozy, každý odjetý kilometr je pro celou stáj jenom dobře,“ vypráví Lacko. „Jsem rád, že nám v kalendáři FIA GT vyšel volný termín zrovna pro mostecký autodrom. Závodění na něm mám totiž opravdu rád.“
Novinkou ve startovním Divize 4 bude také Volkswagen Polo, rovněž z dílen Charouz Racing Systemu. První závod pro vůz s motorem 1400 ccm bude sobotní tříhodinovka. Za volantem se budou střídat mladíci Antonín Blažek a Florian Renauer z Rakouska.