Víkendový boj se totiž tradičně odehraje na takzvané Severní smyčce okruhu propojené s modernějším autodromem. Staré části okruhu o délce přes 20 kilometrů se pro její originalitu říká všelijak – nejčastěji a nejspíš i nejvýstižněji ovšem Zelené peklo.
Tomáš Enge se v Astonu Martin DBRS9 bude střídat se třemi velmi kvalitními jezdci. Budou jimi jeho kolegové s tovární soupisky Aston Martin Racingu Stefan Mücke (Něm.) a Karl Wendlinger (Rak.) a čtvrtým členem posádky bude Rakušan Robert Lechner, mimo jiné Tomášův velký soupeř z dob závodění ve formuli Ford a F3.
Německý maraton je kromě specifické a mimořádně dlouhé trati výjimečný i počtem startujících – v sobotu odpoledne vyrazí 230 posádek, přičemž tento rošt vzejde z pátečních kvalifikací s bezmála 280 auty. Jednou z řady zajímavostí je skutečnost, že na Severní smyčce se do havárie Nikiho Laudy v roce 1976 jezdila i Velká cena Německa F1.
Závod, který se pojede již po šestatřicáté, je v Německu velmi populární. K trati každoročně dorazí kolem 200 000 diváků. Velká část fanoušků si svá místa zabírá již týden předem. Tím, že se v příslušné zatáčce zkrátka ubytuje se svým stanem. Pamětníci vzpomenou na stejný styl „rezervace místenek“ na starém brněnském Masarykově okruhu. I tam si diváci rozbíjeli své stany v nepopulárnějších místem.
Tomáš Enge: „Na Nürburgring jsem přijel rovnou z víkendových závodů v Mostě a musím říct, že jsem byl překvapený tím, co jsem při příjezdu do Německa viděl. Okolo trati bylo velké množství kempujících lidí. Říkal jsem si, aha, dneska se tu jely nějaké závody. Jenže nebyla to pravda. Byli to fanoušci, kteří přijeli na čtyřiadvacetihodinovku! Dorazili tak brzy, aby si zajistili ta nejlepší místa podél Severní smyčky. To se mi moc líbí, když diváci žijí závody takovým způsobem. Každý rok je u tohoto maratonu kolem 200 000 diváků, už se moc těším na atmosféru. Náš vůz Aston Martin DBRS9 je postavený podle předpisů FIA GT3, nicméně má několik dalších úprav, například větší přítlak. V pondělí jsme na Nürburgringu testovali, vše šlo velmi dobře. Když jsem zde v dubnu jel poprvé závod série LMN, připadal jsem si tak trochu jako na rychlostní zkoušce rally. Myslím, že přezdívka Zelené peklo k této trati sedí, už se na něj těším.“
Tisková zpráva: bpa.cz