Enge přišel o vítězství

Daniel Šupa, 12. září 2003, 19:33 Google+

Prohlášení týmu Prodrive Ferrari k rozporuplnému víkendovému závodu v Laguna Seca.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Červené vozy Prodrive Ferrari dokončily závod ALMS v Laguna Seca na prvních dvou místech třídy GTS. Nicméně první vůz řízený Tomášem Engem a Peterem Koxem byl později vyloučen kvůli nedodržení pravidel při pozávodním testu při zhasnutí motoru. Tým se proti tomuto rozhodnutí odvolal ke komisařům závodu, ti ale zachovali rozhodnutí ředitele závodu.


K incidentu se vyjádřil šéf týmu George Howard-Chappell: „Je obrovská škoda, že jsme byli takto vyloučeni. Samozřejmě nechceme polemizovat nad tím, že vůz selhal u testu na zhasnutí motoru – vlastně při testu na zastavení motoru prováděném komisaři po závodu selhalo sání. Prozkoumání dat nahraných ACO ukazuje, že oba vozy byly v průběhu celého závodu v naprostém souladu s řády. Je mi velmi líto celého týmu, že nám vyloučili vůz kvůli technice, která je výsledkem selhání komponentu.“

Australan David Brabham a Dán Jan Magnussen získali po svých nešťastných týmových kolezích Engem s Koxem první místo ve třídě a tým tak udržel maximální zisk bodů do hodnocení Pohárů konstruktérů.

Dva vozy podporované společností Care Racing se kvalifikovaly na prvním a druhém místě třídy, byly nejrychlejší ve skoro všech trénincích a v průběhu závodu vedly pole třídy GTS – a největší soupeře, Corvette, předjely o kolo.

Samotný závod byl nabitý nehodami a oba vozy utrpěly po kontaktech menší poškození, které nezastavilo jejich cestu za vítězstvím. K jediné znatelné časové ztrátě došlo ve chvíli, když byl po kontaktu s vozem GT na vrcholu Corkscrew v závěrečné fázi závodu povolán vůz číslo 80 (Magnussen/Brabham) ke stop&go penalizaci a tím přišel o vedení ve prospěch sesterského vozu.

Tomáš Enge: „Našim dnešním hlavním cílem bylo dojet s oběma vozy na čele třídy GTS. Dnes to byl náš okruh a vzhledem k tomu, co jsme odvedli na trati, jsme si vítězství zasloužili. Co se stalo potom, už nebylo v našich rukou.“

Peter Kox: „Samozřejmě je to velké zklamání a nedomnívám se, že by to bylo férové. I přes všechno, k čemu došlo po skončení závodu, chci poděkovat celému týmu za tvrdou práci, kterou odvedl tady i v sídle Prodrivu v Anglii. Pneumatiky Michelin nám daly spolu s nově vyvinutými aerodynamickými díly výhodu, vše se vyplatilo.“

Jan Magnussen: „Není to způsob, jakým bychom chtěli David nebo já vyhrát závod. (Brabham už byl na cestě do Austrálie, když byly oznámeny výsledky odvolání) Pro tým bylo důležité, abychom dojeli na prvním a druhém místě. Mít samotné vítězství je lepší než nic, ale dnes si zasloužili vyhrát Tomáš s Peterem, ne my. Při jiných příležitostech vyhrajeme vlastní zásluhou.“


Zdroj: www.bpa.cz
Vytisknout

Diskuze: Enge přišel o vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Laguna Seca: Suverénní Biela a Werner - anotační foto

Laguna Seca: Suverénní Biela a Werner

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud