Jak jsme vás informovali začátkem srpna, na svůj debut ve třídě vozů Grand Tourismo se chystá velmi usilovně tovární tým italské Maserati a nově se do vývoje vozu této specifikace měli pustit i u Aston Martin, jenž patří do koncernu Ford.
Začátkem roku se údajně u Volkswagenu jednalo o tom, kterým směrem a zda-li vůbec, se bude ubírat motoristický sportovní program německého výrobce osobních automobilů. Poté, co Audi skončilo svoji tovární účast v americkém seriálu ALMS, není žádný z výrobců kontrolovaných VW v silničních automobilových závodech zastoupen. Zvažovány měly být především větší investice do amerických formulových seriálů Champ Car a IRL IndyCar, ale i seriálu cestovních vozů NASCAR. Situace v těchto podnicích však není příliš stabilizována a VW vždy zastávalo tezi spolehlivé, dlouhodobé a úspěšné investice. Zmíněna byla i Formule 1, ale to bylo spíše jen toužebné přání z padocku F1.
Podle neověřených informací od VW by však dnes mohlo být o budoucnosti v tomto směru jasněji. Na autosalonu ve Frankfurtu by totiž mělo být oznámeno zapojení se do silničního motorsportu prostřednictvím italské továrny Lamborghini. Mohlo by se s největší pravděpodobností jednat o program GT, a to s vozem Lamborghini Diablo GT-R.
Lamborghini bylo v minulosti vlastněno Chryslerem a koncem 80. a začátkem 90. let se angažovalo s velice vydařeným motorem i ve Formuli 1. S jejich agregáty postupně startovaly týmy Larrousse, Lotus, Ligier, Modena a Minardi. Dokonce je měl testovat i tým McLaren, jenž se poté rozhodl pro podpis smlouvy s Peugeotem.