Pro Petersen Motorsport / White Lightning první oficiální pole position v sezoně 2007 a první s Ferrari 430. Tomáš Enge v kvalifikaci zajel nejrychlejší čas dne ve třídě GT2, 1,8 míle dlouhou trať objel za 1:12,025. Pro tým to byl celkově čtvrtý pole position, ale vůbec pvní na městské trati. Enge vyhrál kvalifikaci v ALMS po šesté, poprvé ale GT2, předchozí triumfy byly ve třídě GT1. Engeho týmový kolega Tim Bergmeister pojede v St. Pete poprvé a bude závod rozjíždět.
Tým Michaela Petersena odstartuje do závodu podruhé v letošní sezoně, zároveň jde o druhý závod. V Sebringu tým řízeny Dale Whitem odstartoval z pole position, nezajel však nejrychlejší čas v kvalifikaci. K posunu na pole position došlo poté, co původně nejrychlejší vůz kvalifikace musel po výměně pneumatik startovat z konce startovního pole.
I přes velmi těsné souboje ve třídě GT2 je kvalifikační triumf Ferrari s číslem 31 pro pozorovatele jen malým překvapením. Tým vyhrál totiž i oba hodinové tréninky, které kvalifikaci předcházely. Rychlý pohled do výsledkové listiny může naznačovat, že dvakrát vítězný tým z 24 hodin Le Mans zatím dominuje probíhajícímu víkendu, skutečnost je však jiná. Stejně jako v posledních letech je ve třídě GT2 obrovská konkurence. V první tréninku byl Enge, který na této trati jel v roce 2005 závod IRL, rychlejší o čtyři desetiny před F430 s číslem 61 a o pět desetin rychlejší než nejlepší Porsche na třetím místě. Ve druhém tréninku, který se jel těsně před kvalifikací, s Enge znovu dostal na 1:14 a znovu byl těsně před F430 s číslem 61. V kvalifikaci byl odstup ještě menší, Enge vyhrál o dvě desetiny.
Rozdíly v kvalifikačních časech jen zdůrazňují důležitost postavení na startu na městské trati, kam patří i St. Pete. Vysoké teploty, okruh využívající částečně městské cesty a částečně letiště a k tomu závody více sérií budou do hlavní role stavět soustředění jezdců. Bergmeister i Enge se budou muset plně soustředit na udržení soupeřů z GT2 za zády a přitom budou muset sledovat rychlejší vozy tříd LMP1, LMP2 a GT1 při eventuálním předjíždění. Hlavní příležitostí k předjíždění je první zatáčka, která následuje po dlouhé rovince a velmi vyrovnané vozy GT2 se budou pokoušet o vybrždění. Rychlejší třídy se budou snažit na všech místech, kde to půjde. Prostor na chybu je minimální, to už ostatně ukázal i dosavadní průběh víkendu, je udržení přehledu o provozu klíčem k úspěchu. Rychlé zastávky týmu mechaniků, který za rychlost získal ocenění, budou také hrát zásadní roli, jelikož k udržení vedení od startu až do cíle bude třeba využít všech možností.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá jízda v kvalifikaci. Vůz byl dobrý a vše šlo podle plánu. Byli jsme nejrychlejší ve všech trénincích i kvalifikaci, což je po zklamání v Sebringu důležitější než kdy jindy. Nyní se musíme snažit a udělat maximum pro to, abychom v sobotu získali v závodu stejnou pozici. Musíme začít snižovat ztrátu na vedoucí jezdce průběžného pořadí. Strategie pro závod je jednoduchá. Musímejet co nejrychleji a vyhnout se problémům a zejména zdem. Předjíždění bude klíčové. Vozy LMP jsou tady o devět sekund na kolo rychlejší, což je na tak krátké trati opravdu hodně. Nemyslím, že na začátku závodu musíme nějak chvátat, musíme se zkrátka snažit dojet do cíle na co nejlepším místě. Musíte být trpěliví a opatrní.“
BPA sport marketing, a.s.
Foto: Petersen Motrosport