Další podnik letošního seriálu FIA GT přinesl dramatický závod za překrásného letního počasí. Tříhodinovou bitvu na 500 kilometrů sledovalo na 40 000 diváků přímo u okruhu a vítězství ve skupině GT si odnesla domácí posádka s vozem Ferrari. Ve třídě N-GT se muselo Ferrari 360 Modena sklonit před konkurenčním Porsche, ale pojďme po pořádku. Letmý start vyšel nejlépe Jean Marc Gounonovi s jeho žlutým vozem Saleen, který v prvních kolech ujížděl svým pronásledovatelům, kterými byli Gollin s Ferrari 550 Maranello, Kumpen s modrým Chryslerem Viperem, Campbell-Walter s Lister Stormem, Babini, Biagi a Lilian Bryner (všichni s F550M). Biagi, jako zástupce vedoucí posádky průběžného pořadí vezl navíc 80 kg zátěže jako handicap. Kumpen jel stejně jako jeho kolega Hezemans v předchozím závodě velmi tvrdě a měl z vedoucí skupiny také první problémy. Roztrhaná pneumatika přímo rozšvihala přední pravý blatník vozu Chrysler a po zastávce v boxu musela posádka znovu vzdát.
Přibližně v polovině závodu po prvních zastávkách v boxech se obě Ferrari na 2. a 3. místě přiblížily vedoucímu vozu Saleen, který již řídil druhý jezdec Seiler. Po dramatickém 40 kole se změnilo pořadí na čele, když šel do vedení výborně jedoucí Cappellari, druhý jezdil Bobbi a třetí pak ztrácející Seiler. Ve 42. kole došlo k jediné vážně vypadající nehodě a na dráhu vyjel Safety Car. Vozem ve svodidlech bylo bohužel Ferrari 360 Modena týmu Menx a jezdcem Robert Pergl. Bobbi přesvědčil o svých kvalitách, když šel do vedení i přes značný váhový handicap a dokázal, že zájem světa Formule 1 o jeho osobu není náhodný.
Vedoucí posádka skupiny N-GT Davies/Mullen dostala penalizaci 30 vteřin a propadla se do hloubi pole. Po polovině závodu však i již šetřený vůz Saleen musel odstoupit. Franz Konrad, majitel týmu, se tentokrát ani nesvezl. Vinu nese převodovka, ale pokroky tohoto vozu jsou takřka mílové a zdá se, že Ferrari 550 Maranello roste další zdatný konkurent. Po druhé zastávce v boxech se do čela dostal opět vůz řízený posádkou Gollin/Cappellari před druhým vozem týmu BMS Scuderia Ferrari řízeným posádkou Biagi/Bobbi. Třetí jezdil po skvělé strategii s palivem opět Campbell-Walter s Lister Stormem před dalším Ferrari posádky Bryner/Calderari/Livio a dvěma vozy Lister Storm v pořadí Verdon-Roe/Snowdon a Piccini/Deletraz.
O drama v závěru se postarala skupina N-GT. Po problémech v boxech se dostala do potíží vedoucí posádka týmu JMB Racing Bertolini/De Simone s Ferrari 360 Modena, když na ni hned za výjezdem z boxů zaútočilo překvapivě rychlé Porsche 996 posádky Sugden/Short. První útoky De Simone ještě odrazil, ale se studenými gumami nedokázal rozjetému Porsche vzdorovat. Po chybě trefil pneumatiky v retardéru a kapituloval. O pár kol později, závod se již blížil vyvrcholení, však opět zaútočil na vedoucího Sugdena a po nepříliš vydařeném útoku převzal znovu vedení. Nutno říci, že nebýt duchapřítomnosti jezdce Porsche, byly mimo dráhu oba vozy. Nicméně Sugden se nehodlal vzdát a po soubojích, které zvedaly z tribun všechny návštěvníky donutil De Simoneho k chybě, která rozhodla závod, Ferrari totiž skončilo v záchytné zóně.
Cílovou čarou projela první posádka Gollin/Cappellari a tým BMS Scuderia Ferrari získala již třetí vítězství. Druzí skončili Biagi/Bobbi a třetí posádka týmu Lister Storm Campbell-Walter/Kinch. Drama však nebylo u konce, neboť po závodě bylo zjištěno neodpovídající chlazení u vítězného vozu a posádka byla diskvalifikována. Tím si připsala posádka Biagi/Bobbi ve třetím závodě třetí vítězství, a to i přes handicap 80 kilogramů. „Těch 80 kg bylo skutečně velkým problémem, především totiž brzdy dostaly hodně zabrat,“ řekl po závodě Ital Biagi. Zvítězila tedy italská posádka s italským vozem a fanoušci zažili odpoledne plné dramatických soubojů, co více si od motoristických závodů přát?
Výsledky 3. závodu na okruhu Pergusa:
1. Biagi / Bobbi (Ferrari 550 Maranello ) 02:56:47.745 hod
2. Campbell-Walter / Kinch (Lister Storm ) +8.283 s
3. Bryner / Calderari / Livio (Ferrari 550 Maranello ) +1 kolo
4. Verdon-Roe / Zadra (Lister Storm ) +1 kolo
5. Deletraz / Piccini (Lister Storm ) +2 kola
6. Alliot / Zacchia (Chrysler Viper GTS-R ) +3 kola
7. Sugden / Short (Porsche 996 GT3-RS ) +3 kola
8. Bertolini / De Simone (Ferrari 360 Modena ) +3 kola
9. Amorim / Chaves / Ramos (Saleen S7-R ) +5 kol
10. Jones / Jones (Porsche 996 GT3-RS ) +5 kol