Za vedoucím Ekströmem jezdil Häkkinen, Fässler, Kristensen, Abt, Alesi, Schneider, Paffet, Aiello, McNish, Mücke, Margaritis, Frentzen, Tomczyk a Stippler.
Ekström sice okamžitě získal dvousekundový náskok během prvního kola, ale postupně se více prosazovali jezdci na Mercedesech. Alesi úspěšně vybrzdil Abta a Häkkinen přestal ztrácet na vedoucího jezdce s Audi.
Ve čtvrtém kole absolvoval Paffet průjezd boxy jako potrestání za nebezpečnou jízdu a Frentzen skončil po smyku v kačírku, ze kterého ho však komisaři vytlačili zpět na dráhu.
Fässler otevřel v šestém kole provoz v boxech při dotankování a výměně pneumatik, také druhý Opel Aiella zamířil k mechanikům a těm se podařilo vrátit Francouze do závodu před Schneidera, který mu to však na dráze brzy vrátil. Tito dva bývalí šampioni DTM si však dnes byli souzeni a následující průběh závodu to prokázal až do samého závěru posledního dějství.
Na čele závodu byl po jeho třetině stále Ekström s Häkkinenem v závěsu a s odstupem 10 vteřin za nimi jezdil Alesi. Penalizaci průjezdu boxy obdržel Christian Abt s loňskou specifikací Audi. Až v 10. kole si zajel pro nové pneumatiky a palivo vedoucí jezdec a zařadil se za Alesiho.
Dvojnásobný šampion F1 nasadil k útoku a ihned zajel výrazně nejrychlejší kolo. Po pitstopu vyjel na dráhu těsně před Ekströmem. Ten zapnul světla a chtěl uvolnit místo, neboť byl rychlejší, ale Fin se nedal vyvést z klidu, svůj Mercedes udržel ve středu dráhy natolik daleko od svodidel, aby se tam Ekström nevešel, ale nevyjel z ideální stopy a na nových gumách prolétl kritickou Eau Rouge přesné stopě a Ekströmovi ještě poodjel. Zklamaný Švéd mohl světla zase zhasnout, neboť záď Häkkinenova vozu se mu začala postupně vzdalovat.
Také Alesi zajel do boxů a jeho dlouhý první stint se mu vyplatil. Nebezpečná situace vznikla ve chvíli, kdy Spenglerovi odlétla přední kapota desítky metrů nad dráhu, ale zbytku vozu se nemusel nikdo vyhýbat a mechanici ho stačili ihned odklidit.
Za Häkkinenem následoval Ekström, Kristensen, Alesi, Schneider, Tomczyk, Green a Fässler. Ekström na Fina ztrácel čím dál více a zezadu se k němu přibližoval jeho kolega od Audi Kristensen.
Osm kol před cílem zajel do boxů Ekström a o kolo později i Häkkinen z prvního místa. Ke změně pořadí tentokrát ale nedošlo. Duel o třetí místo zatím vyzníval pro Kristensena, a to přestože byli Alesiho mechanici v boxech o 2 desetiny vteřiny rychlejší.
Svoji dnešní suverenitu potvrdil vedoucí Mika Häkkinen dalším nejrychlejším kolem a náskok před obhájcem titulu zvedl na 5,6 vteřiny. Krásný duel bok po boku spolu svedli přímo v Eau Rouge zmínění Aiello se Schneiderem.
Po druhých zastávkách v boxech bylo pořadí následující: Häkkinen, Ekström, Kristensen, Alesi, Fässler, Tomczyk, Aiello, Schneider, McNish, Paffett, Reuter, Margaritis, Abt. S poškozeným levým předním kolem odstoupil v samém závěru Green a svoje Audi nechal stát na trávě i McNish.
Dvě kola před cílem vyvrcholil tvrdý souboj Aiella se Schneiderem. Francouz byl nekompromisní a znovu nenechal Němci v Eau Rouge místo. Bývalý šampion DTM však tentokrát nezabrzdil a po mírném kontaktu šel do smyku. Výsledkem byla havárie ve velké rychlosti, zničený Mercedes a řádně otřesený Bernd Schneider, který však z vozu vystoupil nezraněn.
Až do cílové čáry spolu bojovali také Fässler a Tomczyk, pro zajímavost je potřeba vzpomenout, že Opel se až o tolik se svými Vectrami nezlepšil, ale zatímco byly všechny letošní Mercedesy o 20 kg těžší než Audi, Opely byly zase o 20 kg lehčí.
Dnešní skutečně dramatický a přitažlivý závod dovedl do vítězného konce Mika Häkkinen s Mercedesem a získal své debutové vítězství v DTM. Se druhým místem se musel spokojit v úvodním kole velice rychlý Ekström a na třetí pozici dokončil po opětovně spolehlivém výkonu Tom Kristensen. Stupně vítězů si tak mezi sebe rozdělil seveřané Fin, Švéd a Dán.
Čtvrté místo patřilo Alesimu. Nejlepší letošní výsledek dovezl pro Opel Fässler na pátém místě a Tomczyk podal nenápadný, ale velmi solidní výkon, když se ze zadních pozic probil až na šesté místo v cíli.